Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbófeltöltő visszahűtése...

Turbófeltöltő visszahűtése leállítás előtt?

Figyelt kérdés

Jó -e az az autónak ha tartós autópályás száguldás után mikor kiállnék egy pihenőbe mondjuk kb 1km -el előtte elveszem a gázt és motorfékkel lelassítok úgy h végig sebességben van a kocsi mondjuk 1500-2000 fordulat között váltogatva visszafelé. Ilyenkor van turbónyomás vagy nincs és olyan mintha alapjáraton hűteném a parkolóban vagy megállás után ilyenkor is kell még járatni?


Másik kérdésem, hogy ha nemrég állítottam le a motort és még üzemmeleg és visszaindítom akkor rögtön felépül az olajnyomás és keni a turbót is vagy érdemes járatni egy kicsit mielőtt nekiindulok?


2014. okt. 13. 23:40
1 2 3
 11/24 anonim ***** válasza:

Jó szórakozást, laikusoknak bőven elég ennyit tudni.


[link]


[link]


[link]

2014. okt. 15. 00:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/24 anonim ***** válasza:

"Nem a kipufogógáztól melegszik fel a turbó, hanem a másodpercenkénti több tízezres fordulatszámtól. "


Jaj kerlek.... Ez hulyeseg. Amugy sem tizezres, hanem szazezres fordulatszamokrol beszelunk.


"Vagy szerinted miért mennek tönkre a turbók, ha nem a megfelelő hűtés hiányában?"


ezer es egy oka lehet miert megy tonkre egy turbo. Gyartasi hiba, olajcsere hianya, razkodas es vibracio, stb. A modern turbokat nem kell visszahuteni. Talan az egyetlen ertelmes dolog amit ezugyben tehet az ember, hogyha 200zal donget az autopalyan, akkor megallas elott par percig csokkentse le a sebesseget, aztan ennyi, ne dongessen ki 200zal az autopalaparkoloba, hogy ott egy padlofekezes utan leallitsa a motort. De ez amugy is eletszerutlen.

2014. okt. 15. 06:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/24 anonim ***** válasza:

Mivel itt van, aki kitartóan terjeszti a hülyeséget, itt egy rovid részlet a fenti linkek egyikéről, gyengébbek kedvéért:

"A turbó visszahűtésének oka nyilvánvaló: a kemény üzemben működő feltöltő tengelye annyira felhevül, hogy amikor megszűnik az olajnyomás, leáll a motor, az ott maradt olajat nagyon hamar felhevíti annyira, hogy a koromképződés megindul. Ha azonban járatjuk még egy darabig, a száz fok körüli hőmérsékletű motorolaj az ennél melegebb tengelyt, csapágyat hamar visszahűti. A cél az, hogy az olaj ne melegedjen a krakkolódási hőfoka fölé, lehetőleg lokálisan, kis mennyiségben sem.



DSC 2289

Összeszerelés előtt Galéria: Turbófelújítás (17 kép)


Amikor autópályán keményen toljuk neki, vagy emelkedőn húzunk utánfutót, szinte teljes teljesítménnyel, a feltöltő felhevül. Ha ilyenkor azonnal leállítjuk a motort, adunk egy jókora pofont a feltöltőnek, az élettartam-naplóból szépen kitépünk egy maroknyi lapot. Ez a legrosszabb megoldás. Enyhít ezen, ha motorfékkel érkezünk meg a leállítás helyére, mert ilyenkor a turbó kap rendesen olajat, de már nem tölt, és nem melegszik, hanem hűl. Ha pedig még alapjáraton, már kisebb, de még elégséges olajnyomással is járatjuk fél percet, akkor biztosak lehetünk benne, hogy vissza is hűlt a kellő mértékben."

2014. okt. 15. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/24 anonim ***** válasza:
+ még egy: "A most használatos kicsi, nagy fordulatú feltöltők döntő többsége siklócsapágyas és olajhűtésű, tehát külön vízhűtő körrel nem rendelkeznek"
2014. okt. 15. 08:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/24 anonim ***** válasza:
0%

Hat ha te ujsagiroktol meg autoszereloktol akarsz szakmai ismereteket szerezni, akkor hajra :)

En vegul is csak 15 eve tervezek belsoegesu motorokat, nyilvan nem tudom hogy mi hogyan mukodik :) ezeket a cikkeket is szetszedhetnem ha lenne hozza kedvem meg idom, de nem erdemes, aki szerelmes a sajat hulyesegeibe azt ugysem lehet meggyozni.


De tolem jarathatjatok alapjaraton, artani vegul is nem art, legfeljebb benzinpazarlas.

2014. okt. 15. 08:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/24 anonim ***** válasza:

Én elfogadnám a te "érvelésedet", ami a te saját szaktekintélyedre alapoz, és leszólja a turbószereléssel foglalkozó szakember hozzáértését, bár már ez is rázós picit...de, van egy konkrét tényszerű kérdés.

Te ezt írtad:

"A modern turbos benzinesekben mindegyikben van egy kulon elektromos vizpumpa, ami keringeti a vizet a turbo csapagyhazaban leallitas utan, igy ott a visszahutessel nem kell foglalkozni, megoldja az elektronika."

A laikus szerelő és újságíró meg ezt mondja:

"A most használatos kicsi, nagy fordulatú feltöltők döntő többsége siklócsapágyas és olajhűtésű, tehát külön vízhűtő körrel nem rendelkeznek"

Ez egy ténykérdés...tudnád bizonyítani azt, hogy a cikk téved, és a feltöltők döntő többsége rendelkezik vízhűtéssel?

2014. okt. 15. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/24 anonim ***** válasza:
egyébként meg szedd szét a cikkeket, engem érdekelne, hogy miket és miért tartasz butaságnak a cikkekben.
2014. okt. 15. 08:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/24 anonim ***** válasza:
Megforditanam: mutassatok olyan turbos benzinmotort az elmult 10 evbol, amelyikben nincs kulon hutokor a turbocsapagyazas hutesere. Ha mutattok 3 ilyet, akkor vitazhatunk tovabb a visszahutes szuksegessegerol.
2014. okt. 15. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/24 anonim ***** válasza:

Meleg alapjáraton a motorok átlagosan kb 0,5 liter üzemanyagot fogyasztanak el.

Én inkább elpazarolnám azt a ~8 milliliter benzint/gázolajat amit 1 perc alapjáraton pöfögés alatt elpocsékol a motor... ha mondjuk ezt az év 365 napján naponta 2x játszom el, például munkába járáskor ha 40-50 kilométereket hajtok autópályán oda-vissza, az kemény ~730 perc -> ~12 óra, -> azaz ~6 liter üzemanyag 1 ÉV alatt, ami olyan 2500 forint, ez 10 év alatt lesz 25.000 rongy, 100 év alatt 250.000...


hmmm, nos egy komplett turbó csere mennyibe is kerül a modern autókba, olyan 150-200-250-300? tehát a mai üzemanyagárakon számolva körülbelül 100 évig pocsékolhatnám az üzemanyagot mire annyiba kerülne az elpöfékelt anyag, mint amennyibe egy turbó csere fáj... (ugye milyen röhejesen hangzik?)

2014. okt. 15. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/24 anonim ***** válasza:
milyen autod van?
2014. okt. 15. 12:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!