Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mentem 15 ezer km kocsival,...

Yoshimitcu kérdése:

Mentem 15 ezer km kocsival, összeadtam minden javítási, benzin, súlyadó, biztosítási, vizsgáztatási költséget,80ft/km összeg jött ki. Soknak számít?

Figyelt kérdés
Egy 20 éves kocsi. Csináltatni kellett motorgenerál meg ilyenek, de akkor se fizetek havonta 30 ezer törlesztőt.
2014. aug. 17. 12:02
1 2 3 4
 11/37 anonim ***** válasza:

"megvannak azok a rétegek is, akiknek munkára kell a járgány vagy egyszerűen irreálisan nagy hátrányokkal jár számára a tömegközlekedés, de nem ez az általános."


Nem értem ezen mit nem értettél. Nem azokról van szó, akik zsákfaluba laknak és/vagy rosszul kiépített tömegközlekedéssel rendelkező környékről kell messzire eljutniuk, mert ők vannak kevesebben. Én az átlagemberről írtam. Szóval lehet szélsőséges esetekben összehasonlítást végezni, de te is tudod, hogy ez nem mutat valós összképet. Biztos vannak olyan szituációk, ahol meg a tömegközlekedés jönne ki győztesen árban és időben is, de többnyire ez az olcsóbb megoldás, mert az esetek többségében nem kell az embernek három helyijáraton is utazni és négyszer átszállnia egy 200 kilométeres út során (én pl.fizetnék egy 80 kilométeres útért hasonlóan kedvező fogyasztású autóval 2500 forintot az üzemanyagért és 1 óra 10 perc alatt ott vagyok az uticélomnál, busz meg elvisz 1 óra 30 perc alatt 1800 forintért - ja, csak tényleg kifelejtettem az autópályadíjat és társait. Hoppá.)

De ha már átlagember: a többség sem évi 60-70.000 kilométert rak a kocsijába, hanem mondjuk 15-25.000-et, s azt is zömében rövid utakon. Ehhez képest mégsem a messzire ingázók szoktak sírni a fenntartási költségek miatt, én nem is elsősorban róluk írtam, hiszen te is bebizonyítottad, hogy van akinek ez a logikusabb megoldás. De meg lehet nézni tőlünk fejlettebb országokban a tömegközlekedésre nem úgy tekintenek mint valami diszkomfortos lepukkant kényszermegoldásra, hanem ott az öltönyös manager és cégvezető is használja, ha az a logikusabb - ha meg nem, marad a vállalati kocsi. Itthon meg az van, hogy ha valaki megszerzi az autót, akkor minden egyéb közlekedési mód számára megszűnik létezni, s kerül amibe kerül, de ő ezentúl autóval fog járni mindenhova, akár fenn tudja tartani, akár nem. Ezt a gondolkodásmódot újabban nem is a tömegközlekedés, hanem a kerékpár kezdi ostromolni, de messze vagyunk mi még attól, hogy a nagyvárosokban reggel ne legyen dugó olyan emberek miatt akik egyedül ülnek az autójukban és mennek legfeljebb 25-30 kilométert.

A MÁV az olyan amilyen és egyhamar nem is fog változni, de a Volánnal többnyire nincs baj Magyarországon. Én 5 évig jártam dolgozni busszal, s egy kezemen meg tudom számolni, hányszor késtem miattuk (s mástól is hasonlóan pozitív tapasztalatokat halottam Észak-Magyarországot illetően). Az, hogy egyes járatokon sok a tahó meg illetlen ember valószínűleg nem közlekedési, hanem társadalmi probléma. De mint írtam én is elég sokat járok busszal, s már azért sikerült kitapasztalni, hogy bizonyos vidéki városokba vagy akár Pestre sokkal több bunkó közlekedik, mint mondjuk néhány falura.

2014. aug. 17. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/37 anonim ***** válasza:

re #11 :


Hét éven keresztül dolgoztam olyan munkahelyen, ahová ha tömegközlekedve kellett eljutnom, akkor 3x kellett átszállnom, és először - térképen nézve - távolodtam tőle. A megállókban várakozva és végül a melóhelyem kapujáig gyalogolva a lakásomtól 65 perc alatt jutottam el. Ehhez képest gépkocsival 7,5 kilométert kellett vezetnem, és 4 forgalomirányító lámpán áthaladva érkeztem meg 20 perc alatt, és a bejáratnál parkoltam.

Tehát Budapesten is lehet olyan helyen lakni, hogy érdemesebb autót használni. Na persze akkor, ha a célállomásnál valaki azonnal talál parkolási helyet és nem kell érte fizetni.

2014. aug. 17. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/37 anonim ***** válasza:

#12: Nem állítottam, hogy nincsennek szélsőségek, sőt, leírtam, hogy bizony ez előfordul, de a tömegközlekedési vállalatoknak is érdekük úgy tervezni az útvonalakat, hogy a lehető legtöbb ember tudjon velük utazni. Úgy tűnik, te sajnos pont kívűl estél a célcsoprton, de nem hiszem, hogy szándékosan akart volna szivatni a BKV, remélem ezt te sem gondolod.

