Hogyan spórolhat vele a legtöbbet az ember? /Renault Clio 1,5 dCi/
Arra lennék kíváncsi, hogy kb. hol van a legtakarékosabb fordulattartomány. Jó ideje járok vele és tényleg nagyon jó a fogyasztás, de vajon mekkora lehet a különbség ha 5ös fokozatban (a mutató szerinti) 90-el/ 100-al/ 110-el megyek. Vagy pl. azt is hallottam valakitől, hogy 5ösben megy végig a falvakon 60-al és úgy is spórol. A túl alacsony fordulat sem jó viszont...
Előre is köszönöm!
Ha eladod és biciklivel jársz.
Egyébként vedd elő az autó kézikönyvét, amiben meg van adva, hogy egyes sebességtartományokhoz melyik fokozatot érdemes kapcsolni.
Én az 1.9dci-mmel a 2000-es fordulatra törekszem. Persze ez 130km/h-nál mindenképp több.
Úgy vettem észre, hogy gyárilag így van beállítva a kocsi, mivel ha 3-asban megyek 50km/h-val, akkor kb csontra 2000 a fordulat.
Ott van a legtöbb ereje a kocsinak.
Tapasztald ki te is.
60nál az 5-ös spórolásra jó, de csak üzemanyagban, mivel nem tesz jót a motornak. Próbálj meg egy bringát tekerni lassabban a legnagyobb fokozatban. Érezni fogod a lábaidon, hogy nem jó, ez van a kocsinál is.
1. Nem tudom, hogyan lehetne biciklivel megtenni 80km-t egy csomó cuccal a hátamon, amit az egyetemre hordok. Mindenesetre számítottam ilyen okos válaszokra... -.- A kézikönyv pedig német, szóval egyszerűbbnek éreztem itt megkérdezni, hátha valakinek van tapasztalata.
2. Valahogy én is így sejtettem, köszönöm a választ. A falukban én is mindig visszaváltok 4esbe, csak ezt hallottam valakitől, de ha rossz a motornak, annyit nem ér meg...
Én annyival egészíteném ki a válaszomat, hogy az 50km/h és 2000-es fordulat természetesen vízszintre vonatkozik.
Alapból én is 4-esben mentem városban 50-el mindig, kb 1400-1500-as fordulat környékén, de többen is mondták a 2000-es fordulatot és kipróbálva is valóban sokkal jobban megy olyankor az autó.
Itt ez a kép:
A második ábra a nyomatékgörbéd. Ha megnézed, akkor neked is 2000 környékén (afelett kicsivel) van a legnagyobb nyomatékod. Tehát neked is a 2000-es fordulat a legjobb megválasztás szerintem. Próbáld ki, hogy ez mikor következik be. Ha 3-asban, akkor bizony 3-asban.
Marhaság? Oké, megmagyarázod, hogy miért? Szerintem nem jó a motornak ha erőlködnie kell. Akár kicsit is.
Erre példának továbbra is a bringát tudom felhozni, váltsál felfelé a fokozatokban és tekerjed lassabban, nem lesz köszönet benne.
Aztán az is kérdés, hogy vajon véletlen e, hogy nekem pontosan 50km/h-ra éri el a 2k fordulatot 3-asban?
Olyankor a motor nem erőlködik, nem pörög túl.
Vannak amúgy cikkek az alacsony fordulatról:
Ez sem rossz:
"A nagy fordulatszámokkal senkit sem lehet lenyűgözni. A gyors vezetés veszélyes, és több üzemanyag-fogyasztással jár. A sebességváltások időzítése azonban a hatásfokot is befolyásolja. A motorok 2000 és 3000 percenkénti fordulatszám között működnek a leghatékonyabban. A sebességváltások ideális időpontja a dízelautóknál 2000-es, a benzineseknél 2500-as percenkénti fordulatszám körül van. "
Megjegyzem, hogy semmivel se fogyaszt többet az autóm azóta amióta 3-asban tolom a városban. 60-nál már általában felváltok 4-esbe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!