Milyen hátrányai vannak a kabriózásnak?
Szeretnék venni egy olcsó kabriót (max 7-800 ezer Ft), régóta vágyom egy nyitott tetejű autóra. Akinek már van, elmondaná mire számítsak, mik a hátrányai? Az előnyeit ismerem, de pl Budapest belvárosában nyitott tetővel a forgalomban lehet hogy nagyon bejön a buszok és dízel teherautók bűze, esetleg dugóban nagyon éget a nap. Autópályán, pl. felhúzott tetővel mennyire hangos közlekedni vele?
Elsősorban egy Audi Cabrio-n gondolkodom (1995-1997 körüli). Akinek volt ilyen, leírhatná mennyire volt vele megelégedve. A Népítéletet néztem, megbízható autók ezek, de pl a vezetési élményről nem sokat írnak. Hosszú úton is kényelmes-e. A hátsó ülés a legtöbb kabrióban nagyon szűk.
Tudom, hogy senki nem meghalni készül az utakon, én sem úgy ülök kocsiba, hogy megyek meghalni, de egy esetleges borulásnál nagy hátrány lehet, hogy nincs tető.
Vegyél kemény tetőset és akkor ha zavar a szél, vagy a bűz, felhúzod a tetőt, a jó időben meg leengeded. Szerintem ez a legjobb megoldás neked.
Nos nagy hátránya, hogy még mindig nincs olyan cabrió, amivel nyugodt szivvel járnék télen is esőben, hóban, a keménytetőssel sem.
A vezetési élmény ugyanaz, tehát például egy 320-as coupé és egy 320-as cabrió egyforma jól megy. A cabrió minimálisan hangosabb felhúzott tetővel, viszont probléam, hogy szerkezetileg teljesen más egy cabrió, mert nincs teteje: tehát módositott padlólemez, más ajtók, stb. Ez egy esetleges baleset esetén sok fejfájást tud okozni.
Ja és azt is számold hogy nem sok csomagtartója van egy cabriónak.
Amúgy nagyon feeliges szerintem a cabriózás, én kaptam kölcsön két hónapra a nyáron egy cabriót, hát nagyon jó volt. De csak második autónak jó, mikor süt a nap, nincs se kánikula, se hideg, nem esik az eső, tehát körülményes. Látok sok cabrióst felhúzott tetővel városban, dehát akkor mindek fizettek pluszba egy rakás pénzt a cabrióért??...
Hátránya az, hogy addiktív. :)
Baromira fog majd hiányozni, ha egyszer eladod és fixtetős verdád lesz.
Egyáltalán nem zavaró városban sem, sőt. Még a pirosnál állni is sokkal jobb benne, mint egy zárt dobozban.
Baromira idegnyugtató, ellazító érzés, megspórolod vele a nyugtatót meg a dilidokit. Továbbá a puntzimágnesfaktora is elég magas.
És igen, keménytetőset vegyél, ahogy a kolléga írta. Puhakalaposat én sem vennék, de így keménytetővel az enyém teljesértékű kupé és teljesértékű kabrió.
Az meg nem igaz, hogy kevésbé stabil a kaszni, mert sokkal stabilabb. Ugyanis a gyártók nem hülyék, és egy csomó merevítő elemet építenek be alulra. A franciák például annak idején pont ezért csinálták a rallyautójukat a Peugeot kabrióból.
Ezért egy kabrió jóval könnyebben csavarodik, jóformán a padlólemez adja a karosszéria teljes merevségét. Persze merevebb küszöbök és kardánalagút van benne, de az nem pótolja azt, amit a tetőkeret hiánya elvesz.
Hátránya hogy sérülékenyebb a vászon, nehezebben is tisztítható, és rosszabbul is szigetel, bár az sem mind egyforma. Vezetési élményben elmarad a tetős változatoktól, részben a kevésbé merev karosszéria miatt, részben a nagyobb önsúly miatt, viszont az tény hogy sokkal hangulatosabb, mint bunkerben ülni. :)
Nekem egy 4-es golf cabriom van amerikában a merevitő miatt r.banc kosárnak hívják őket . Én imádom nyáron nagyon király a lehuzható ponyva tető télen a fütés lazán fel füti a bőr tető ellenére is .
A baki ha el adja az ember és fixtetősre vált akkor sajnálni fogja cabriorol sima lemez tetősre váltást .
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!