E46 318i 118Le, mennyire erős?
Nem száguldozni kell, nekem elég annyi, ha előzni jó lehet vele(bár igazából, ha mennek tempósan előttem, akkor nem szoktam előzni sem)
Városi használatra lesz+ 1-2 nagyobb út 1 hónapban, de autópályára nem nagyon vinném!
A jelenlegi 1.4 60Le helyére venném!
Tudom sor6-ot vegyek! Erre csak az a válaszom, hogy azoknak a hangja nem tetszik, nincs arányban a többlet fogyasztással+ teljesítményadó is jóval több 323-tól felfele!
Tehát konkrétan BMW E46 318i vagy VW Golf IV/Bora/Seat Toledo 2.3 V5?
Akár ez is lehetett volna a kérdés!
De nem értem ezt a kérdést.
A 2.3-mas 150 lóerő, a 318 csak 118, ami sokkal kevesebb. Meg amit irtál, 2000 ccm felett sok az adó. Mondtad, hogy a hang sem fog meg, pedig a 2.3-soknak nagyon szép hangjuk van, bár ha neked nem tetszik a sor6 hangja, akkor téged ez nem igazán édekelhet.
A leirásodból arra következtetek, hogy elég lenne neked a 318i is, igazi sportgépnek fog érződni 60 lóerő után.
Csak ne úgy hajtsd mint egy sportgépet mert az cink.
Amúgy jó autó.
Jó kis autó a 318i, előzni sem nagy dolog vele, autópályán sem kell félteni, a 130-at lazán tudod vele bárhol tartani. Főleg a 60 LE után lesz szinte egy repülő szőnyeg, de idővel megszokod majd és azt veszed észre hogy kevés lesz.
Érdekes hogy nem kell neked 323i, de a 2.3-as VW motoron meg gondolokodsz. Hát az meg inkább autópályára való, előzni vele csak egy laza bokamozdulat, az tényleg nagyon megy, csak hát fogyaszt is.
A "V hang" tetszik, ugye a 2.3 150paci az 5 Henger V alakban, brutál szép hanggal, ehhez képest a sor6-os(BMW) hangok nem igazán tetszettek!
Mondjuk nem feltétlen BMW-t szeretnék, talán még 1.8T is szóba jöhet a VW konszernből, kérdés mennyire bírják a rövid városi utakat, bár valamiféle kompromisszumot kell kötni valamelyik irányban, bármi is lesz!
Fogyasztás szempontból mondjuk a 12L simán belefér városban, most se sokkal eszik kevesebbet a gép(melegítés+ rövid utak).
A kérdés megválaszolva: 118 lóerős.
Van a 318i-ből 143 lóerős is, az már megy, csak az drágább lesz.
Inkább a Bora, mert az aránylag ritka és abból az 1.6-os megy majdnem úgy, mint a 118 lóerős bmw.
Ha meg a Toledo tetszik, végkép nem értem a dilemmát, azt kell venni.
Az 1.6-ost azért hagytam ki, mert jobban igénylik a minőségi alkatrészt+ a 1.6 16V-nek a 95-ös benya se elég, a régi 1.6 SR pedig a váltó oldalról nézve gyenge!
Akkor már inkább az 1.8 T, az mondjuk tényleg ritka, hogy Borát 1.8 T-vel eladják és még árában is legyen, de pl Octavia, Passat B5 vagy Toledo is van a kínálatban, szerintem ezek között fogok keresni akkor.
A használatot tekintve azért minden hétvégén kimegyek a városból, tehát hetente 1x lesz 1 nagyobb út.
Ha pedig nem elég a városi gyorsulás, még mindig jobban hozzá lehet nyúlni, mondjuk 1 chip vagy egy nagyobb turbó...
A 318 118 ló mennyire erős? Semennyire. Gyenge az a motor abba a kasztniba ahhoz, hogy racsingolni lehessen vele. Normálisan közlekedni viszont lehet vele és nem horror a fogyasztása.
Nem tudom honnan veszed, hogy 323 felett több a teljesítményadó,ott is ugyanúgy xFt kilowattonként.
"Ha pedig nem elég a városi gyorsulás, még mindig jobban hozzá lehet nyúlni, mondjuk 1 chip vagy egy nagyobb turbó..."
Igen, ez így jól hangzik. Egy normálisabb golyóscsapágyas turbó nettó 250-től indul, ehhez kelleni fog már nagyobb AC is nagyobb injektorok is. Plusz csippelés, ölhetsz ha megáll fél millában. Végül is.. :D
Normálisan közlekedni teljesen megfelel a 318i, ha nem nagy a lábad, akkor racionálisabb választás, mint a sor6-osok. A VR5-ről majd nyilatkoznak a VW-sek, azzal még csak vizuális tapasztalatom van. :D
Önmagában a E46 vs.VW/Seat kérdésre ülj bele mindegyikbe, menj el próbáld ki. Amelyik szimpibb azt válaszd.
Mindegyiket ki fogom próbálni, természetesen...
A teljesítmény adó témakörben úgy látom senki sincs tisztában.
124Kw-ig kb 22.000Ft, 125KW már kb 46.000 körül van.
Mondjuk ez csak egyben hangzik soknak, havi 3800 Ft hülyeségre is elmegy+ nyilván nem ez lesz a legnagyobb költség...
"A teljesítmény adó témakörben úgy látom senki sincs tisztában.
124Kw-ig kb 22.000Ft, 125KW már kb 46.000 körül van. "
Szerintem te nem vagy tisztában ezzel. Volt anno luxusadóként, hogy 125kW felett duplázódott a teljesítményadó, majd 175kW felett 2.5-es szorzó volt és asszem 220-225kW környékén lépett életbe a háromszoros szorzó. Ezt viszont már évekkel ez előtt eltörölték. Aztán ez az kis baki benne maradt nagyon sok online kalkulátor motorjában és sorra kalkulálja a hülyeséget.
200kWattos autóm van, évente valami 36 000 a teljesítményadóm.
Ha nem hiszed:
1991. évi LXXXII. törvény a gépjárműadóról
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!