Mazda rx 8 tulajdonosok vagy volt tulajdonosok esetleg hozzá értők tanácsát várom. Megéri?
Az "álmom" egy mazda rx 8 as autó gyönyörű külső és belsővel.
A kérdés az lenne igazából hogy megérné venni e egy olyat és ha a wankel tönkremegy akkor másik motort építeni bele tudom sok tulajdonságát elrontanám vele .
Vagy jobban megérné venni eggyet motorhibásan kb 400 500 ezerért és másik motort rakni bele ?
Gondollkodtam még Mitshubishi lancer evo 7 8 9 vagy a 10 esen de nemtjdom mennyit fogyasztanak azt valaki megtudná mondani ? De egy evo VIII is majdnem 5 milla megérné inkább az mint egy rx 8 tanácsokat és tippeket ötleteket várok.
Minden ertelmes választ nagyon szépen megköszönnék.
Van itt egy wankel tulaj, ha meglátja a kérdést, majd ad neked a motorcsere gondolata miatt! :D
Átépíteni bármit át lehet, viszont, hogy az papírt fog-e kapni az NKH-tól, na ez már egy fogósabb kérdés. :D
Azt mesélik, hogy apexi cserével és kellő odafigyeléssel kitolható a motor élettartama újabb 70-100 000km-rel, igaz ez ha magadnak csinálod akkor is fél milla felett van.
A fogyasztás... Az RX8 az egy benzintemető, városban nem lesz 16-17 alatti fogyasztása. Igaz a Lancer Evonak sem :D
Egy 300lovas vagy erősebb motor (itt ugye a Lancerra gondolok) bekéri a magáét. Ez egy ilyen sport.
Ha jól értem én lennék a megszólitott!
Ha spórolni akarsz, akkor suzuki swift 1.1...
Ebben a kategóriában bármelyiket választod, drága alkatrészek, és nagy fogyasztás is szériafelszereltség! A wankel (is) épp a spórolástól szokott tönkremenni, rossz minőségű olaj (itthon a szakszerviz amit ajánl azt sem szabad beletenni) az is ritkán cserélve... gyertyákat nem cserélik időben, és a gyújtótrafókat (többszörös igénybevétel mit a sima otto motornál), nem tartják be a wankelre jellemző kis odafigyelést (induláskor állva melegiteni kicsit a motort indulás előtt, mint a motoroknál) hideg motorral nem leállitani (ha elinditod, akkor hagyd bemelegedni), és minden egyes használatkor legalább egyszer pirosig kipörgetni... (korommentesités)
wankelbe az etanol kenési gondot okoz, mivel lemossa a trachoid kamráról a kenőolajat! Megy vele, mégpedig hibártlanul, akár higitás nélkül is, de csökkenti az élettartamot! Állitólag ha etanolba belekeversz 2T keveréket akkor jobb a helyzet, de én nem ajánlom! Már nem olcsóbb annyival mint pár éve, és a fogyasztás etanolból az elér sűrűség miatt minden autónál magasabb 10-20% kal, tehát alig spórolsz vele!
Egyébként az RX8 ban nincs egy csomó "apróbb" hiba és cserélendő alkatrész, ami más tipusnál van, nincs vezérműszíj, nincs hidrotőke, nincsenek szelepek, nincs vezérműtengely, nincs szelepfedlél... nincs kettős tömegű lendkerék, nincsenek porlasztócsúcsok....
viszont tény, a motorban a kopó alkatrészeket cserélni kell 80-100e km erenként! utána viszont egy bejáratós motorod van!
A motorcseréről... ki lehet benne cserélni, ha találsz egy kb 40cm x 40cm x 30cm-es motort, ami 60-70kg, és a fordulatszáma 8000-9000 (hogy a váltó maradhasson)
egyébként más motorral rendszámot nem kapsz rá!
Az RX8 épp ezért kerül ennyibe, ezért olcsóbb mint más hasonló tipusok, mert sok a tévhit, és magyarországon normális állapotút normális motorral nem nagyon kapsz! Ha veszel egy lepusztultat és magad felújitod, akkor jársz a legjobban, de ott milliókról van szó ha rendesen felújítod!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!