50 cm3 4ütemű túramotort keresek. Tudtok nekem valami jó ajánlani?
50cm3 ban létezik 2 személyes motor?
Enduro, supermoto, chopper motorok érdekelnének. sokat járok el fotózni, gondoltam veszek egy motort és azzal fogok eljárni. Most lettem 14 éves és le akarom tenni a jogsit.
Egyébként ha nem ,,dobálom'' ugratgatok stb. a motorral akkor mennyi pénzt igényel a karbantartása? Olvastam egy cikket hogy 8üzemóránként kel ezt meg azt cserélni, meg dugattyú 40üzemóránként stb... és hát ezeknek nem kevés az áruk. Azért akarok 4 üteműt, mert 1. túrázni szeretnék, 2. abból talán több 2 személyes motor van. 3. Nem kel benzint kevergetni, kevesebbet fogyaszt.
10-15 km-től semmi. Ha naponta 10-15 km-t nyomod neki heti 5x akkor meg rövid úton generál a vége.
A legtöbb robogó valóban le van korlátozva gyárilag, hogy ne lehessen 100%-on járatni, de MO-n ugye divat a "kiüssük a fojtást mester?" felkiálltás már a márkaszervízekben is. Akkor meg aztán úgy pörgeted kukáig ahogy akarod.
Elbírni el fog, de hülyén fogsz rajta kinézni, mert kicsi a motor. Ezzel sajnos nem tudsz mit kezdeni. Az első valamire való méretű motor a 250-es kategóriában kezdődik - arra neked viszont még 4 évig nem lehet jogsid.
Ezek a motorok szó szerint gyerekeknek vannak tervezve. Nézd csak meg:
RX-50 egy ~ 165 centis sofőrrel:
CPI egy kb. 180 centis sofőrrel:
Rád bízom eldönteni mennyire néznek ki komikusan.
Én a helyedbe vagy egy nagyobb testű robogót vennék (azon kívül, hogy nem kell váltani mindenben ideálisabb, mint egy ilyen kicsi váltós motor) vagy ha az a cél, hogy megtanulj kezelni egy motort akkor pár régebbi típusból vannak nagyobb testű gépek, pl:
Malaguti RST 50:
Régi de bivaly erős gép. Volt egy ilyenem 4 éve, jóval erősebb, mint bármelyik ma kapható 50-es gép. Cserébe sajnos már öregecske, így mindig lenne rajta bütykölnivaló és nikasil alu henger van rajta, így ha egy gatyát veszel akkor elég drága a felújítása.
Fel lehetne hozni még az örök klasszikus simsont is. Nem egy vagány erőgép gép, de ha egy szépen rendberakottat tudsz szerezni akkor nagyon retro és élmény vele motorozni. Csak tényleg meg kell keresni azt, ami nem kínai utángyártott alkatrészekkel "szervízelt" és nem a Pista bácsi szerelte a sufniban.
Vagy ami modern és még úgy- ahogy elfogadható méretű az a Keeway Tx-50:
Nem kell fosni tőle, hogy kínai, sokkal olcsóbb, mint egy olasz gép és eléggé jól felfejlődtek az elmúlt pár évben, teljesen vállalható középkategóriás minőség és 90 körül van a vége is, 70 körüli utazót tud.
Ah, meg is van, ezt kerestem:
szia! Köszönöm a válaszod, ment a zöld kéz!
Lehet hogy nem ártana a robógóktis megnézem, csak hát azértvalljuk be sokkal jobban néz ki egy supermoto. Egyébként én is gondolkoztam keeway tx 50 vagy x-ray en. De mindnki ehordta hogy kínai. Régi moort nem akarok venni mert nem érte a bonyolultabb szereléshez. Csavart btudok hajtani... na de éted. Lehet ránézek pár robógóra is mert van ami tetszene. Hosszú a hajam, fektében járok mindig stb, metált hallgatok szóval nem igazán akarok eg pink kis robogót magam mellé. :) ha esetleg va még ami eszedbejut vgytudnál neke segítene leírhatod, aká privátbn is, kedvesne tűnsz és segítőkész vagy.
A robogókban pontosan ugyan az a blokk van, mint a megegyező kategóriás (aka 50 ccm) motorokban. A különbség a variátorban illetve a váltó áttételezésben van. Ettől viszont nem lesz egy váltós motor erősebb, maximum gyengébben gyorsul, cserébe nagyobb a végsebessége (általában így van vs robogó).
A robogó azért ideálisabb, mert:
- Van benne tároló rekesz (motoron nincs)
- Városban sokkal könnyebb vele a közlekedés a fokozatmentes automata variátor miatt
- Fordulékonyabb, így szintén városban sokkal nyerőbb erős forgalomnál
- Általában jobban gyorsul (cserébe a végsebessége alacsonyabb egy picit), mint egy váltós motor
- Megbízhatóbb sokszor, mint a motorok és lényegesen kevesebb karbantartást igényelnek
A váltós motornak gyakorlatilag 50 ccm-ben nincs előnye, csak az, hogy megtanulsz váltani és talán "menőbb".
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!