Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Pannonia t5 vagy t5 h?

Pannonia t5 vagy t5 h?

Figyelt kérdés

Üdv!


Arra lennék kíváncsi,hogy a motorom most t5 vagy t5h. Az adattábláján t5 van ,de a légszűrő már be van szerelve az oldalsó dobozba ez ugyebár a t5h volt. De a gyártási éve 1968 ekkor már volt t5 és t5h is. Leírom az adattáblát: T5/071888 Esetleg ha valaki leírná a két motor típusjellemzőit. Próbáltam veterán fórumon írni ,de ott nem találtam úgy kérdés nyitására lehetőséget ,lehet azért mert új vagyok.


Előre is köszönöm!


2014. okt. 3. 13:54
 1/8 anonim ***** válasza:
A T5H nem váltotta fel a T5-öt, párhuzamosan készült a két típus 1975-ig. A T5H-n szívászajtompítós a légszűrő, kisebb átmérőjű a kipufogó furulyája és a hátsó sárvédő jobb oldalán van a szerszámosdoboz.
2014. okt. 3. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
Ja, és még valami: az adattáblának nem kell hinni. A T5 exportváltozatait (T6, T7, T8, T9) is volt, hogy T5-feliratos adattáblával szállították, annyira nem érdekelt senkit a gyárban a nyilvántartás. De láttam már P10-adattáblás 12-est, P20-táblás 21-est - mindent tudtak Csepelen, csak rendesen dolgozni nem. A vázszámból pedig valahol hiányzik két számjegy, mert a típusmegjelölés után 8-nak kell lennie, ebből az első 4 azonosítja a gyártási évet és hónapot.
2014. okt. 3. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:

Ahogy előttem már írták, a váznyaktábla és a vázszám alapján ez nem megállapítható.

A különbség közöttük a légszűrő és a kipufogó. Valamint az áthelyezett szerszámos doboz, de ezt sokan felszerelték nem H-s motorokra is hogy egy kis plusz tárolóhelyet kapjanak.

A kipufogók közötti különbség elég szembetűnő, a "szalámi végű" kipufogó a nem H-s változaté(ferdén lecsapott végű). Ha a kipufogó vége kúpos, és a furulya és a dob között van egy gumigyűrű akkor az H-s kipufogó.


Egyébként szabadon variálható, elméletileg az enyém is H-s változatként gurult ki a gyárból, de sima T5-ös lett belőle. (az jobban tetszik és ahhoz volt alkatrészem)

2014. okt. 4. 14:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 A kérdező kommentje:
Köszönöm a segítséget! De az hogy hiányozhat két szám az adattáblából? A vázba is ez van beütve. Vagy ezt a motort csak a gyárban összerakta valaki és a hasukra ütöttek és beleütöttek egy sima szám sort.De azt sem értem ha 68 a motor akkor benne kelen lenni a 68 ,ugye?
2014. okt. 5. 09:22
 5/8 anonim ***** válasza:

Ezt a témát tanulmányozd át:

[link]

Persze lehet hogy elütötték. Nem volt ritka az sem akkoriban.

2014. okt. 5. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:

"De az hogy hiányozhat két szám az adattáblából?"

Úgy, hogy a gyárban Melós Jóskabá az előírtnál több vagy kevesebb fröccsöt ivott, azt' megszaladt a keze. Esetleg nem eredeti az adattábla és rossz számokat ütöttek be, megkopott az alulemez és nem látszik az első két szám - minden előfordulhat.

"A vázba is ez van beütve"

Lehet, hogy ott sem jó szám szerepel, esetleg 0-nak nézel egy igen csúnya 6-ost vagy 8-ast. Ez esetben lehet, hogy a tényleges szám T5/671088, ez már valós, egy '67 októberi motor lehet '68-as forgalomba helyezésű. De akkor is kellene még két számjegy a végén.

"Vagy ezt a motort csak a gyárban összerakta valaki és a hasukra ütöttek és beleütöttek egy sima szám sort"

A motornak volt gyári száma, ezt már a motorszereldében beleütötték, a hengerfejen volt egy papírra ráírva. Ezt a számot ütötték a vázba és az adattáblára, néha ritka igénytelen módon. Érdemes a blokkot is megnézni: a blokköntvény elején, az első motorfelfogató nyúlvány menetirány szerinti bal oldalán van a motorszám, a vízszintestől kb. 90°-kal elforgatva. Ennek egyeznie kell a vázszámmal, ha minden gyári. Ha itt is hiányzik két számjegy, akkor valami rejtély van a dologban.

Bár tegyük hozzá: van nekem olyan forgalmim, amiben a váz- és motorszám nem egyezik a gyári új motoron. Melós Jóskabá jól ütötte be a számokat, de Irodistarendőr Mihály nem volt formában és felcserélte az utolsó kettőt (lehet, hogy ő sem az előírt mennyiségű fröccsöt fogyasztotta).

2014. okt. 5. 17:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

"Bár tegyük hozzá: van nekem olyan forgalmim, amiben a váz- és motorszám nem egyezik a gyári új motoron. Melós Jóskabá jól ütötte be a számokat, de Irodistarendőr Mihály nem volt formában és felcserélte az utolsó kettőt (lehet, hogy ő sem az előírt mennyiségű fröccsöt fogyasztotta)."


Nálam hasonló a helyzet. A szürke forgalmiban a vázszámnál egyel több 0 volt írva. Egyébként minden más stimmelt.

Eredetvizsgán az egyik kapott papíron szerepel hogy gyártási vagy adminisztrációs hiba miatt nem egyeznek, de ennek ellenére az új forgalmiba és törzskönyvbe is a hibás szám került be...

Nekem meg akkor nagy örömömben fel se tűnt, csak később. (na de jövőre műszaki vizsgán majd jelzem, aztán elvileg ingyen kellene cserélniük a forgalmit, törzskönyvet)



Kérdező, a váznyaktábla nem mérvadó egyébként. Azt nem is feltétlenül nézik eredetvizsgán(nekem pl hiányzik. De se eredet se műszaki vizsgán még csak meg se nézték hogy ott van-e). A váz és blokkszám a mérvadó, illetve a forgalmiban szereplő adatok, számok.

És itt jön a problémás része: Ugye van forgalmi? És hozzá adásvételi, vagy adásvételi lánc?

Ha nincs akkor mindegy is hogy mi a vázszám, nem fogod tudni forgalomba helyezni :( Kell szerezned egy papírokkal rendelkező motort, vagy legalább egy vázat, ez meg jó lesz donornak. (blokkcserét meg lehet oldani, arról elég egy adásvételi)

2014. okt. 5. 18:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 A kérdező kommentje:

Üdv!


Köszönöm a segítségeket! A motornak nincs papírja csak adásvételi és rendszám.De a rendszám alapján kitudják keresni az utolsó bejezett tulajdonost ezután már forgalomba lehet helyezni,utána érdeklődtem.De ez a motor nem használatra ,hanem gyűjteménybe készül ,kilehet próbálni ,de nem lesz forgalomba helyezve. Magyarán egy dísz. De teljesen típus azonosra szeretném a motort. Egy Danuvia teljes felújításán túl vagyok ,de ez egy kicsit már bonyolult a sok típus miatt.

2014. okt. 6. 15:45

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!