Melyik olaj a legjobb? Castrol Edge? Castrol Magnetic? Mobil? 5w40 es olajat tettem bele corsa c be most váltanék 10w 40 re mert sok olajat megevett 150. 000km
10ezrenként cserélek, 10w40-et ír gyárilag. Volt benne 5w40 Eneos, 5w30 Castrol és 0w40 Mobil1. Nem nyélgázon, de lendületesen használva, ritkán 6ezerig pörgetve 10ezer km után is csendes.
Indításnál a normális olajjal hamarabb csendesedik el a motor járása. 10w50et és 10w60at ajtózsanérra nyikorgás ellen és esetleg az ajtók aljába, küszöbbe porlasztanék hogy védjen a nedvességtől.
Nekem az 5W30 gond nélkül elmegy 10-12 000km-t, pedig két turbóból kapja az áldást :D
Ha pörgeted és állandóan gyilkolod az nem "átlag" használat, ott nagyobb a hőterhelés - akárcsak a versenypályán - oda tényleg elkelhet egy 5W50/10W50, de szerintem közúton olyat már nem autózol, hogy 10W60 kelljen hozzá. Egy normál motort hosszú távon simán ki lehet fingatni egy 10W60-as olajjal.
Mára már elfeledett szokássá vált a gyártók részéről, hogy többféle felhasználási módnak megfelelő olajcsere ciklust adjanak meg ( a haszonjárműveknél ez még ugyanúgy megvan ). Teljesen más egy Volvo7700-as csuklósbusz olajcsere ciklusa, mint egy olyan turistabuszé, ami 90-100km/h-val teker le havi 15-20-25 000km-t.
Sokat pályázva, nagy távokat megtéve nincs gond a 15 000-res olajcserével ( egy két újabb autónál már megengedik a 30 000-ret is, brrr ) ez az olaj számára egy ideálisabb állapot, mint napi 8-szor felmelegedni hideg állapotból, menni 6 km-t majd visszahűlni.
A legtisztább az ha vesztek egy viszkozitásmérőt és akkor majd meglátjátok mennyit bír a csúcs szuper olajatok.
Kérdezzetek meg egy-két láncos autót használó tulajt, a lánc elég jó viszkozításmérő ;-)
nekünk 4 autónk van, mindegyik láncos és az egyik lassan 500 ezernél jár,lánc és feszítő csere nélkül, a többi 200 ezer felett van.Soha nem láttak vékony olajat, nem is fognak.
A hidegindítástól fél mindenki, ez elég vicces, mikor volt -33 ebben az országban?... mert a full szintetikus 15w40 is addig bírja.
Még annyit hozzátennék, hogy az a megjegyzés feljebb a 10w60-as motorolajra több mint szánalmas.
Tudjátok miért használnak a rallysok és az egyéb hobbi pályások meleg oldalon vastag olajat?...azért mert a vékony olaj fele annyit sem bír, és megszakad az olajfilm,ők nem találomra mondják ezt, tapasztalják...és én is tapasztaltam....mivel nem sétakocsikázok az autóimmal.
"A hidegindítástól fél mindenki, ez elég vicces, mikor volt -33 ebben az országban?... mert a full szintetikus 15w40 is addig bírja."
Azt furcsállom,mivel azon a hőmérsékleten az 5W30 is olyan, mint a karamella.Szerintem ott a 15W40 már ki sem folyna a dobozból :D
https://www.youtube.com/watch?v=uQ_vxdO_9nc
Nem azzal van a gond, hogy meddig bírja az olaj, mert ugye nem Szibériában vagyunk. Az magasabb jelölésű olajok viszkozitása egyszerűen magasabb hidegben >> sűrűbbek. Lassabban teker az önindító, lassabban épül fel a normális kenés, lassabban jut el mindenhova. Már -5 fokban is baromi nagy különbség van egy 5W30 és egy 10W40 között is, nem hogy 15W...
"Tudjátok miért használnak a rallysok és az egyéb hobbi pályások meleg oldalon vastag olajat?"
Igen tudjuk. Versenykörülmények között sokkal sokkal több hő termelődik a motorban, melegebbek is az alkatrészek e miatt a "vékonyabb" olaj egyszerűen ott már elfolyik. Normál utcai használatnál csak lokálisan alakulnak ki meleg pontok, ahol jól jön a hígabb olajok gyorsabb folyási sebessége, de általánosságban a motorban nincs az 5W30-as olaj számára extrém meleg. Az átlagos 100-110 fok környékén annak az ideális a viszkozitása (10mm^2/sec környéke). Tartsunk Castrol napot:
Az Edge 0W30 100 fokon 12,3mm^2/sec
Az Edge 5W30LL 100 fokon 11.6mm^2/sec
Az Edge Sport 10W60 ugyanitt 22,7mm^2/sec!!!!
