A dízel vagy a benzinmotoros autó megy jobban ha sokan ülnek benne sok csomaggal?
Tehát a kérdésem hogy persze mind2 esetében kicsit visszafogja mintha egy ember ülne benne, de mennyivel?
Ha mondjuk vagy egy ugyanakkora benzines meg ugyanakkora dízeles autó..a kocsik típusa ugyanaz csak más motorral.
Nem a 0-100-as gyorsulás a releváns hanem egyszerűen rugalmasságról van szó, ebben sokkal jobban a turbódízelek a szívó benzinesnél.
Kedves kérdező, ha nem akarsz nagy belassulást 5db 100kg-os embertől akkor minél nagyobb hengerűrtartalmú lehetőleg turbómotorral szerelt autót keress.
Bírom azokat akik nem tudják elviselni hogy az a szerencsétlen diesel motor kapott egy turbót, ezáltal feljött a benzines szintjére. Sok tudatlannak ez nagyon piszkálja a csőrét, és gőze sincs a motorok működésének részleteiről. A dieslnél nem csak azért van a turbó hogy nagyobb legyen a teljesítmény, hanem azért is hogy a hatásfoka sokkal jobb legyen. Ugyanis dieselnél szükség van több levegőre a tökéletes égéshez, így több levegőt hozzáadva úgy lesz nagyobb a teljesítmény hogy igazából szinte csak minimálisan kell több üzemanyagot hozzá csapni a fogyasztáshoz.
Ezzel ellentétben a benzinesben turbo nélkül is közel tökékéletes az égés, és ha a turbó által több levegőt juttatnak a hengerekbe akkor azt a több levegőt csak akkor tudja hasznára fordítani ha ugyanannyival több üzemanyagot is fecskendez be. A káros anyag kibocsátása részben csökken, de ezzel egyidejűleg megjelentek az égéstemékében olyan anyagok is amik eddig nem voltak. És a fogyasztás meg abszolút nem csökkent a szívóbenzineshez képest. Ebből vannak a nagy hőbörgések, mert a paraszt bácsi megveszi az 1.2-es turbóbenzint, és ha kihasználja az erejét akkor az is beszipkázza a maga kis 9-10 literjét.
En személy szerint soha nem azt néztem hogy egy kocsi turbós-e vagy sem, vagy hogy benzines-e vagy nem, meg igazából a ccm sem érdekelt soha. Pedig sokan ezeken lovagolnak, pedig ezek csak számok, és a motorra vonatkozó sokadik érték, de véletlen se a leglényegesebb. A leglényegesebb dolog a leadott teljesítmény, és hogy ezt a teljesítményt mennyi üzemanyagból állítja elő az a motor. Az ény szempontom szerint egy mondjuk 7 litert fogyasztó diesel kocsi százszorta jobban gyorsul 5 személlyel és a maga 140 lóerőjével mint az ugyanekkora fogyasztású benzines kocsi ami 90 lóerővel majd meg szaka ekkora terhelés mellett az emelkedőn.
"Egy 1.0,120 LE Ford Focus turbóbenzines és egy ugyancsak Ford Focus 1.8 TDCI,100 LE turbódízel közötti különbséget tudom elmondani.Egyedül vezetve nem éreztem nagy különbséget,annyi,hogy a dízelt nem kell nagy fordulaton használni,hogy gyorsuljon,nem kellett annyit kapcsolgatni sem.Egészen más ez 4 személlyel,csomagokkal,hegyen felfele(Erdély).Főleg ha előzgetni kell.Ott már ez a turbóbenzines nem volt az a virgonc,sőt...A dízelautó is érezte a Hargita kapaszkodóit és a rengeteg csomagot,de azért messze sem annyira,előzgetni is lehet."
Dehát ez hogy lehet hisz a turbo benzines elvileg nagyobb teljesítményű...
Vagy ahhoz hogy ilyen körülmények között is ugyanúgy teljesítsen(lejtőn felfelé, sok emberrel, tökig rakva csomaggal) egy benzines mennyivel kéne erősebbnek lennie mint a dízel?
"Dehát ez hogy lehet hisz a turbo benzines elvileg nagyobb teljesítményű... "
Az, hogy lehet, hogy szerintem nincs 120 lovas Ecoboost és 100 lovas 1.8TDCI? :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!