Valaki leirná nekem hogy motoroknál (hülyébbek
kedvéért 2 kétkerekű motor blokkjára gondolok) kb hány
ezer km után érdemes vezérlést cserélni?
Figyelt kérdés
2014. szept. 18. 12:10
1/8 anonim válasza:
Motoronként változik, amit a kezelési könyve megad. Ha nincs kezelési könyved, tölts le egyet a netről.
2014. szept. 18. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
2/8 anonim válasza:
attól függ milyen motornál, mert a 2t résvezérelt, tehát konkrét mozgó alkatrész a vezérlésben nincs, legfeljebb a power szelep, de az csak meghibásodni tud, nincs csereintervalluma
a tolórudas 4t-nél legtöbb esetben fogaskerekes a vezérlés meghajtása, tehát ott sem kell
a láncos kiviteleknél, illetve a felülvezérelt motoroknál meg akkor, ha zörögni kezd a lánc...
szíjas vezérlésű motorkerékpár blokkról én személy szerint nem tudok
2014. szept. 18. 12:26
Hasznos számodra ez a válasz?
3/8 A kérdező kommentje:
4T negyedliteres V2-es blokkrol van szó, természetesen felülvezérelt 4 szelep/henger, láncos vezérlés meghajtással
Normál használat mellett, nincs széthajtva.
Igy esetleg vhogy megis km-re be tudná lőni vki?
Autón se akkor cserélik amikor már a szij elszakadt, vagy a lánc csörög..
2014. szept. 18. 12:49
4/8 anonim válasza:
hát ezt elég rosszul tudod, mert csak a szíjra van megadva csereintervallum, a lánc nem fog csak úgy elszakadni mint a szíj, az jelzi a lánc kopását/nyúlását, hogy zörögni kezd, mert a feszítő már nem tudja feszesen tartani, de a zörgés sem biztos, hogy a lánc nyúlása miatt van, lehet, hogy a feszítő kopott el, mindkét esetben karbantartást igényel
2014. szept. 18. 12:55
Hasznos számodra ez a válasz?
5/8 A kérdező kommentje:
4T negyedliteres V2-es blokkrol van szó, természetesen felülvezérelt 4 szelep/henger, láncos vezérlés meghajtással
Normál használat mellett, nincs széthajtva.
Igy esetleg vhogy megis km-re be tudná lőni vki?
Autón se akkor cserélik amikor már a szij elszakadt, vagy a lánc csörög..
Egyszerűbb lenne ha a motor pontos típusát adnád meg, nem a műszaki paramétereit. Gyártónként eltérő lehet az érték.
2014. szept. 18. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
8/8 anonim válasza:
Lánchajtásnál általában akkor kell cserélni, ha a feszítő már nem tudja megfeszíteni a láncot. A lánc nyúlása következtében ugyanis kis mértékben elmegy a vezérlés szinkronja, akkor is, ha feszít a feszítő. Ennek olyan a munkatartománya, hogy teljes feszítésen a vezérműtengely láncnyúlásból adódó késése vagy sietése még éppen elfogadható, de ha ennél jobban nyúlik a lánc, már nagyon megváltozik az időzítés.
A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik. Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!