Normál üzemi hőfokon a 10W60 kétszer olyan sűrű, mint egy átlag motor számára szükséges olaj. Hosszú távon az nagyon nem egészséges!
A hőfok emelkedésével az olajak viszkozitása csökken, hígulnak. Egy sima W30/W40-es olaj 150 fokon már annyira "felhígul", hogy nagyon max a harmadát tudja hozni annak a viszkozitásnak, amit 100 fokon tud, ez meg borzasztóan kevés. Azért kerül a versenyautókba W50-es és W60-as olaj, mert ott versenytempóban az olaj simán felmelegszik 150 fokra, vagy a fölé és ezen a hőfokon a W50/W60-nál alacsonyabb viszkozitású olajon nem tudják az elvárt 10mm^2/sec viszkozitást hozni. Egy mezei rallyautó motorja szerintem simán besülne a második gyorsaságin 5W30-cal, mert az egyszerűen fizikailag nem belevaló, nem felel meg a működés adta követelményeknek.
Viszont normál utcai autónál teljes mennyiségre kiterjedő ilyen magas olajhőfok az életben nem lép fel. el nem tudom képzelni mit kell utcán művelni ahhoz, hogy neked 10W60-ra legyen szükséged, de biztos van olajhőfokmérő az autódban és látod, hogy a nagy tempózásban ( ugye 50/90/110/130 :P ) nálad simán van 130-150 fok. Ebben az esetben tényleg kell a kocsidba a 10W60.
"azért mert a vékony olaj fele annyit sem bír, és megszakad az olajfilm,ők nem találomra mondják ezt, tapasztalják"
Erre fentebb ott a részletes válasz, indoklással együtt.
Lehet te kitaposod a kocsid lelkét, olajhűtő meg nincs benne vagy nemtom, tökmindegy szóval nálad megvan a hőfok és neked kell bele a 10W60 meg a Botond, de átlag autóba felesleges ilyet beletölteni, mert pont ellentétes hatást váltasz ki vele. Itt írták korábban: ha a betegágy VW V6 TDI-be nem a jobb esetben félszintetikus 10W40-et borítják, hanem a gyár által is előírt belevaló olajat, akkor nem zabálták volna azok a motorok a vezérműtengelyeket.
Tehát még egyszer( hogy ne legyen szánalmas), én nem azt mondom, hogy a 10W60-as olaj sz*r. A 10W60-as olaj igenis jó és szükséges ott ahol a körülmények ennek a szükségességét jelentik. Ott ahol ez nem áll fent, oda meg egyszerűen nem való és a normál használatban lévő utcai személyautók ~99%-a ilyen.
Az emberek általában úgy használják az autót,hogy az a legrosszabb körülmény ami létezik.
Hidegen sokan nyomják neki,még be sem melegszik már megállnak egy boltnál, majd ismét egy rövid táv stb.
Városba és még faluhelyen is ez a gyakori.
A motorolajba a sok indítás során egy csomó üzemanyag kerül,4-5 ezer km és az olaj már nem látja el a feladatát.
Persze ezt sokan nem tudják és hagyják 10-15 ezerig a motorban.
Az általad említett kopás is szerintem ebből adódhatott.
5w50 vagy 5w60 kellene de már láttam 0w60 at is.
Egyébként persze hogy nem mindegy milyen autóba tesszük bele, de ha az ajánlás megengedi, mehet bele.
Még az evo meg az impernzások is azt mondják,hogy egy sima W40 es olaj is kb 3000 bír náluk és azért ne felejtsük el nem egy ember van aki keni az autójának,4000 es fordulattal mindenki közlekedik,előzés stb.Nem kell ahhoz 6000 es fordulat, hogy az olaj használódjon.
Én azt mondom,hogy egy Xw50 es olaj mindenképpen kellene, főleg ebbe az 1000 éves gépjárműparkba ami ebben az orszáágban van.Az hogy drága a jó olaj,nem igaz.
A motul,xado,moly,selenia, ezek drágák de van még 100 választék.
Visszatérve,hogy az olaj,hogy jut el a kenési helyekre,meg,hogy nem,
Az én autómnál a láncfeszítést az olaj végzi, amíg nem épül fel olajnyomás addig nincs feszítés.
10w60 -al reggel egyáltalán nincs gond,eddig akármilyen hideg volt, melegen csendesebb az autó mint w40- el még több ezer km után is.
Ami a dermedt olajat illeti, ne az ásványit nézd, 15w40 és 15w50 is van full szintetikusban, ezek már nem fáznak:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!