500 000 km-rel hogy adjam el a kocsimat?
# 9
Tervezett avulásról hallottál-e már?
Egy mai modern autó sem megy el 1,000,000 km-t, a kis köbcentisek meg még 400,000-et sem. Pont azért, mert fejlett a technika. Régen az 1.9-es TDI (ami elment 1 milliót) 90 LE volt. Ma még az 1.9-es Lancia is 190 LE, de mondjuk egy 525-ös 1995 ccm-es BMW már 220. Ezért nem fut annyit.
Sajnos nem tudsz sokat tenni, megszívtad.
Az autók (főleg a nagy utazó dízelek) 5 éves korukra elérik a 250ezer km-t, onnantól pedig 200 és 280 között ingázik az összes! 20 éves korukig.
Előtte körülnézett, az "olcsóbb" hasonló kategóriás kocsik között. Audi A4 kombi, Passat B5.5 kombi, kombi 3-as BMW-k. A srác aki behordja, ÁLLÍTÁSA SZERINT valós km futással árulja, de regisztráció előtt tetszés szerinti állapotra tekerik!
Az ilyenek miatt te valós km állással nem fogod tudni eladni normális áron, senkit nem érdekel hogy ugyanannyit futott a kettő, ha az egyikben feleannyit ír!
Csak érdekesség: Nagyfaterom 1300-as Daciaja 1 millió km-nél többet ment a számláló alapján mikor összetört, de a 32 évből 10 évig nem működött a számláló, tehát a többit csak tippelni lehet. Hüvely, gyűrűcsere 2 alkalommal történt (tudom, a maiakban ilyet már nem lehet).
"Ha taxi volt akkor akkor se kéne ha te fizetnél. "
Láttál már taxit lerobbanni? Egy taxinál ( ha nem is mindenhol ) de alapvető, hogy műszakilag kifogástalan legyen, mert azzal keresi a pénzt. Egyik ismerős taxizik, 640 000 van a dízel Mondeoban, szerinted a kocsi húzza fülét farkát? Hamarabb venném meg azt, mint akármelyik 700 000-ért árult 180 000-re visszahajtott MK3-as Mondeot a használtautóról...
Szerintem hagyd úgy az órát. Ha első tulaj vagy és igazoltan annyi a futás esetleg még végig vezetett szervizkönyved is van, akkor úgy is el fogja vinni egy nem madár, aki belátja, hogy jobb egy ismert előéletű 500 000-ret futott autó, mint egy ismeretlen előéletű 200 000-re visszatekert.
Ha nem írod ki a km-t a hirdetésbe, akkor amint meghallják úgy is lerakják a telefont, vagy ha elfelejtik megkérdezni, akkor megtekintésnél fognak háborogni, hogy miért nem mondtad. Írd ki, és akkor csak olyan fog felhívni, aki tudja ez mivel jár.
Másrészt szokták itt is mondani, hogy nem futást, hanem állapotot nézünk. Ha a kocsi normális állapotú, kívül belül szép, akkor nem kell ám a piaci ár 50%-ért hirdetni, ki lehet rakni normál áron is. Vannak olyan autók, amik 200 000km-rel hirdetve ratyibbak belül, mint egy 750 000km-t futott német taxi... Akinek nem tetszik az óraállás, menjen és vegye meg azt, azt örüljön a neki tetsző 6 db számnak.. :D
Amúgy milyen autó, ha nem titok?
Na az a "nagyfater Daciaja" is olyan lehetett mint a dédapám baltája. A nyelét négyszer, a fejét háromszor kellett cserélni, de attól az még a dédapám baltája...
Aki látott már Daciát közelről, az tudja hogy egymilliót nem ment el.
"Aki látott már Daciát közelről, az tudja hogy egymilliót nem ment el."
Ne legyél ebben olyan biztos, apámnak volt egy 1988-as, 2009-ben adta le a vasba 250.000 kilóméterrel, ő vette vadi újonnan 88-ban. Sirtam mikor elvitte, ma már tuti nem engedném hogy ezt tegye, eldugtam volna inkább egy garázsba.
Igen, a váltó már cserélve volt, kuplung is, sőt a fél kasztni is. De a motor tökéletesen muzsikált, soha nem volt megbontva, és minden lóerő megvolt benne. Igen, gyakran állitottuk a karbit, gyertyákat ette, benzinpompát is, de akkor is mindig hazavitt minket. Még 100.000 km tuti volt a motorban, aztán egy kis befektetéssel még ment volna 100.000-ret. Nyilván szerencsés volt, mert Daciából vannak jól sikerültek, meg vannak, amik újonnan sz*rok voltak.
Nehogy azt hidd, hogy egy 1 millió km-s Merciben minden eredeti alkatrész...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!