Ezek szerint túlfújjuk a gumit?
Nem szabad ennyire túlfújni. 1-2 tized Bar még nem gond, sőt szükséges is lehet mert van hogy a gyári értékre fújva is laposnak látszik a gumi és ha laposnak látszik akkor lapos is, vagyis sokat deformálódik az abroncs göerülés következtésben ami túlfogyasztást lomha kormányrekciót és gyorsabb gumikopást okoz, de csak a gumi két szélén, középen mélyebbek maradnak a barázdák huzamosabb idő után.
A kemény gumi éppen az ellentétesen viselkedik tehát az abroncs közepe fog kopni, jobban mint a szélei. Az autó idegesen reagál a kormánymozdulatokra és nagyon rázni fog a futómű rossz úton. Utóbbi nem csak a komfort rovására megy, a futómű részei is nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, ezáltal rövidül az élettartamuk, noha az autó gördülési ellenállása és ezzel együtt a fogyasztás csökken, de drága lesz így spórolni előbb-utóbb.
Mi szolidan csináljuk (egyesek 4 barra fújják az ilyesmit, de az már pattog, ennyire még mi se megyünk rá a fogyasztásra), tipikusan fél bárral fújjuk túl a járműveink (egy kisautó és 2 motor) kerekeit. Az ember azért érzi, ha túlságosan túlfújja és pattog, bizonytalan lesz... Amennyire mi fújjuk túl, az teljesen OK.
Egyébként ez gumifüggő is. A párom használt el eddig több gumiszettet, némelyiket alig tudta túlfújni pár tized barral, némelyik pedig 7 tizeddel is teljesen rendben volt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!