Mennyit számit egy autonál +10 lóerő?
#8
te az a tipikus hőbörgő, buta, hozzá abszolút nem értő, csak a parasztlogikára alapozó ember vagy, akikről egy korábbi kérdésben már beszéltem...
http://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__608..
6-os, illetve 8-as hozzászólás
pontozd le nyugodtan, leszarom az arányt, de ne okoskodj ha fingod sincs róla, mert így terjednek a városi legendák... látszik is a 100%-os arányon, hogy minden birka elhitte az ökörségedet! Nem kötelező érteni hozzá, de aki nem ért hozzá, és életében nem látott még gyújtástérképet meg befecskendezési térképet, az ne terjesszen ökörséget!
Odaát már tényleg megvitattuk ezt az optimalizálás dolgot.
Viszont arra ott nem tértünk ki, hogy valójában hogy is működne egy chip tuning vagy optimalizálás a valóságban- bár már kérdésnél meg pont ez már előjött.
Minden tuniggal foglalkozó szakember azt szokta mondani, hogy motort "tuningolni" csak akkor lehet, ha az a motor patent. Máskülönben komolyabb teljesítménynövelésnél széthullik, ha épp az optimalizálás nem lesz mérhető.
Első körben semmit nem tudunk az autóról, csak annyit, hogy 1.2 16v. Lehet ez új is, régi is... Ha kellően régi és sokat futott (vagy mondjuk ész nélkül használták, az olajcseréről elfelejtkezve)és feldobod egy padra, akkor kiderül, hogy mennyi is az annyi valójában. Sanszos, hogy nem fogja hozni a gyári teljesítményt. Akkor aztán lehet chippelni, optimalizálni, etanollal taknyolni, az esetlegesen szoftveresen elővarázsolható néhány százaléknyi teljesítménynöveléssel hozni fogja a gyári teljesítményt.
Gondolom azt senki nem vitatja, hogy a szoftveres varázslásnak csak akkor van értelme, ha a szelepek jól zárnak, van kompresszió,jók a gyertyák stb.. Ha ezek közül csak egy is hibázik, akkor felesleges pénzkidobás. Ezért is írtam, hogy nem hiszek én abban a 10lóerőben :D
Főleg, hogy odaát megtárgyaltuk normál üzemanyagnál nagyon max 15%-ot lehetne ezen módon kinyerni, de ez már a nagyon max, még új motorral sem biztos, hogy összejönne. Márpedig 75 lónak a 15% az kb pont 10 lóerő, tehát a felvetés is már karcolja az elméleti maximum határait.
Ahogy a fentebb linkelt másik kérdésben is leírták, magasabb oktánszámú üzemanyagra váltással elérhető több is, viszont ahhoz is makulátlan motor szükséges - meg drágább üzemanyag.
Ha új autóról van szó, akkor ott más a felállás,ott még akár működhet is a dolog.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!