A kézifék fogna hogyha az összes fékcső el lenne szakadva?
Az hogy fogna az lehet hogy a te általad fogásnak hívott értelemben nem igazán működne. Főleg ha elöl-hátul tárcsafékes az autó. Ilyenkor az általam ismert fékek úgy néznek ki hogy a rögzítőfék nem az üzemi féket (tárcsaféket) hozza működésbe, hanem ki van alakítva a keréknél külön dobfék. Ez a dobfék helyhiány miatt kisebbre van méretezve mint egy átlagos dobfék, és nem arra találták ki hogy megállítsa az autót, hanem arra hogy álló helyzetben rögzítse. Persze vész esetén használható, de nem akkora fékhatást tud kifejteni mint egy üzemi fék.
Abban az esetben más a helyzet mikor az autó hátsó féke alapból dobfékes. Ilyenkor a bowdenes kézifék a hátsó üzemi féket működteti, ami nagyobbra van méretezve mint egy sima rögzítőfék.
azer megneznem Arankat mikor megerkezik csak kezifekkel xD
a “dobrai brazilok trabantos video” jutott eszembe :D
# 6
Nekem elől-hátul tárcsafékes autóm van. Nincs külön dob a kéziféknek. A bovden az üzemi fékbetéteket húzza rá a tárcsára.
És nem is valami egzotikus ritka autóról beszélek, csak egy mezei H Astráról. Egyszer nézz alá!
Persze, nem tudsz vele így sem akkora fékerőt kiejteni mint a rásegítéses hidraulikussal. És eleve csak két kereket tudsz vele fékezni, nem négyet mint az üzemi féknél. De vészhelyzetben motorfék + kézifék alkalmazásával meg lehet állítani egy autót, igaz kicsit hosszabb fékúttal.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!