Pannonia t5 vagy t5 h?
Üdv!
Arra lennék kíváncsi,hogy a motorom most t5 vagy t5h. Az adattábláján t5 van ,de a légszűrő már be van szerelve az oldalsó dobozba ez ugyebár a t5h volt. De a gyártási éve 1968 ekkor már volt t5 és t5h is. Leírom az adattáblát: T5/071888 Esetleg ha valaki leírná a két motor típusjellemzőit. Próbáltam veterán fórumon írni ,de ott nem találtam úgy kérdés nyitására lehetőséget ,lehet azért mert új vagyok.
Előre is köszönöm!
Ahogy előttem már írták, a váznyaktábla és a vázszám alapján ez nem megállapítható.
A különbség közöttük a légszűrő és a kipufogó. Valamint az áthelyezett szerszámos doboz, de ezt sokan felszerelték nem H-s motorokra is hogy egy kis plusz tárolóhelyet kapjanak.
A kipufogók közötti különbség elég szembetűnő, a "szalámi végű" kipufogó a nem H-s változaté(ferdén lecsapott végű). Ha a kipufogó vége kúpos, és a furulya és a dob között van egy gumigyűrű akkor az H-s kipufogó.
Egyébként szabadon variálható, elméletileg az enyém is H-s változatként gurult ki a gyárból, de sima T5-ös lett belőle. (az jobban tetszik és ahhoz volt alkatrészem)
"De az hogy hiányozhat két szám az adattáblából?"
Úgy, hogy a gyárban Melós Jóskabá az előírtnál több vagy kevesebb fröccsöt ivott, azt' megszaladt a keze. Esetleg nem eredeti az adattábla és rossz számokat ütöttek be, megkopott az alulemez és nem látszik az első két szám - minden előfordulhat.
"A vázba is ez van beütve"
Lehet, hogy ott sem jó szám szerepel, esetleg 0-nak nézel egy igen csúnya 6-ost vagy 8-ast. Ez esetben lehet, hogy a tényleges szám T5/671088, ez már valós, egy '67 októberi motor lehet '68-as forgalomba helyezésű. De akkor is kellene még két számjegy a végén.
"Vagy ezt a motort csak a gyárban összerakta valaki és a hasukra ütöttek és beleütöttek egy sima szám sort"
A motornak volt gyári száma, ezt már a motorszereldében beleütötték, a hengerfejen volt egy papírra ráírva. Ezt a számot ütötték a vázba és az adattáblára, néha ritka igénytelen módon. Érdemes a blokkot is megnézni: a blokköntvény elején, az első motorfelfogató nyúlvány menetirány szerinti bal oldalán van a motorszám, a vízszintestől kb. 90°-kal elforgatva. Ennek egyeznie kell a vázszámmal, ha minden gyári. Ha itt is hiányzik két számjegy, akkor valami rejtély van a dologban.
Bár tegyük hozzá: van nekem olyan forgalmim, amiben a váz- és motorszám nem egyezik a gyári új motoron. Melós Jóskabá jól ütötte be a számokat, de Irodistarendőr Mihály nem volt formában és felcserélte az utolsó kettőt (lehet, hogy ő sem az előírt mennyiségű fröccsöt fogyasztotta).
"Bár tegyük hozzá: van nekem olyan forgalmim, amiben a váz- és motorszám nem egyezik a gyári új motoron. Melós Jóskabá jól ütötte be a számokat, de Irodistarendőr Mihály nem volt formában és felcserélte az utolsó kettőt (lehet, hogy ő sem az előírt mennyiségű fröccsöt fogyasztotta)."
Nálam hasonló a helyzet. A szürke forgalmiban a vázszámnál egyel több 0 volt írva. Egyébként minden más stimmelt.
Eredetvizsgán az egyik kapott papíron szerepel hogy gyártási vagy adminisztrációs hiba miatt nem egyeznek, de ennek ellenére az új forgalmiba és törzskönyvbe is a hibás szám került be...
Nekem meg akkor nagy örömömben fel se tűnt, csak később. (na de jövőre műszaki vizsgán majd jelzem, aztán elvileg ingyen kellene cserélniük a forgalmit, törzskönyvet)
Kérdező, a váznyaktábla nem mérvadó egyébként. Azt nem is feltétlenül nézik eredetvizsgán(nekem pl hiányzik. De se eredet se műszaki vizsgán még csak meg se nézték hogy ott van-e). A váz és blokkszám a mérvadó, illetve a forgalmiban szereplő adatok, számok.
És itt jön a problémás része: Ugye van forgalmi? És hozzá adásvételi, vagy adásvételi lánc?
Ha nincs akkor mindegy is hogy mi a vázszám, nem fogod tudni forgalomba helyezni :( Kell szerezned egy papírokkal rendelkező motort, vagy legalább egy vázat, ez meg jó lesz donornak. (blokkcserét meg lehet oldani, arról elég egy adásvételi)
Üdv!
Köszönöm a segítségeket! A motornak nincs papírja csak adásvételi és rendszám.De a rendszám alapján kitudják keresni az utolsó bejezett tulajdonost ezután már forgalomba lehet helyezni,utána érdeklődtem.De ez a motor nem használatra ,hanem gyűjteménybe készül ,kilehet próbálni ,de nem lesz forgalomba helyezve. Magyarán egy dísz. De teljesen típus azonosra szeretném a motort. Egy Danuvia teljes felújításán túl vagyok ,de ez egy kicsit már bonyolult a sok típus miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!