Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mit érdemes venni 800. 000...

Mit érdemes venni 800. 000 Ft-ig egy középkorú nőnek?

Figyelt kérdés

Anyámnak keresek használt autót, de akárhogy nézem, szinte minden típusban találok valami kifogást. Az ő követelményei: Lehessen bele pakolni (5 ajtó), ne fogyasszon túl sokat (max. 7 liter vegyesben), benzines legyen, nem alulmotorizált (1.4-1.6), megbízható legyen, 10-12 évesnél ne legyen idősebb, és lehetőleg ne legyen túl hajlamos rozsdásodásra.

Minél többet járok utána, annál bizonytalanabb vagyok, majdnem minden ellen szól valami:

Suzuki Wagon R+, Ignis: Gyenge karosszéria, rossz futómű, típushibás váltó.

Opel Astra: Olajzabáló, kopogó hidrotőkés motorok, korróziós hajlam.

Chevrolet Kalos, Lacetti: Átlag feletti fogyasztás.

Amit még nem zártam ki, az szinte csak az 1.4-es Fabia kombi, a Mazda 323F (bár úgy tudom rozsdásodni ez is szeret) és a Hyundai Getz, de mindegyikből viszonylag kicsi a választék, a Getz ráadásul elég kicsi.

Tud valaki valami hasznos tippet adni?



2014. szept. 19. 21:34
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
0%
He-he, látom te is fórum információk alapján akarsz autót vásárolni. Jobban jársz ha profi autószerelőket kérdezel meg személyesen, mintsem a mindentudó virtuális szerelőbajnokokra hallgatnál!
2014. szept. 19. 21:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:
Esetleg Ford Focus, vagy Mondeo.
2014. szept. 19. 22:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:
32%
Mi baj a dízellel? Sokkal takarékosabb, és erősebb motorok.
2014. szept. 19. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 A kérdező kommentje:

A szerelő csak akkor látja az autót, ha rossz. A tulaj éveket tölt el benne/vele, szerintem az ő véleménye többet számít. Nem beszélve arról, hogy olyan szerelők vannak, hogy nekem kell megmondanom, mit hogyan kell csinálni, mert csak ahhoz értenek, hogy féket meg lengéscsillapítót cseréljenek, vagy más típusra vannak specializálva. Aztán ha előjön valami anomália, akkor csak megy a fejvakarás, meg a random alkatrészcserélgetés.

A népítéletből elég jól le lehet szűrni, mik a gyakori hibák. A Suzukik váltóhibája tény, még ha a Suzuki nem is ismeri el. Totalcaron cikk is volt róla.

A cégnél van tapasztalatom H Astrákkal, amiben a motorok többnyire ugyanazok, mint a G-kben. 100ezer km sincs bennük, de kopog a hidrotőke mindben. G Astrás kollégát megkérdeztem, neki is szól.

Lacetti több kollégának is van, 8-10 litert esznek 1.6-os motorral, a népítéletekben is hasonló számok láthatók. Pedig egyéb szempontból ideális lenne. Kétlem, hogy minden tulaj hülyeséget beszélne.

2014. szept. 19. 22:32
 5/11 A kérdező kommentje:
A dízellel az a baj, hogy nem való anyámnak. Sok a boltba járós, rövid menet, egy turbódízel nem arra való. Ráadásul ilyen korban könnyen bele lehet szaladni egy költséges javításba. Mivel azokat nem rövid távra veszik, általában a futásuk is magasabb.
2014. szept. 19. 22:33
 6/11 anonim ***** válasza:
Jó, hát tényleg nem rövidtávra való. Bár a benzines se díjazza, ha 1 utcával mész odébb, és hidegen van járatva mindig. És az alacsony fogyasztás sem jön össze, ha hidegindítás üzemben van járatva.
2014. szept. 25. 21:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 A kérdező kommentje:
Ezekkel tisztában vagyok, az alacsony fogyasztást a lehetőségekhez képest értettem. Egyre inkább hajlok a pár évvel idősebb japánok, főleg Corollák és 323-asok felé. A rozsdától tartok kicsit, de bízok benne, hogy ha sikerült kifogni egy jót, és csinálok rajta egy alváz- és üregvédelmet, akkor sokáig kibírja.
2014. szept. 26. 19:02
 8/11 anonim ***** válasza:

Szerintem nem fogsz olyat találni ami nem rohad. Minden autó rohad egy idő után.

Viszont ha találsz egy olyat, ami védve volt ellene eddig is, és te is figyelsz rá, sokáig jó lehet.

2014. szept. 27. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 A kérdező kommentje:
Vannak kivételesen jó korrózióállósággal ellátott autók, pl. régi audik, de azok koruknál fogva nem jönnek szóba. Voltam megnézni pár autót, azok közül egyik sem rohadt látható helyen, de egyik sem volt japán (Fiat, Chevrolet, Opel, Ford). Viszont az Opelben szólt a hidrotőke, a Chevrolet le volt lakva, a Ford szintén. A Fiaton csak némi olajfolyás volt, inkább az volt a baj, hogy a Panda túl kicsi. Na meg nem nagyon bízok az olasz autókban.
2014. szept. 28. 12:12
 10/11 anonim ***** válasza:
"A szerelő csak akkor látja az autót, ha rossz." He-he, pont ezért tudja azt, hogy mely típusnak mi a gyengéje. Mire a tulajnak előjön a típushiba, egy szerelő már valószínűleg a sokadik javításon túl van. Még a bontósok is jobban tudják ezt mint a tulajdonosok, az u.n. sláger alkatrészekből. Most abba ne menjünk bele, melyik szerelő milyen, a kérdés szempontjából ez lényegtelen. A népítélet jó dolog, de sajnos nem pártatlanok az ítéletek írói. A legtöbb esetben nincs viszonyítási alapjuk, sokszor még nem is ültek más típusú autóba, amit istenítenek, vagy épp gyaláznak. Valójában a kérdésed első mondatában meg is adtad a választ. Olyan autó nem létezik (főleg használt), amiben ne lehetne találni valamilyen hibát. Azt az autót keresni, ami minden szempontból megfelel az igényeidnek és 10-12 éves korára hibátlan, meddő vállalkozás, szerintem. Inkább el kellene döntened melyik hiba elfogadhatóbb, vagy könnyebben, olcsóbban javíthatóbb számodra és ez alapján dönteni.
2014. szept. 30. 06:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!