A dízel vagy a benzinmotoros autó megy jobban ha sokan ülnek benne sok csomaggal?
Tehát a kérdésem hogy persze mind2 esetében kicsit visszafogja mintha egy ember ülne benne, de mennyivel?
Ha mondjuk vagy egy ugyanakkora benzines meg ugyanakkora dízeles autó..a kocsik típusa ugyanaz csak más motorral.
Jó, akkor ugorjunk kicsit vissza.
"Éppen a nyomatéktöbblet fog számítani nagyobb terhelésnél nem pedig a lóerő. A nyomatékból fogod megkapni a vonóerőt, és ebben a diesel erősebb mint a benzines"
Már ezerszer leírtuk, hogy ez így hülyeség. A dízel fanok magyarázzák ezt, mert ők csak a Nm-re tudják hegyezni a cerkát.
A forgatónyomaték és a teljesítmény egymástól elválaszthatatlanok az autóiparban, mivel a teljesítményt a forgatónyomatékból származtatjuk. A motor munkavégző képességét nem a forgatónyomaték, hanem a teljesítmény jellemzi.
Ha ezt sikerült feldolgozni, akkor ne csak egy sort emelj ki abból amit írtam, hanem olvasd vissza előző néhány hozzászólást. Miről is volt szó az utolsó oldalon? Körülbelül egyforma hengerűrtartalmú és teljesítményű feltöltött dízel és benzinmotorokról. Ott is van a példa:
2.0 TFSI 180le 320Nm
2.0 CR TDI 177le 380nm
Ha megnézed a két motor részletesebb adatait és kicsit utánaszámolsz akkor az alábbi fordulatszámokon a következő értékeket fogod kapni 2000/2500/3000 rpm
TFSI: 46/57/69Le
TDI: 54/66/72le
Na akkor meséld már el nekem, hogy az a rettenetes 8-10 lóerő mennyivel fog jobban vinni egy 1500+ kg-s autót. A minden autót a teljesítmény visz előre, nem a forgatónyomaték. Az, hogy a dízelek alacsony fordulatszám tartományban több nyomatékkal rendelkeznek, mint a szívó benzinesek és e miatt abban a tartományban nagyobb a teljesítményük is, attól mennek jobban alacsony tartományban.
Viszont fentebb már egy ideje feltöltött motorokról volt szó, ahol ez már nem áll meg. Írhattam volna példányak olyan TFSI motort is aminek ugyanakkora a nyomatéka, mint a TDInek, akkor 0-3000-res fordulatig 0 lóerő különbség lenne a két motor teljesítménye között. A TFSI viszont a szélesebb maximális nyomatéktartomány (benzinesnél szélesebb a maximális forgatónyomaték tartománya, vicces igaz? xD) és a magasabb elérhető fordulatszám miatt sokkal nagyobb a teljesítménye, a kérdező pedig pont azt szerette volna, ha egyforma teljesítményű motorokra szorítkozunk.
A fenti példában is látható, az eltérés ebben az esetben már csak pár lóerő, viszont ez is csak teljes terhelésen, tehát padlóig benyomott gázpedálnál! Részterhelésen az a 6-8-12 lóerő az már csak 2-3 legfeljebb 4 lóerőnyi különbséget tesz ki, azt meg szerintem átlag földi halandó nem fogja megérezni egy autóban.
A kamionokat felesleges idekeverni. Ott azért van baromi nagy nyomaték, mert alacsony fordulaton jár a motor. Valszeg a Ferrari 450 lovas motorja is megbirkózna a feladattal,csak nem 12 sebességes váltó kellene hozzá, hanem 24 vagy 36, mivel a két motor teljesítmény karakterisztikája teljesen más. De ennyi erővel emlegethetted volna valamelyik Wartsila motort vagy épp egy kétütemű dízelmozdony motorját is..
Szerintem lett volna mit átgondolni ;-)
# 31/32
Akárcsak az egykilenc tádé.
Jajj de izé vagy.
Inkább vinnéd el tőlem a két rommá ült Combo ülést két doboz sörér' xD
Akkor hogy legyen valami értelme is ennek a vitának:
Maradhatunk annyiban hogy egy ugyanakkora ccm-es és teljesítményű benzines is el tudja végezni a feladatot csak azt is vizsgálhatjik hogy ilyen "szánhúzáskor" hány 100-al ugrik meg a TDI fogyasztása saját alap fogyasztásához képes, ill hány százalékkal ugrik meg a benzines fogyasztása saját alap fogyasztásához képest..
Am a kamionokban azért nincsen nagyon benzines mert annyit enne hogy nem lehetne tankolni szó szerint.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!