Ha egy autó hengerfejes, eszik-e több olajat konkrétan emiatt?
A "hengerfejes" kifejezés azt jelenti, hogy az autó hengerfeje és a hengerpalást, vagyis a motortömb közötti tömítés szakadt vagy a hengerfejben levő, amúgy egymással nem összenyíló rések és lyukak összeszakadnak. Itt furatokban kering a hűtővíz, áramlok a kenőolaj ide-oda, beszív és kipufog a motor. Ilyenkor bármelyik anyag átkerülhet. a neki nem való helyre. Hűtővíz kerül a kenőolajba például. Ilyenkor a motorolaj-víz keverék szintje megemelkedik, s a motor a többlet olajat kinyomkodja a főtengelyvégeknél lévő szimmeringeken. Vagy fordítva, a nyomás alatt levő motorolaj bekerül a hűtővízbe, s végül általában a kiegyenlítőtartályban marad meg, lévén könnyebb, mint a víz, úszik a tetején. Ha habos a kenőolaj, az mindig vizet jelent benne, ha viszont a kiegyenlítő tartályban olajos a víz, akkor fordítva. Ezen felül a hengerfejes autóban a sűrítőtér tömítetlensége miatt nincs elegendő sűrítési végnyomás, a motor teljesítménye lecsökken. A hengerekbe szívóütemnél bekerülő víz lezárlatolhatja a gyertyát. Ha egy bizonyos mennyiségnél több víz kerül egy hengerbe, például éjszaka telecsöpög egy henger vízzel, akkor az indításnál (mivel a víz nem összenyomható), vízütés éri a motort, vagyis a dugattyúk eltörnek vagy leszakadnak a hajtókarról.
Hengerfejes autót nem használunk tovább, hanem megjavíttatjuk, addig, amíg egy tömítéscserével orvosolható a nagyobb baj előtt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!