Első autónak mit ajánlotok?
VW Golf, Maruti, Opel, Suzuki és a nőies kinézetű autók kilőve. Valami olyan érdekelne ami azért nem olyan lomha, nem fogyaszt többet 8 liternél, és szépen lehet tuningolni (optikailag). 3-400 ezret szánnék rá papírokkal.
Amik tetszenek:
Toyota Celica (bár tudom, hogy ez nem épp egy olcsó kategória)
Peugeot 406
Honda Civic
Ja, és természetesen a nagyon régi autók sem érdekelnek, tehát azért legalább egy szervo nálam elvárás. :D
A szervó nem kortól függ, nekem 1986-os Nissanom van, szervóval, elektromos ablakokkal, tükrökkel, tetővel.
Kezdésnek jók a japánok mert problémamentesek és amikor én voltam kezdő, legkevésbé szerettem volna állandóan javítani az autót.
Ebben az árkategóriában jó állapotban Golfot Astrát találsz és jól tuningolhatók, megbízhatók, keveset esznek és nagyobb motorral elég jól mennek.
Japán autókat jobban ajánlom, azok egyedibbek, megbízhatóbbak, takarékosabbak, jobban felszereltebbek, jóval kényelmesebbek, viszont piszkosul rohadnak.
Nincs tökéletes autó, mind jelent valami kompromisszumot.
Ebben az árban a francia, olasz, spanyol, angol autókat kerülni kell, borzasztó problémásak tudnak lenni.
A felsoroltakból Honda Civic-et ajánlom.
Ellentétes elvárásokat sorolsz, ráadásul ahogy látom előítéles is vagy. neked valami boyracer kocsi kell szerintem.
3-400.000ért ami erősebb is az valami rohadó BMW vagy Civic. Esetleg működőképes Astra GSI-t is kaphatsz, a lomha 150 lóerejével...
1992-es BMW-m van, E36 318 benzin. Szervókormány, elektromos ablakok, és tükrök, elektromos tetőablak, kényelmes, komfortos beltér, viszonylag jó csomagtérrel.
Nekem 210 ezer forint volt, német papírokkal, papírozással megállt majd 400-ba.
Jöttek rá még ilyenek, hogy olajcsere, szűrők cseréje, fékek, gyertyasor, termosztát, és pár tömítés.
Ezzel lenne a legjobb dolgod, mert egyszerű a motorja. Egy vezérműtengely van, 8 szelepes, vezérmű szíj van, nem lánc, meg az egész egyszerű számomra.
24500 km-t tettem meg mióta megvan, 10 ezrenként cserélem az olajat és szűrőket, a gyertyákkal együtt, biztosra megyek.
Egyszer sem hagyott még cserben.
A környéken nagyon sok embernek van E36 különböző motorokkal, viszont a 318tds-sel vigyázz, adagoló hamar megadja magát.
Viszont a benzinesek jók.
Táblázatban vezetem, hogy mikor, mennyiért, mennyit tankoltam, és mennyit mentem el belőle. Persze ez csak megközelítő adat, mivel sohsem hagyom, hogy csontszárazra kiürüljön a tank. Ezen számítások szerint 6.8 Liter/ 100km.
Mondjuk jó, én lassan vezetek, általában betartom mindenhol a határt, nem pörgetem 7 ezerig (najónéha).
Így ez a fogyasztás elég baráti.
Viszont a rutintalan sofőröknek télen meggyűlhet vele a baja a hátsó hajtás miatt.
Tuningolás? Szép felnik, pár cm ültetés, angel eyes helyzetjelzők, Remus sport kipufogó és kész is van. Nagyon vad megjelenése van az enyémnek is, de még folyamatban van az átépítés, kint is van egy "Építés alatt" tábla :D
Egyébként megvagyok vele elégedve, az alkatrészárakkal is, mivel számtalan darabot hoznak be bontásra. Csak pár ár:
-Hengerfej: 12 ezer.
-Főtengely: 18 ezer.
-Elektromos ablakemelő első pár, kábelekkel, kapcsolókkal: 10 ezer forint.
Szóval igencsak jó áron adnak mindent.
Arra viszont vigyázni kell, hogy ha rossz utakon jársz, akkor hamar cserés lesz a lengőkar elől.
Errefelé sajna nagyon rossz az út minősége, így már egyszer cseréltem. Bontottan 5000 ft/db áron vettem, annyira egyszerű, hogy magamnak kicseréltem.
