Kinek mi a velemenye az F10 BMW M5-rol?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Az M5-tel 12 literrel rohogve el lehet jarni, persze nyilvan nem varosban dugozva. Esoben sincs vele semmi gond, hogy kinszenvedes lenne az hulyeseg.
Hoban is el lehet vele jarni, nyilvan figyelni kell.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Esőben hóban a nagyobb gázadásoknál nem tudja leadni a teljesítményt. Nem azt írtam, hogy nem megy el.
A 12 literrel lazánnal kapcsolatban meg:
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Melyik auto tudja leadni a teljesitmenyet esoben meg hoban?
Nalam 12-13 kozott szokott lenni a fogyasztas es nem sporolok.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Xdrive pl.
Amúgy meg az én szavamnak jelentősége, talán egy újságíró nem hazudik:
De maradjunk abban a Tiéd 12-t fogyaszt. Nagyapósan 90-el tötymörögve vagy kizsírozott szakadékban hátszéllel. Ez a kocsi nem arról szól, hogy mennyit fogyaszt, hanem hogy megy. S aki egy picit is sportosabban vezeti, mert az ad élményt, akkor van értelme ilyet venni, nem értem minek ez fárasztás. Sokkal reálisabb a 15-17-20 liter mint a 12. 10 litert egy 1,6-os benzines is megeszik. Senki nem várja el, hogy egy 4,4-es V8-as dupla turbós benzines, dízel fogyasztást produkáljon.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Nem az enyem, csak sokat vezetek ilyeneket. Csaladdal, kozuton, foleg autopalyan, 150-160-as sebesseg korul, ahol lehet meg 200-zal haladva eszik 12-13 liter kozott, forgalomtol fuggoen. ez messze nem nagypapas hasznalat.
ertem en hogy sok cikket olvastal, de mennyit is vezettel te M5/M6-ot? Mert en eddig vagy 10e kilometert. Az ujsagcikkek nem igazan relevansak ebbol a szempontbol meg az ujsagirok megkapnak nehany napra egy ilyen autot aztan allandoan nyomjak neki, nyilvan. A cikk abban is hulyeseget irt, hogy az elodnel nem fogyasztana kevesebbet: dehogynem, atlagosan 2-3 literrel kevesebbet fogyaszt, bizonyos szituaciokban meg nagyobb a kulonbseg az uj javara. Ez is szemelyes tapasztalat.
ha sokat jar az ember varosban akkor persze felmegy a fogyasztas akar 15 literre is ha meg allandoan padlogaz-padlofek uzemmodban jar akkor meg akarmeddig, a csillagos eg a hatar, de allandoan senki sem kozlekedik ugy.
A fogyasztas is csak egy adat mint minden mas, irtad a 15 litert en meg irtam a sajat tapasztalatomat, ennyi. Amugy nem izgat kulonosebben.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"manapsag egy szivomotor nem szamit korszerunek"
Mert attól korszerű egy motor, hogy van rajta turbófeltöltő, ami kb. olyan régi találmány, mint maga az automobil?
Ott vannak a mazda skyactive motorjai, szerintem elég korszerű, és teljesen más irányból közelíti meg ezt a károsanyagkibocsátás-fogyasztás mizériát.
"a vasarlok nem erre vagynak."
Miért? Készült reprezentatív felmérés, ami kimutatta hogy az M-es BMW-k vásárlói turbót akarnak a kocsijukba?
Nem mondom, marha jó ez az M5, de főleg az M3. Mindig is a BMW volt nálam az első, az amerikaiakat meg nem anniyra kedveltem, de azt nem gondoltam volna, hogy ami nekem a sportos BMW-kbe legfontosabb volt, amiatt ma lesz idő hogy egy corvette-et jobban fogok kívánni, és ám eljött ez az idő, ott még operálnak ilyennel, najó, még a porsche-nál is. De már a ferrari is turbómotorokat fog csinálni...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Mert attól korszerű egy motor, hogy van rajta turbófeltöltő, ami kb. olyan régi találmány, mint maga az automobil? "
Nem ettol. Hanem attol hogy ha a nevleges teljesitmenyt nem hasznaljak ki, akkor nem fogyaszt sokat.
"Miért? Készült reprezentatív felmérés, ami kimutatta hogy az M-es BMW-k vásárlói turbót akarnak a kocsijukba? "
A turbo vagy nem turbo kerdes csak mellekszal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
"Nem ettol. Hanem attol hogy ha a nevleges teljesitmenyt nem hasznaljak ki, akkor nem fogyaszt sokat"
ezt csinálja a mazda is, 2 literes szívóbenzines, 120 lóerő...
