Miért nevezik az Audikat "ünneplőbe öltöztetett Volkswageneknek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az mindegy, hogy mi volt régen, azóta a két márka egy kézben van. Ezt a kifejezést még nem hallottam, viszont az ünneplőbe öltöztetés jelentheti azt, hogy bár mélyen más VW autókban is előforduló technika van benne, a megjelenése, kezelhetősége, útfekvése, belseje már magasabb kategóriát képvisel. Nem minden Audi alkatrész van VW-ben, de van olyan VW alkatrész, amit az Audi is megkap. Összefoglalva jórész VW, de a különbségek adják azt, amitől Audi.
Egyébként nem vagyok nagy rajongója a két márkának, de vannak szerethető típusok az Audi kínálatában. A VW-t én is csak népautónak tartom, ahogy a neve is az.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"... de eredetileg más a két márka,nem is ugyanabban az időben alapították őket"
Az egy dolog, de mára ez nem sokat jelent. A mai Audinak a II. világháború utáni Auto Unionhoz van sok köze. Ezt a cégcsoportot 1964-ben vásárolta meg a Volkswagen és ez nagyban hozzájárult ahhoz, hogy manapság még egyáltalán létezik a márka (mármint a VW). A '70-es évekbeli megújulás mozgatórugói ugyanis az Audi és az Audi által felvásárolt NSU fejlesztései voltak: a botrányos VW K70 NSU-ként, az első VW Polo Audi 50-ként a Passat Audi 80-ként látta meg a napvilágot. A rossz nyelvek szerint az első Golf ezen két típus alkatrészeinek vad kombinálásából született - a még rosszabb nyelvek szerint pedig a Fiat 128 adta az ihletet az ezeréves, Tatra-eredetű faros hajtáslánc leváltására. Hej, ha ezt megtudják a TDI- és VR6-huszárok, lesz itt nemulass!
Szóval a VW az Auditól kapta a kis keresztmotoros és a nagy hosszmotoros platformot. Az Audi 50 elsorvadt, de az Audi 80 és a VW Passat műszaki rokonsága egészen 2005-ig, a Passat B6-ig fennmaradt. Egészen addigh az Audival közös, hosszmotoros platformra építkeztek a Passatok, akkor tértek át a keresztmotoros PQ46-platformra, amit most az MQB váltott.
Így hát évtizedeken át fennmaradt a rokonság ezen formája, amit később az Audi A3 erősített meg. Ez a lemezek alatt a Golf IV technikáját hordozta, csak drágább kivitelben, megteremtve a prémium kompakt autókat. Van tehát alapja a híresztelésnek: a VW a Passait az MQB-platformra tér át, az Audik közül a kicsik fogják ezt kapni (A1, A3, Q3), a kicsi (Q5, Porsche Cajun) és a nagy (Q7, Touareg, Porsche Cayenne) SUV-platform közös marad, a böhömök viszont más alapokra építkeznek a VW-családban: a Phaeton acélvázas, az A8 ASF-re épül, a Panamerának meg semmi köze hozzájuk (most még).
A Porschékban egyébként eddig is volt VW AG műszaki tartalom, az SUV-k a közös platformokra épültek, a dízeljük is a VW AG-tól érkezett (a V6-osuk viszont nem). Néhány szabvány kapcsoló, kijelző is a közösből jött. Persze nem kell félni, a sportkocsik (Boxster/Cayman, 911, 918) saját fejlesztések, mint ahogy a Panamera is. A jövőben a Panamera fog majd műszakilag közeledni a VW Ag többi böhömjéhez és talán lesz úra VW-Porsche kis sportkocsi.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az összes Audi, Skoda és Seat alatt VW technika van.
Aztán ezeket becsomagolják saját ízlésnek megfelelően, és ebből lesz a "Német prémium", "Cseh családi", és "tüzes Spanyol" autó.
(A Bentley-Bugatti-Lamborghini-Porsche kvartettet nem sorolnám ide, de az is VW konszern)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Az összes Audi, Skoda és Seat alatt VW technika van."
Ez egesz egyszeruen nem igaz. Az Audinak vannak sajat motorjai, amiket sajat maga fejleszt es gyart, az Audi belsok teljesen egyediek, a karosszeriak is, az hogy van nehany motor, ami elterjedt az egesz konszernben, vagy van nehany olyan alkatresz, aminek nulla koze van a hasznalati ertekhez (ablakemelo-motorok, klimakompresszorok, ilyesmi) meg nagyon nem jelenti azt, hogy muszakilag azonosak lennenek az alapok.
Sokan a plattformrendszert sem ertik, azt hiszik van valami kozos alap, amire raszerelik a karosszeriat aztan kesz.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!