Nagyon jó kis kezdő autó, elegánsra is megtudod csinálni, mellesleg sokkal több nő ismerősöm van azóta :D:D:D
Na jó utóbbit csak szórakozásnak írtam le :)
Ha német autó papírozásában kell segítség, vagy csak nem tudsz választani melyiket, írj bátran, segítek. :)
Köszi a választ. Lehet marad a Civic. Csak abból is nehéz kifogni olyat ami jó állapotban van, nincs széthajtva, kicsit jobban megy és nem olyan drága.:/
Egyébként meg nem kéne BMW. Egyrészt azért mert rohadt sokat eszik, másrészt minden 2. friss jogsis sutyerák kiskölök azzal jár, amit apucitól kapott a 18. születésnapjára. Nekem egy olyan autó kell mint már mondtam, ami megbízható, és kedvező a fogyasztása. Az ízléses optikai tuninggal pedig szerintem nincs semmi baj. 4 csilivili felni, meg 1 hátsó spoiler szerintem nagyon feldobja az autót. Ugyanis én nem amperkodni akarok az utakon, hanem normál tempóban élvezetesen vezetni. Van itthon egy Marutink, néha azzal járok be a városba, de eléggé kiakaszt hogy kb padlógázzal tudok csak megelőzni egy autót aki előttem tötymörög 50-60-70-el országúton. Szóval értitek?! :D
Egyébként meg csaj vagyok. :) Ami mondjuk nem jelent semmit, de nem tartom magam az utak rémének.
Utolsó válaszoló köszi neked is a választ! Utánanézek ennek a kocsinak, bár fogyasztás szempontból nálam kicsit felejtős a BMW. Én se szoktam annyira kenni neki, de nem tudom hogy mennyire lenne egy ilyen kocsi jó barátja a pénztárcámnak. :D
Optikai tuningba meg pont ezekre gondoltam én is. Felni, lámpák, spoiler, kipufogó, ilyenek... :D
Mondjuk azt megfogadtam, hogyha 1x lesz kocsim, bármennyire is lesz sportos nem fogom leültetni, mert az itteni terepen (na meg ezeken a jó magyar utakon) egy kilóméteren belül szerintem leszakadna az egész eleje a kocsinak. :D
Ha E36-ost veszel, akkor senki se fogja azt mondani, hogy apuci elkényeztet, ugyanis sz.ré-hugyé dobálják már a lelakottabb példányokat (ilyen a kínálat 80%-a), hátul hajt, már úgyis mindegy neki, hozzák is be kintről ezerrel, igazából ez lett a 21. század Ladája. De mivel (ahogy írtad) te inkább a külső májerkedésre mész, nem a vezetési élményre, igazából teljesen felesleges.
A Civic-el hasonló a helyzet. Alapból zseniálisan összerakott autó, csak a sok sutyerák szétgányolta kb mindet, vagy kívülről, vagy kihajtották a lelküket. Ha véletlen találsz egy jó állapotú gyárit, akkor azt hagyd is békén, valakinek majd jó lesz, aki egy megbízható, pörgős gépet szeretne vezetni, nem pedig egy nyomorult rizsrakétát kínai ültetéssel, kályhacsővel meg vasalódeszkával.
Hamár Celica, akkor csak egy ugrás a Calibra, ami lényegében ugyanaz a kategória, és hasonló a helyzet, mint a előző kettőnél. Szétalázták őket, de mivel neked is ez a terved, így teljesen megfelelő lesz számodra.
A Pözsót haggyad is.
Köszönöm ismét az "értelmes" hozzászólásokat. :)
Természetesen fontos a vezetési élmény és a kényelem is, de nyilván az úgyis kiderül akkor ha kipróbálom az autót.
Egyébként meg SOHA nem fogom megérteni hogy egyeseknek miért fáj ha én optikailag egy kicsit tuningolni akarom az autót. Talán az irigység beszél belőletek. Nem tudom...
Mindenesetre a kérdésem ismételtem nem az volt kedves roppant okos válaszolók, hogy melyik autót hogy hajtják szét a fiatalok, hanem hogy mit ajánlotok, FOGYASZTÁS? MEGBÍZHATÓSÁG és ÁR szempontból, ami dögös, és nem Opel, Suzuki vagy egyéb más a felsoroltak közül.
Persze gondolhattam volna, hogy lesz olyan akinek nem fog eljutni az agyáig a kérdésem, de az ilyenek legközelebb inkább meg se szólaljanak. És még egyszer hangsúlyozom (mivel roppant felháborít néhány ember butasága), hogy nem széthajtani akarom az autót. Csak szeretném ha lenne egy szép, igényesen összerakott autóm, amit tényleg élvezet vezetni, és nem olyan mintha egy 30 lóerős Trabantban ülnék...
A jogsim pedig elég drága mulatság volt ahhoz, hogy elvetessem a rendőrbácsikkal gyorshajtásért. ;)
3-400 ezret szánnék rá és rögtön tuningolnám?! Másold ide be kérlek azt a mondatomat ahol a RÖGTÖN szó szerepel! :)
Egyébként köszi mindenkinek, de az Opel és a Suzuki tényleg nem érdekel, mert egyrészt nem tetszenek (igen, nekem fontos a kinézet), másrészt pedig már vezettem konkrétan 3 fajta Opelt, és egyik sem tetszett. Nem tudom, nekem valahogy nem jöttek be.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!