Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi a jobb az autó motorjának...

Mi a jobb az autó motorjának hidegen?

Figyelt kérdés
Tehát én úgy szoktam hogy beindítom a garázsban és járatom ameddig nem veszi vissza a szívatót. Visszavette akkor indulok el vele. Se adok neki pár gázfröccsöt. 1000-1200 körül pörgetem és úgy indulok el. Faterom azt mondja ne túráztassam hidegen. Még melegen se nagyon. Hát ha neg gáz nélkül elindulok. Akkor meg rázza magát. Mert a garázs ajtóban van egy padka amire fel kell mennie. És elkezdi rázni magát ha alapjáraton gurulok. A váltó 3-4 mm-ert mozog oldalra. Ráz meg ugrál az egész autó. Azt szeribtem rosszabb hogy ugrál mintha túráztatom. Vagy úgy induljak el hogy adok egy egyenletes gázt? Benzines autó. Ti hogyan csináljátok?
2014. okt. 20. 05:20
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
66%
Én a helyedben keresnék valakit aki megtanít rendesen autót vezetni....
2014. okt. 20. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Milyen auto ez?


Allo helyzetben bemelegiteni: hulyeseg. Amikor beinditottad a motort, varj nehany masodpercet amig a kenesi rendszer stabilizalodik (mondjuk kosd be a biztonsagi ovet) es utana nyugodtan elindulhatsz.


Ne gurulj vele alapjaraton, hulyeseg. A lenyeg az hogy amig hideg az olaj, de padlozd le, es ne forgasd ki leszabalyozasig. De nyugodtan lehet neki gazt adni, es nyugodtan hasznalhatod normal modon, nem lesz semmi baja.


Inkabb attol lesz, amit te csinalsz.

2014. okt. 20. 07:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

a legkisebb fordulaton es terhelessel felvaltva akar otodikig, hatodikig is, de minimum olyan fordulaton ahol kisimult a motor jarasa. ha ez feltartja a forgalmat a lassu kozlekedes miatt vagy nagyon nagy terheles kell meredek emelkedo miatt, akkor a legkevesebb ideig melegitenem ami szukseges.

alapjaraton sokara melegszik fel es hidegen jobban jopik, de hidegen csak minimalis terhelest szabad adni. erezni kell.

en alfoldon pici falun elindulok egybol es homerseklet fuggvenyebe 200-800metert csak alapjarat felett picivel.

2014. okt. 20. 07:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 Dörmögő ***** válasza:
Nem kell azt annyira finoman csinálni. Nem alapjáraton kell vele döcögni, hanem mint írták tarts minimum egy olyan fordulatot amin szépen jár a motor, és nem rángat. És leginkább nem a kopás a nagy baj, azt már megkapja mikor az ember beindítja és még nincs felépülve az olajnyomás. Mihelyst az olajnyomás felépül már nem akkora gond a kopás. A lassú melegítés lényege hogy a henger párhuzamosan melegedjen a hengerfejjel. Ha hidegen intenzíven használnád a kocsit akkor hengerfej meg is repedhetne.
2014. okt. 20. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

Alapjáraton járni vele szerintem károsabb, mintha adnál egy kis gázt és egy egészséges 1500-1800-as fordulaton dolgozna a motor.

Ha hidegen indítom, kb fél egy percet várok vele legfeljebb. Ez alatt legalább az olaj "megtörik" átfordul egy kicsit. Az autóm kézikönyvében is az szerepel, hogy nem szabad álló helyzetben melegíteni, indítás után azonnal induljunk el.

2014. okt. 20. 08:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Hát én addig szoktam járatni amíg nem áll be alapjáratra. Kb 2 perc ilyen időjárásban.
2014. okt. 20. 10:00
 7/11 anonim ***** válasza:

Garázsban ne járasd, mert csak szívod a gázt. Indítsd be és gurulj ki szépen. Minek túráztatod? Hülyeség. Stabil kis gáz kell és kész. Sőt, hideg motor esetén még ez sem, mert alapból nagyobb a fordulatszám.


Én úgy szoktam, hogy miután kiálltam a garázsból, mindjárt elindulok, de amíg nem érek az utca végére, 1-es fokozatban, alapjáraton hagyom gurulni. Fontos, hogy ne pörgessed, amíg az olaj nem melegedik fel. Ez turbó esetén kifejezetten igaz (sőt, régebbieknél még leállítani sem szabad, ha közvetlenül előtte sportosan mentél).

2014. okt. 20. 10:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:
Tobbet artasz vele, ha alapjaraton hagyod melegedni, mivel lassabban eri el az olaj a megfelelo homersekletet es a megfelelo kenesi szintet. Valamint az olajszivattyu sem tudja rendesen nyomni az olajat, mivel az hideg es surubb es megfelelo fordulatszam sincsen hozza. A lenyeg az, hogy a motor elerje az uzemi homersekletet minel hamarabb, de nem szethajtva. A gaz nelkuli indulasnak szinte csak karos hatasa van. Az auto azert remeg,mert alapjarat ala esik a fordulatszam es a motorvezerlo elektronika kuzd, hogy ne alljon le a motor. Arrol nem beszelve, hogy a kuplungot sokkal hosszabb ideig kell kinyomva tartani es csak lassabban lehet felengedni.
2014. okt. 20. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Renben. Kössz. Hát úgy szoktam hogy kinyitom a garázst beülok az autoba. Beinditom. És kb 2-3 percet jár a motor. Elindulok. De úgy szoktam hogy 1000-1200 között legyen a fordulat. Aztán kiállok a kapuig. Ott kiszállok kinyitom a kaput. Kiállok a kapun kívűlre. Becsukom a kaput. És megvárom mire jön fater. Közben jár a motor. Vagy éppen hogy jöjjön a muter.
2014. okt. 20. 13:06
 10/11 anonim válasza:
Annak van értelme ha 4-esben megyünk egy idegig? Vagy sebességtől ez nem függ csak fordulatszámól?
2016. szept. 13. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!