Melyik olaj a legjobb? Castrol Edge? Castrol Magnetic? Mobil? 5w40 es olajat tettem bele corsa c be most váltanék 10w 40 re mert sok olajat megevett 150. 000km
*Magnatec
Én ilyet használok 10 éve a suzuba,bevált,nempróbáltam ki a többit.
Én 5w30-s Castrol EDGE FST-t használok a gyári 10w40-es előírás helyett.
Fogyogat szépen lassan, de inkább egye meg/szivárogjon el, minthogy a sűrűsége miatt ne kenjen rendesen.
Az 5w40 és a 10w40 között csak hidegen van különbség, üzemmelegen egyforma. Az 5w40 hígabb, a motort hamarabb elkezdi kenni, míg a 10w40 sűrűbb, több idő kell hogy a olaj mindenhová eljusson.
Persze a 10w-től nem fog másnap elromlani, évekig járhatsz vele, én viszont annál jobban szeretem az autómat.
És utána jön a Botond 20W50-es?!
Nem ez a megoldás, hanem feltárni a hibát és kicserélni, megjavítani, felújítani a hibás alkatrészt.
Én egyébként gyári GM (Opel) Dexos2 5W30-as olajat használok a H Astrámban. 220.000km-en túl még nem panaszkodott rá, 15.000km alatt egy decit nem fogyaszt belőle.
Ha hidegen eszi az 5W40-et, akkor a 10W40-nel csak rontani fogsz a dolgon, mivel annak hidegen magasabb a viszkozitása, ezért lassabban fog eljutni az olaj mindenhova és annak ellenére, hogy látszólag már van megfelelő olajnyomásod kenésed még nem lesz..
Ha melegen eszi az 5W40-et, akkor a 10W40-et is fogja, mert melege egyforma a viszkozitásuk :D
Akkor most mehet bele a Botond, egy év múlva a Castrol Edge Sport 10W60 aztán 4-5 év alatt eljutsz majd a 80W90-es hajtóműolajig :D
Ha sok olajat eszik, akkor nézesd meg a motort és csináltasd meg.
Gondolom itt mindenki marha szakértő mert elolvasott egy két cikket a neten.
5w40 és 10w40 között marha nagy különbség van melegen is, még ha az adatok nem ezt igazolják, akkor is.
Azt a marhaságot meg senki ne higgye el, hogy a vastag olaj az aztán nem ken, még lehet jobban mint a vékony mert nem folyik ki minden honnan olyan gyorsan.
A versenysportba vajon miért megy a 10w60 ?...talán tovább bírja gondolom....Opel Corsa C meg nem egy olyan autó amit vékony olajra terveztek, a hézagokat ki kell tölteni, pláne ha már kopott is.
De természetesen itt figyelembe kell venni a használatot, éghajlatot, és a gyári ajánlésokat, nem azokat amit az olajválasztók dobnak ki, hanem azokat amik a könyvébe vannak írva.
A versenysportban azért van vastagabb olaj mert pályán terhelik a kocsikat és az olaj jobban melegszik mint a városban pöfögve. A verseny és az utcai használat teljesen más!
Az olajban annyira kell figyelembe venni az éghajlatot, hogy képes mézszerűvé (vagy mégsűrűbbé) válni a nagy hidegekben. Régen emiatt előfordult hogy melegíteni kellett az olajteknőt, mivel nem volt 0w40, 0w30 full szintetikus stb, hanem 10w40, 15w40 félszintetikus/ásványi.
Tehát a hidegindítás miatt 0w30, 0w40-et használnak északon, de ez afrikában is használható, jobb a motornak mint a 10w40, de baja nem lesz tőle, hiszen az üzemi hő ugyan annyi mivel a zárt vízrendszer hűti vissza folyamatosan.
Tehát ami jó északon, az jó a sivatagban is, de fordítva már nem biztos.
Mi a különbség a 10w40 és a 0w40 között? Hidegen jobb (kevésbé sűrűsödik be) a 0w40, de melegen ugyanúgy ken és egyforma az állaga. A 0w40 full szintetikus és mindenben tekintetben megelőzi a félszintetikus 10w40-et.
Az olaj milyen hézagokat tölt ki? Ken és hűt, nem hézagkitöltés a szerepe. Ez hő hatására nem változik fémmé, ilyet a nanoenergizer dobozán ír.
"de melegen ugyanúgy ken és egyforma az állaga."
ez nem igaz, próbáld ki, az adatok alapján annak kéne lenni de ez nem így van, és sokkal hamarabb "higul".
Kérdezd csak meg pár embert aki kicsit jobban nyomja neki vagy pályázik, mind vastagabb olajat használ mert a 0w40 meg 5w40-től egy kis hajtás után hangos lesz a motor, de nálam is 4-5 ezer km és vége az olajnak.
Jelenleg 10w60-al járok, hangja sincs a motornak és tovább bírja.
"de melegen ugyanúgy ken és egyforma az állaga"
Ez nem teljesen így van. A 10W40 és 0W40-nek nem egyforma a meleg oldali viszkozitása, a jelölésben feltüntetett egyforma 40-es számérték ellenér. Ezt olvasd el! [link]
Én is azt hittem,hogy elhanyagolható, de bizony az 5w40 nálam max 5000- et bír,aki meg még pörgeti is rendesen, annál még annyit se.
Egyébként a 10w50,10w60 a megoldás,még 5000 km után is csendes tőle a gép és már ugyan annyiba kerül mint bármelyik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!