Dízel autóval napi 2-2 kilométert?
2 kilométerre van a sulim.
Szeretnék autóval járni néha, jó időben úgyis biciklizek vagy buszozok, esetleg sétálok.
Azonban ha rossz idő van, vagy nincs kedvem mozogni, meg télen szeretnék kocsival járni.
Félek hogy ez hosszú távon kinyírja az autót.
BMW 530d 2007
ezt is te kérdezted véletelenül nem?
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__609..
amúgy én 2km re max robogóval járnék, kocsival semmi képp
Nem, ez nem az én kérdésem!
Én ezt kérdeztem: http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__608..
Mondjuk jópofa, hogy majndem egy időben sikerült..:D
Eltekintve attól hogy 2 km nagyjából 15-20 perc séta:
ilyen rövid távon a dízel nem melegszik be megfelelően, így folyton hideg motorral mennél vele. Hidegen többet eszik a kocsi, de ez a kisebb probléma. A nagyobb az, hogy így gyorsabban kopnak a motor alkatrészei. És egy 530d-nél egy adagolófelújítás félmillió alatt nem lesz, de szakszervizben 700 is simán lehet (és egy ilyen motort nem vinnék a falusi szerelőhöz, mert elég bonyolult technika ahhoz hogy ha nem hozzáértő csinálja akkor csak ront a helyzeten).
Tehát ha nem akarsz évente több százezer, esetleg milliót fizetni szervizelésre (mert ilyen használatnál ez lesz), akkor inkább gyalogolj napi 4 km-et. Nem csak a pénzed marad meg, de a szívednek is jót tesz. A bmw-t meg használd kirándulásokra, balatoni körútra.
Értem, köszönöm.
Ha nem is rendszeresen, de azért egy héten mondjuk két alkalom belefér, nem? És akkor előtte melegíteném a motort.
Itt annyi a baj hogy egyszerűen nem bírom a telet és a hideget. Szívből gyűlölöm, mint valami főellenség..
Szóval ilyenkor vagy elutaznék a Karib-szigetekre, vagy ki se mozdulnék tavaszig, csak ezek nem opciók.
Ezért esne jól néha kocsival menni, és nem a hidegben a buszra várni, meg a latyakban bokáig gázolni, meg szétfagyni.
Tudom hogy ennyi idő alatt a kocsiban se fogok megsülni, de legalább túl vagyok rajta hamar :D
De akkor ezt napi szinten nem játsszuk, szeretnék vigyázni rá.
Ember, fogd fel, semmi baja nem lesz. Aki naponta 50 km-re jár dolgozni az is az első 2 kilómétert full hideg motorral teszi reggel is és délután is...
Ja és nem jó ha helyben járatod sokáig a hideg motort.
" Aki naponta 50 km-re jár dolgozni az is az első 2 kilómétert full hideg motorral teszi reggel is és délután is... "
Azért nem mindegy hogy 50 km-et megy hideg motorral, vagy 2 km-et hideg és 48 km-et üzemmeleg motorral.
"Azért nem mindegy hogy 50 km-et megy hideg motorral, vagy 2 km-et hideg és 48 km-et üzemmeleg motorral."
A lényeg, hogy az 50 km-re ingázónak is bekerül az autóba minden nap 4 kilóméter hideg motorral, amitől nem megy azért tönkre. Igy a suliba is elmehet a kérdező, gondolom hétvégén azért másfelé is megyen az autóval, és akkor az akku is feltöltődik.
Majndem minden hétvégén megjárná a Siófok-Pest távot oda-vissza az M7-en.
Csak hétközben korlátozódna a sulira és néha a belvárosra a mozgástere.:)
És ha esetleg elcserélném egy 530i-re?
De ott se melegedne be szerintem a motor.. Csak nem tudom hogy kevésbé árt-e neki.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!