Miért nevezik az Audikat "ünneplőbe öltöztetett Volkswageneknek?
Az mindegy, hogy mi volt régen, azóta a két márka egy kézben van. Ezt a kifejezést még nem hallottam, viszont az ünneplőbe öltöztetés jelentheti azt, hogy bár mélyen más VW autókban is előforduló technika van benne, a megjelenése, kezelhetősége, útfekvése, belseje már magasabb kategóriát képvisel. Nem minden Audi alkatrész van VW-ben, de van olyan VW alkatrész, amit az Audi is megkap. Összefoglalva jórész VW, de a különbségek adják azt, amitől Audi.
Egyébként nem vagyok nagy rajongója a két márkának, de vannak szerethető típusok az Audi kínálatában. A VW-t én is csak népautónak tartom, ahogy a neve is az.
"... de eredetileg más a két márka,nem is ugyanabban az időben alapították őket"
Az egy dolog, de mára ez nem sokat jelent. A mai Audinak a II. világháború utáni Auto Unionhoz van sok köze. Ezt a cégcsoportot 1964-ben vásárolta meg a Volkswagen és ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy manapság még egyáltalán létezik a márka (mármint a VW). A '70-es évekbeli megújulás mozgatórugói ugyanis az Audi és az Audi által felvásárolt NSU fejlesztései voltak: a botrányos VW K70 NSU-ként, az első VW Polo Audi 50-ként a Passat Audi 80-ként látta meg a napvilágot. A rossz nyelvek szerint az első Golf ezen két típus alkatrészeinek vad kombinálásából született - a még rosszabb nyelvek szerint pedig a Fiat 128 adta az ihletet az ezeréves, Tatra-eredetű faros hajtáslánc leváltására. Hej, ha ezt megtudják a TDI- és VR6-huszárok, lesz itt nemulass!
Szóval a VW az Auditól kapta a kis keresztmotoros és a nagy hosszmotoros platformot. Az Audi 50 elsorvadt, de az Audi 80 és a VW Passat műszaki rokonsága egészen 2005-ig, a Passat B6-ig fennmaradt. Egészen addigh az Audival közös, hosszmotoros platformra építkeztek a Passatok, akkor tértek át a keresztmotoros PQ46-platformra, amit most az MQB váltott.
Így hát évtizedeken át fennmaradt a rokonság ezen formája, amit később az Audi A3 erősített meg. Ez a lemezek alatt a Golf IV technikáját hordozta, csak drágább kivitelben, megteremtve a prémium kompakt autókat. Van tehát alapja a híresztelésnek: a VW a Passait az MQB-platformra tér át, az Audik közül a kicsik fogják ezt kapni (A1, A3, Q3), a kicsi (Q5, Porsche Cajun) és a nagy (Q7, Touareg, Porsche Cayenne) SUV-platform közös marad, a böhömök viszont más alapokra építkeznek a VW-családban: a Phaeton acélvázas, az A8 ASF-re épül, a Panamerának meg semmi köze hozzájuk (most még).
A Porschékban egyébként eddig is volt VW AG műszaki tartalom, az SUV-k a közös platformokra épültek, a dízeljük is a VW AG-tól érkezett (a V6-osuk viszont nem). Néhány szabvány kapcsoló, kijelző is a közösből jött. Persze nem kell félni, a sportkocsik (Boxster/Cayman, 911, 918) saját fejlesztések, mint ahogy a Panamera is. A jövőben a Panamera fog majd műszakilag közeledni a VW Ag többi böhömjéhez és talán lesz úra VW-Porsche kis sportkocsi.
Az összes Audi, Skoda és Seat alatt VW technika van.
Aztán ezeket becsomagolják saját ízlésnek megfelelően, és ebből lesz a "Német prémium", "Cseh családi", és "tüzes Spanyol" autó.
(A Bentley-Bugatti-Lamborghini-Porsche kvartettet nem sorolnám ide, de az is VW konszern)
"Az összes Audi, Skoda és Seat alatt VW technika van."
Ez egesz egyszeruen nem igaz. Az Audinak vannak sajat motorjai, amiket sajat maga fejleszt es gyart, az Audi belsok teljesen egyediek, a karosszeriak is, az hogy van nehany motor, ami elterjedt az egesz konszernben, vagy van nehany olyan alkatresz, aminek nulla koze van a hasznalati ertekhez (ablakemelo-motorok, klimakompresszorok, ilyesmi) meg nagyon nem jelenti azt, hogy muszakilag azonosak lennenek az alapok.
Sokan a plattformrendszert sem ertik, azt hiszik van valami kozos alap, amire raszerelik a karosszeriat aztan kesz.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!