Milyen autóknak olcsóbb a szervizelése?
Kocsivásárlás előtt állok, és szeretnék okosan dönteni. Szóval milyen típusú autóknak olcsóbb a szervizelése és az alkatrészei (a többihez képest)? A Suzukit tudom, de pl néztem Daewoo-t, Fiatot meg Opelt. És kb mi az az évjárat, ami még elfogadható (nem nagyon öreg)?
De bármilyen egyéb tanácsot elfogadok, ez lesz az első kocsim :)
A 3 - 5 éves autók általában(!) még elfogadhatók, néhány évig az olaj és szűrőcseréken kívül mással nem kell foglalkozni, esetleg egy akkumulátor cserével, meg gumicserével. Sok múlik az eladó foglalkozásán, ha munkaeszköze volt az az 5 éves kocsi, már az is biztosan túl van a 150 ezer kilométeren, de ugyanez a helyzet a szomszédos országba ingázónál is.
Ettől idősebb kocsik tuti 100 ezer kilométer fölött futottak, hacsak nem valaki falusi nyugdíjas adja el, aki a saját földjén dolgozgatott.
#2-re:
15 éves autó már veri a 200 ezer kilométert is, ezeknél mindenféle meghibásodásra lehet számítani.
Nem olcsó mulatság egy ilyen autót fenntartani, legyen az bármilyen márka.
1.000.000 forint alatt nem érdemes vásárolni, gyűjtögess még.
Mondjuk jó lenne azt is tudni, mennyi pénze lenne rá a kérdezőnek. Anélkül csak igen széles skálán lehet ajánlgatni.
Hiába mondja valaki az 5 éves autókat, ha mondjuk 7-800 ezer ft van csak rá.
Amúgy meg a km állást felejtsd el, attól, hogy valamiben 200 ezer km van, még lehet sokkal jobb állapotban egy 50-ezret futott kocsinál.
#6-ra:
Írta - 500 ezer forintja van a vételre.
Azt meg felejtsd el, hogy egy 50 ezer km-t (valóban ennyit) futott autó rosszabb állapotú lehet, mint amelyik 200 ezret. Ez nevetséges. :DDD
# 7
Egy nem műszaki analfabéta sofőr által 90%-ban sztrádán használt és időben szervízelt autó (képzelj ide bármilyen márkát) 200,000 km futásteljesítménnyel bármikor sokkal jobb állapotban lehet minden tekintetben, mint egy (előre elnézést a plázacicáktól) plázacica által 50,000 km-t csak városban, hidegen is motort bőgetve, kuplungot legyilkolva használt autó, amit "apuci" nem szervízelt, mert "úgyis csak az asszony jár vele" kategóriás autó. És ez nem sarkítás, el nem hinném hány ilyen kategóriás autó fut Budapesten.
Nem az évjárat és futásteljesítmény számít, hanem az autó állapota. Ennyiért meg elég jó állapotú Swift, Astra van, amik még pár évig simán ki tudnak szolgálni.
Pár helyreigazítás:
"15 éves autó már veri a 200 ezer kilométert is, ezeknél mindenféle meghibásodásra lehet számítani." Ha valaki évi 10 ezret megy (ami előfordul), akkor bőven nincs 200 ezer benne. És ha rendesen karban volt tartva, akkor nagyobb meghibásodása sem lesz. Családban nem egy autó van 200 ezer fölött, kopó alkatrészeken kívül semmi bajuk sincs.
"Nem olcsó mulatság egy ilyen autót fenntartani, legyen az bármilyen márka." Mi számít olcsónak? Egy régi Swiftet például fenn lehet tartani évi 100 ezer körüli szervizszámlákkal. Ez elég olcsó egy autóhoz képest.
"1.000.000 forint alatt nem érdemes vásárolni, gyűjtögess még."
Fél millióért már simán lehet autót venni. Csikós Zsolt (totalcar.hu) eddigi legdrágább autója 600 ezer forint volt. És napi használatban vannak nála.
"Azt meg felejtsd el, hogy egy 50 ezer km-t (valóban ennyit) futott autó rosszabb állapotú lehet, mint amelyik 200 ezret. Ez nevetséges." Van rá példa. Ha 50 ezer után sem vitte még olajcserére a tulaj az autót (bizony, van ilyen ember aki nem tud róla), akkor az a motor nem fogja megélni a 100 ezres futást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!