Milyen autóknak olcsóbb a szervizelése?
Kocsivásárlás előtt állok, és szeretnék okosan dönteni. Szóval milyen típusú autóknak olcsóbb a szervizelése és az alkatrészei (a többihez képest)? A Suzukit tudom, de pl néztem Daewoo-t, Fiatot meg Opelt. És kb mi az az évjárat, ami még elfogadható (nem nagyon öreg)?
De bármilyen egyéb tanácsot elfogadok, ez lesz az első kocsim :)
A fentiek közül nekem eddig Opelhoz azon belül is Astrához volt szerencsém.
A közhiedelem, hogy az Astra fenntartása milyen olcsó, egyértelműen nem igaz. Legalábbis így általánosságban nem.
Maga a szerviz munkadíj nem vészes, még márkaszervizben sem. Nem vagyok túl árérzékeny, szerencsére sokat sem kellett szervizbe járnom a kocsival, így elfogadtam, hogy oké, nekik is meg kell élni valamiből. Ezért annyi az annyi.
De az alkatrész árak valami horror! Főleg ha valami elektronikus alkatrészről van szó. Itt most nem sz öreg 20 éves Astákhoz valóra gondolok. Mert azt aláírom, hogy tényleg nem drága. De egy 10 évnél fiatal Opelhez horribilis ára van némely alkatrésznek.
Csak egy példát említsek: középkonzoli kijelző, semmi extra egy 7"-os színes LCD. Szerintem a legyártatása pár ezer forintból megvan. A bolti ára 600.000Ft! Nem elírás, hatszázezer forint. Normálisak?!
És egy Astráról beszélünk. Nem hiszem, hogy akár egy prémium kategóriás autóhoz ennél sokkal többe kerülne.
Másik példa, szintén Astrára. Fényszóró. Igaz hogy xenon meg kanyarkövetéses. Mindenféle elktronika világítótestek nélkül csak az üres búra állítómotorokkal 200.000Ft/DARAB!!!
Úgyhogy az újabb Opelek alkatrész árai minden, csak épp nem olcsó.
Mi az ami még nem nagyon öreg? A pénztárcádhoz képest próbálj minél fiatalabb autót venni! Gondolom ez evidens. 10 évnél öregebb autót nem szívesen vennék. Nem azt mondom hogy egy tízen éves autó feltétlenül rossz műszakilag, de az már nem a mai technika. Ettől függetlenül el lehet vele járni, ha nem számítanak bizonyos kényelmi extrák, vagy nem görcsölsz azon hogy 7 litert fogyaszt az 5 helyett.
Km-futás: Az enyém most 9 éves. Ez alatt beleraktam 215.000km-t úgy hogy egy hétből 5 napot be se indítom, csak áll a kocsi a garázsban.Ennek ellenére nem mondanám, hogy rosszabb állapotban lenne, mint bármelyik kevesebbet, de minden nap rövid távokat, városban, sok hidegindítással terhelt példány.
"Az enyém most 9 éves. Ez alatt beleraktam 215.000km-t úgy hogy egy hétből 5 napot be se indítom"
Ezek szerint viszont minden hétvégén belenyomsz egy 460 km-es túrát?
Reálisan : aki új autót vesz, az elviszi a márkaszervizbe és évente elvégeztetni a szükséges olaj és szűrőcseréket.
Általában, aki nem a munkájához használja az autót, hanem csak azzal jár munkahelyére és vissza, hétvégeken meg alkalmanként kirándulásra, az havonta biztosan belerak havi 12-15 ezer kilométert. Tehát még nincs 5 éves az autója és belenyomott 50 ezer kilométert.
Egy ilyen autó rosszabb állapotban lenne, mint amibe belenyomtak több mint 200 ezer kilométert?
Na ne!
#13-hoz :
Elírtam: ÉVI 12 - 15 ezer kilométert tesz bele.
Köszi mindenkinek, elég sok mindent leszűrtem belőle :)
Amúgy nő vagyok, és bár jól vezetek, pont annyit értek műszakilag a kocsikhoz, mint amit bárki gondol :) De ideje magam összekapni, addig nem is veszek kocsit, míg az alapokat nem tudom (és igen, itt értsd a vizsgához szükséges tudnivalókat is - a franc emlékszik rá). Szóval köszi eddig mindenkinek, de jöhetnek még fejmosások, szívesen fogadom :)
"Ezek szerint viszont minden hétvégén belenyomsz egy 460 km-es túrát?"
Igen. Pénteken délután Budapest-Pécs M6, vasárnap este visszafelé ugyan ez.
Pécsi vagyok, de csak Budapesten kaptam munkát, így ingáznom kell. Háztól-házig ez pontosan 229km egy utam.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!