Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Turbófeltöltő visszahűtése...

Turbófeltöltő visszahűtése leállítás előtt?

Figyelt kérdés

Jó -e az az autónak ha tartós autópályás száguldás után mikor kiállnék egy pihenőbe mondjuk kb 1km -el előtte elveszem a gázt és motorfékkel lelassítok úgy h végig sebességben van a kocsi mondjuk 1500-2000 fordulat között váltogatva visszafelé. Ilyenkor van turbónyomás vagy nincs és olyan mintha alapjáraton hűteném a parkolóban vagy megállás után ilyenkor is kell még járatni?


Másik kérdésem, hogy ha nemrég állítottam le a motort és még üzemmeleg és visszaindítom akkor rögtön felépül az olajnyomás és keni a turbót is vagy érdemes járatni egy kicsit mielőtt nekiindulok?


2014. okt. 13. 23:40
1 2 3
 1/24 anonim ***** válasza:
91%

tökmindegy, hogy motorféken vagy alapjáraton járatod, nem a turbónyomás a lényeg, hanem az olaj keringetése a turbóban...


a turbó piszkosul felforrósodik hajtás közben, ha ilyenkor azonnal leállítod a motort, megáll az olajpumpa is, megáll az olaj keringése, és az olaj, ami épp a turbóban reked, az "oda fog égni", ráég a csapágyra, ezért kell leállítás előtt pár percet járatni, hogy a keringő olaj visszahűtse a forró "vasat" olyan hőmérsékletre, hogy az már leállítás után se égesse meg az olajat, ez alapjáraton max 1-2 perc


motorfék közben nincs turbónyomás, mivel a turbót a kipufogógázok hajtják


meleg motort nem kell indítás után járati, télen sem, ahogy elalszik az olajnyomás lámpa, akár indulhatsz is

2014. okt. 14. 00:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/24 anonim ***** válasza:
100%

Amit az előző mondott +

"mondjuk kb 1km -el előtte elveszem a gázt és motorfékkel lelassítok úgy h végig sebességben van a kocsi mondjuk 1500-2000 fordulat között váltogatva visszafelé. "

Az autópályán közlekedő többi autós csókoltatni fog, ha te 1 kilométeren át motorfékkel lassítasz. mennyire fogsz lelassulni ilyen távon? 20-ra?

2014. okt. 14. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/24 anonim ***** válasza:
100%

Nem kell 1 km-t motorfékkel lassítani (annyit nem is gurulna el, legfeljebb ha mész 250-nel) elég ha lejjebb veszed az utazósebességet 100-110 körülire, éppen csak kis gázzal csökkentve a sebességet. Ha kézi váltós az autó akkor az utolsó pár száz métert meg üresben kigurulod.

Ha meleg a motor és úgy indítasz akkor lesz olajnyomás is rögtön, nem kell járatnod a motort elindulás előtt.

2014. okt. 14. 06:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/24 anonim ***** válasza:
8%

milyen auto?


Hacsak nem regi turbos benzines, akkor nem kell ilyesmivel foglalkozni.

2014. okt. 14. 07:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/24 anonim ***** válasza:
85%

"Hacsak nem regi turbos benzines, akkor nem kell ilyesmivel foglalkozni."

Ezt hogy érted? szerinted a modern turbós motoroknak mindegy, vagy mi ez a marhaság, amit ideírtál?

2014. okt. 14. 08:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/24 anonim ***** válasza:
15%

A modern turbos benzinesekben mindegyikben van egy kulon elektromos vizpumpa, ami keringeti a vizet a turbo csapagyhazaban leallitas utan, igy ott a visszahutessel nem kell foglalkozni, megoldja az elektronika. Modern alatt az utobbi 10 ev termeset ertem. (Vagy a teljes vizpumpa elektromos, akkor az oldja meg)


Dizelekben meg amugy sem kell visszahuteni, mert nem olyan meleg az egesz hobelevanc.

2014. okt. 14. 09:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/24 anonim ***** válasza:
100%
"Dizelekben meg amugy sem kell visszahuteni, mert nem olyan meleg az egesz hobelevanc." Ezek szerint a 90 fokos üzemi hőmérséklet egy dízelnél alacsony. Tuórbós dízelnél ugyanúgy vissza kell hűteni, nagyobb igénybevételnél az olaj 100-110 fokos is lehet. Amit ha nem hűtesz egy kicsit akkor elég korán lesz turbófelújítás.
2014. okt. 14. 13:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/24 anonim ***** válasza:
94%

b.hatod a víz keringetést ha az olaj megreked a tűzforró közegben, amint megáll az olaj keringése, azonnal megég...

csöppents a forró leömlőre egy kis olajat, pont ugyanaz történik a turbóban is, ami ott fog...

2014. okt. 14. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/24 anonim ***** válasza:
22%

Sracok, lathatoan fogalmatok sincs hogyan mukodik egy belsoegesu motor.


Az olaj 110 fokon nem eg meg, de meg 150 fokon sem. A dizelekben olyan alacsony a kipufogogazhomerseklet, hogy a turbok nem melegednek fel annyira mint egy benzinesnel, ezert nincs is kulon hutokore a turbonak. (kiveve nehany nagyteljesitmenyu autot). Ha nincs hutokore, akkor nyilvanvalo hogy huteni sem kell.


Amelyiknek meg van hutokore, ott azert kering a csapagyhazban a viz, hogy ne legyen annal melegebb, mint amit az olaj elbir karosodas nelkul.


Regen a benzines turbokban sem volt vizhutes es elektromos utankeringeto pumpa, ott volt ertelme a visszahutesnek, de ott sem allo helyzetben alapjaraton, hanem komoly terheles utan menetkozben kis terhelesen.


Ez aztan valahogy megragadt a fejekben, es minden kocsmai szakember ezt szajkozza.


A masik rohejes tema, amikor nagy komoly arccal allitjak hogy azert kell jaratni leallitas elott, hogy leforogjon a turbo :)

2014. okt. 14. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/24 anonim ***** válasza:
24%

"A dizelekben olyan alacsony a kipufogogazhomerseklet, hogy a turbok nem melegednek fel annyira mint egy benzinesnel, ezert nincs is kulon hutokore a turbonak"

Nem a kipufogógáztól melegszik fel a turbó, hanem a másodpercenkénti több tízezres fordulatszámtól. Az így keletkezett hőt pedig valahogy le kell hűteni. Vagy szerinted miért mennek tönkre a turbók, ha nem a megfelelő hűtés hiányában?

2014. okt. 14. 16:35
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!