Miért az autó fogyasztása az emberek "legnagyobb" problémája?
Mindenki mint valami kincsre hajt arra, hogy nagyon kicsi motor legyen az autóban.
Arra nem is gondolnak, hogy ha pl. kicsi a motor de nehéz az autó, akkor is többet fogyaszt, illetve ha városban 3-ban, max. 4-ben mennek.
Több ismerősöm is akik autót akarnak venni mindenféle 1.2-esben gondolkodnak.
Amikor mondom, hogy az enyém 1.9-es benzines, akkor kb. úgy néznek rám, mintha embert öltem volna.
Vagy amikor mondom, hogy szeretnék régi amcsi kocsit venni (5-6 ezrest), akkor én elmeháborodott vagyok.
De miért?
Most aki gyorsétteremre, felesleges ruhákra, cipőkre, okos telefonokra, tök drága gyerek játékokra, cigire, italra, stb-re költik a pénzüket, és NEM keveset, az mennyivel jobb?
Én erre adok ki havi szinten több 10 ezret, más meg másra.
Nincs semmi gond a kisautókkal, kevesebbet eszik mint a nagy ugyanolyan vezetési stílus mellett. (feltételezve hogy jó műszaki állapotban van, azonos üzemanyag esetén és hasonló korú technológia)
Ez természetesen nem érvényes arra, ha ugyanolyan tempót akarunk diktálni vele, mert amitől a kicsi küszködik, az a nagynak fel sem tűnik (említették a klímás példát).
A kis 1.0-s Swiftemmel elmentem pályán 4,5-tel is, de majdnem a dupláját is képes voltam megetetni vele ugyanott!
Az előző 1.6-os és a mostani 2.0-s autóm hozzák az arányokból következő fogyasztáskülönbségeket, de a 2.0-s benzinessel tudok menni pályán 6,3 literrel, vegyesben 7,1-gyel, viszont ha kell, hamarabb van 200-on mint a Suzuki 120-on.
Szóval igen, sokat lehet spórolni, de pályán 110-120 fölé ne menj, lassan gyorsulj, stb.
Köszi, tankolok többet ;)
Beviz Elek milyen autód van?
Tetszik az a 6.3 literes fogyasztás egy 2 ezer köbcentitől :D
A mai 1.2-esek 92-93 lóerősek, tehát simán elmegy 5 személlyel és teherautót is előz. Az érdi emelkedőn lehet velük menet közben fölfelé váltani a direkt fokozatig.
A mai 1.2-es autók A-ból B-be minden gond nélkül eljutnak. Ugyanúgy eljutnak, mint anno eljutottak a Ladák is.
#13
Egy benzines Primera (1997).
Viszont ez nem normális, nem ennyivel szoktam járni!
Ez a szám az extrém sporlósra, pályára vonatkozik. A mért szakasz: Bp-Calais, 110-120 km/h végig, sok csomaggal.
Természetesen ha 140-180 környékén járok, ennél többet eszik.
"A-ból B-be jutni és vissza, elég az 1.2-es motor is. Magyar autópályán is viszi tartósan a 140-et"
140-es pályázásra fölösleges 1.2-es motor. Viszi, de annyit eszik mintha 1.6-os lenne, és közben szenved.
Én csak akkor vennék 1.2-est, ha spórolni szeretnék, de persze ezt a lábnak is tudnia kell, egy kis motorral még nem nyertél!
#19 :
Nem szenved, mert a végsebessége 170 km/h.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!