Miért mondják a BMW E46 320i-re hogy drága fenntartani?
Azért kérdezem, mert most szeretnék venni egyet és elmerültem kicsit a dolgokban.
Maguk az alkatrészek ahogy nézem unixnál egyátalán nem drága egy BMW-hez képest.
Azért mondják, mert őőő drága.
Még van egy réteg aki abban a korban nőtt fel, amikor az átlag és a prémium autók között jelentős különbség volt.
Hülye példa, de egy Swifthez vagy F Astrához képest tényleg drága a fenntartása ( tudom, én szoktam mondani, hogy kategóriában hasonlítunk össze csak ).
Azért mára már változott annyit a helyzet, hogy jelentősen megváltoztak méretek és a felszereltségek, egy mai J Astrához, Octaviahoz , Chevy Cruize-hoz képest már egyáltalán nem drága egy 3er fenntartása. Ezekben is benne van minden drága biszemb.sz0m, mint a BMWben, ezek is 1300 kilós autók, hasonló fékkel, futóművel, ezekben is van turbó, lendkerék stb..
Még 10 év és lassan megszűnik a prémium gyártók alsó-közép kategóriás autóinak drága fenntartásáról szóló legenda - mivel a többi is ugyanolyan drága lesz.
Az egyik oka hogy nam annyira drágább mint azt sokan gondolják:
Egy autó alaktrészeinek az árát nagyban befolyásolja a kereslet nagysága is. Minél nagyobb a kereslet annál többet kell gyártani, csökken az egy lakatrészekre jutó gyártási költség. Ráadásul minél nagyobb a kereslet annál többen szeretnék ezt a keresletet kielégíteni, nő a konkurencia, csökken az árrés. Ezekhez a kocsikhoz anno valóban sokkal drágább volt az alkatrész mint most, viszont akkor nagyobb is volt a presztizse. Ugyanis nem úgy volt mint most hogy percenként 20 bmw-t látsz, hanem csak töredékét. Sokan még most is ezt a presztizst keresik ebben a járműben, de ahogyan egyre több lett a darabszáma úgy csökkent a presztizse. Tömegautó lett belőle a normálhoz képest picit drágább alkatrészárakkal. Ha úgy tetszik ez már egy Volkswagenhez hasonlóan túlárazott, ár/érték arányban már közel sem a legjobb márka.
Szerintem nem drága fenntartani, a kopó alkatrészek árai az Opelhez hasonlóak.
Nekem a 2002-es, már 170LE-s változat van.
1,5év alatt 250e-et költöttem rá, ebből 150e-et vételkor a futómű és fék felújítására.
Haverom egy 15 éves Swift futómű felújítására is ugyanennyit költött.
08:01
Akkor haverod egy nagy barom. Nekem a B vectrámra is kellett költeni 2 év alatt. Elektromos javítás volt rajta, központi zár, fékek felújítása, klíma javítása, és még kb 100 000 forintot fizettem ezért. Nem 250 000-et. Aki ezt nem látja be hogy a bmw igenis drágább szervízköltségekkel jár az nem lát messzebb az orránál.
" Aki ezt nem látja be hogy a bmw igenis drágább szervízköltségekkel jár az nem lát messzebb az orránál."
Ezt alá is kellene támasztani valamivel, akkor talán elhinnénk :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!