TSI-t vagy CR TDI-t vegyek?
Autó(használ) vásárlást tervezek a közeljövőben, és leginkább a vw konszern háza táján kacsingatok. Évente max 14ezer km-et mennék, és ebben több rövidebb út lenne, tehát ritkán látná az autó az autópályát. Ezért inkább a benzinesre volna szükségem, de manapság a benzines tsi-k is annyira összetett, bonyolult működésű motorok, hogy a szervizelést illetően már ugyan ott tartanák mint a tdi-vel nem? Késsé unszimpatikus is nekem ez az 1.4ccm-ből 122ló.... élettartamilag lehetséges, hogy még annyit se teljesít mint egy tdi?
Számomra fontos lenne, hogy 200 ezernél ne essen szét, mert eleve 100ezer körüli futással vásárolnám és nem szeretném leváltani egy hamar, a mostani autóm is 8 éve szolgál már.
A sima TDI az bírja, akár 4-5-600 ezer km-t is elmegy nagyobb gond nélkül.
Ja és a CR TDI sem rossz, csak olajcsere rendszeresen és fasza kis motor lesz.
Az 1.4 TSI meg olyan 250.000 és turbócsere.
De hát ilyen ez a popszakma.
Tsi-nél fontos a megfelelő jó minőségű olaj az autóba, és nem 20-30 ezrenként, hanem 10, max 15.
A turbó szinte bármelyik autóban kb 250-300 ezernél cserés.
Szidják a Tsi-t, ismerek két példányt, ami túl van a 200-ezren, és se turbó, se láncfeszító gondja nem volt. Tény....odafigyelnek rá.
Cr Tdi is igen jó konstrukció lett.
Egy tény, ha nem 1-2 éves autót veszel, szinte esélytelen hogy 100.000 km körül legyen benne, de elvileg lehetséges.
Ha Tsi, nagyon nézz utána a szervizelésének. Ha cseréltek láncfeszítőt, mert tojtak az olajcserére, akkor elvileg lehet jó a kocis. Tsi hasonló képpen necces vásárlás lehet, mint egy diesel.
Érdemes kipróbálni mit is tud a két motor. Mármint nem hajtva, csak hogy hogyan is mozog városi használatban.
Vezettem Tsi-t, engem meggyőzött,de nem volt pénzem rá.
Semmi gond, hogy nem japánt, hanem németet szeretnél.
Nehéz pálya amit választottál...de nem lehetetlen. Nekem az utolsó két autóm kb fél-fél év keresésbe tellett, mire találtam jót, és tényleg jót. Az egyiket 3 évig, a mostanit egy éve használom hiba nélkül.
Ilyen fiatal autónak legyen bármilyen gyártmány, nem olcsó a szervize. Tsi nagyon jól megy, halk, de...ha nem volt karban tartva, még plusz 100-150 ezered bánhatja, de tény, ugyan ez igaz az a crtdi-re is.
Szívó benzinben kisebb a kockázat, de nincs meg benne az az erő ami pl egy tsi, vagy crtdi-ben
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!