Ez amúgy elég meredek kijelentés szerintem, mármint, hogy ha visszább veszik egy motor teljesítményét attól, emire méretezték, akkor korszerű...
A BMW eddigi M-es szívómotojai elég hightech konstrukciók voltak, hengerenkénti pillagószelep, váltózó szelepvezérlés szívó-kipufogó odlalon, változó szívócsőhossz, volumetrikus feltöltés, magnéziumöntvény motorblokk... legtöbbnél 100 lóerő vagy afölötti literteljesítmény, már 15 éve... magáért beszél szerintem...
Mellesleg a downsizing turbómotorok nem fogyasztanak olyan hű de jól, eolyan szigórúak mostmár s kibocsátási normák, hogy úgy tudják teljesíteni, hogy a mérési ciklusra optimaliozálják a motort, ami nem éppen a valós hazsnálatot szimulálja, továbbá vanna olyan segédberendezések, pl. részecskeszűrő, ami növeli a fogyasztást, a nanoméretű szilárdrészecskék meg nagyobb veszélyt jelentenek, persze a részecskeszűrő pont ezért van, de nem 100 %-os védelem...
most ez az új M5 motor nem egy kimondott downsizing, de azért mégis... lehet hogy qrvajó, meg tényleg kevesebbet eszik, de engem ez nem hoz lázba, hogy 20 liter helyett 17-18-al megy el, mikor 500 lóerő körüli autókról beszélünk. Mind1, majd ha eljutok oda valamikor, hogy meg tudom venni a régóta áhított M3-as BMw-t, még talán jut nekem a "régi" szívó sorhatosok közül, esetleg a V8-asból, vagy marad a corvette. De a villanyautók kora remélem nem jön még el a köv. 50 évben...
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Hagyd mar ezt a Mazda-dolgot, az egy teljesen mas eset, abbol a koncepciobol nagyteljesitmenyu motort nem lehet epiteni. Meg aztan varjuk ki hogy mi lesz veluk majd akkor amikor tomegesen erik el a 100-150e kilometeres futasteljesitmenyt. A Mazda belefutott mar parszor orbitalis szopasokba, nem is ertem miert van az egekig magasztalva, ha van olyan gyar amiben en nem bizok hogy egy tisztesseges motort ossze tudnak rakni az a Mazda.
"lég meredek kijelentés szerintem, mármint, hogy ha visszább veszik egy motor teljesítményét attól, emire méretezték, akkor korszerű... "
Lathatoan nem ertetted meg amit irtam. Azt irtam hogy az nem korszeru, ha egy motor akkor is sokat fogyaszt, amikor nem hasznaljak ki a nevleges teljesitmenyet, azaz a tulaj nem padlogazon kozlekedik. Nyilvan lehet jo es modern szivomotort epiteni, de a mai trendek masok, es ezeket a trendeket nem lehet csak ugy figyelmen kivul hagyni, mert a vasarlok elfordulnak a markatol. Es most itt a vasarlokrol beszelek, akik tenyleg letesznek mondjuk 120e eurot egy uj M5-ert, az o velemenyuk szamit, nem pedig az u. "rajongoke" akik az ilyen autokat csak a youtube-on meg a szobajuk falara kitett plakatokon nezegetik.
"A BMW eddigi M-es szívómotojai elég hightech konstrukciók voltak"
Valoban, bar a 2007ben megjelent S65 a szivocsobefecskendezesevel azert akkkora high-tech nem volt. Magnezium blokkja pedig egyiknek sem volt. Brutalis celszerszamok voltak, es annak tokeletesek, ez igaz. De azok am a maiak is, probalj ki nehanyat, nem fogod azt mondani hogy hat ez igy megse jo....
Reszecskeszuro nincs ezekben a motorokban. Az igaz hogy altalaban veve a ciklusra optimalizalnak, de minel nagyobb egy motor, annal inkabb megjelenik a valos hasznalatban is az elony. Az E60 M5-tel 15-16 liter alatt nemigen jartal el, az F10 M5 meg rohogve tudja a 12-13 litert ugy hogy nehezebb es erosebb. Lehet hogy teged ez nem hoz lazba, de a valodi vasarlokat bizony erdekli. Az E60M5 tulajok legnagyobb kritikaja az autoval szemben az alacsony hatotav volt. Ha valaki uzleti limuzinnak hasznalja az M5-jet (es a tobbseg annak hasznalja) akkor marhara idegesito amikor 300 kilometerenkent tankolni kell. Ezert is lett az uj M5-ben nagyobb a tank.
Egyebkent meg sok ideje mar nincs ezeknek az autoknak. Nem biztos hogy 20 ev mulva is lesz M5 belsoegesu motorral. Hogy M5 lesz, az tuti.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!