Az, hogy erre bizonyíték, hogy érdemesebb autót használni szerintem kétséges. Érdemesebb volt, mint tömegközlekedni, ez biztos. De attól, hogy ez a 2 legelterjedtebb közlekedési mód, még nem jelenti azt, hogy nincsennek más alternatívák: a kerékpárt már írtam (ez úgy 20-30 perc kényelmes tempóban), dongó, motorkerékpár, segway meg tökömtudja milyen őrületek vannak még manpság. Meg aztán ezeket lehet felváltva is használni (ami éppen logikusabb a körülményeket figyelembe véve). Mivel néhány kétkezi szakmán kívűl nem általános, hogy az embernek mondjuk egy notebooknál komolyabb súlyt keljen munkába cipelnie, ezért energiakihasználás szempontjából teljesen felesleges, hogy ezekre az utakra magunkkal vigyünk 1000-1500 kilogramm acélt, műanayagot és egyéb nemesfémet is autó formájában. De ugye autó is sokféle van, tehát ma már ezek a kis 3 hengeres kerregők még talán a tömegközlekedéssel is felvehetik a "küzdelmet", de mire ezek az autók eljutnak a pórnéphez használt gépjármű formájában addigra annyit lehet rájuk költeni, mint a kérdező kocsijára.

2014. aug. 17. 16:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/37 anonim ***** válasza:
De pár évvel ezelőtt egy pályázatra számoglattam is ilyeneket, egy Toyota iQ 3 emberrel már majdnem tudja egy busz 1 főre levetített energiaköltségeit, 4 emberrel meg a vasútét is. Persze ha 2 ember van, már az is nagy dolog a mai magyar közlekedési szoásokhoz képest. Érdemes megnézni munkába menetelkor vagy munkaidő végén a Kerepesit - nagy és komapkt autók, s mindben csak 1 ember ül. Ez az egy-emberes autózás az egyik legnagyobb pazarlás, ha nem indokolt, akkor kerülendő. A másik a rövid távon közlekedés, bár itt is írtak olyat, ahol jobb megoldás volt, mint a tömegközlekedés, de egyrészt jobban kopik a motor (hidegindítás hosszú távon a benzinest is megeszi), másrészt forgalmi kérdés, hogy hány autó kóricál közúton.
2014. aug. 17. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/37 anonim ***** válasza:

# 10!

Elég jól fogyaszt az autód, ha pályán elvan 5,5 liter BENZINnel! Én a dízelből tudok ilyen fogyasztást kihozni.

A biztosítás nekem is kb ennyi, cascom nincs, az adóm valamivel kevesebb, mert az enyém már 8 éves és csak 100 lóerős. A műszaki nekem két év múlva esedékes.

A többivel egyetértek.

2014. aug. 17. 16:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/37 anonim ***** válasza:

"Érdemes megnézni munkába menetelkor vagy munkaidő végén a Kerepesit - nagy és komapkt autók, s mindben csak 1 ember ül."


Igazad van, de ennek leginkább technikai akadálya van, nem? Elég valószínűtlen, hogy egy családban mindenkinek ugyan azon az útvonalon van a munkahelye, iskolása és pont ugyan akkor kezdenek és végeznek is. Nem gondolod?

Én pl mindig elviszem munka végén a kollégámat, aki arra lakik mint én, ha ő is akkor végez, mikor én. És fordított helyzetben is működik a dolog ha ő van autóval és én nem. Ez nem esik nehezemre és semmilyen kellemetlenséget, kényelmetlenséget nem okoz.

2014. aug. 17. 16:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/37 anonim ***** válasza:
Ezt nem csak család szinten lehet nézni, ahogy írtad, vállalaton belül is, sőt, akár egy faluban lakók, ismerősök is összebeszélhetnének. De ezekben az esetekben nagyon gyakran a munkáltató is hülye, pl. egy informatikai cég (akit most inkább nem neveznék meg) csinálja, hogy minden fontosabb emberének saját céges autót tart. Akkor is, ha szomszédok, rokonok vagy valami módon megoldahtó lenne a közlekedésük 1 autóval is. Persze ez munkavállalói szemszögből baromi jól hangzik, hogy a cég törődik velem, mert autót adnak a fenekem alá, ami csakis az enyém, de mikor előkerül, hogy miért van dugó a fővárosban, akkor nyílván a Közút meg az önkormányzat a szemét, utálnivaló, elmaradott. Szóval lassan ott tartunk technikailag, hogy baromi keveset fogyasztanak az autók és a károsanyag kibocsátás sem üt meg már mérgező szinteket, meg van ami egyenest elektromossággal megy, de mind hiába, ha ez nem oldja meg a forgalmi gondokat, sőt, a jövőt is egyenesen úgy képzeljük el, hogy a gyereket is saját, robotpilótás kisautóval küldjük az oviba/iskolába.
2014. aug. 17. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/37 anonim ***** válasza:

Ez az összehangolás végülis pl egy gyárnál működhet, ahol mindig ugyan akkor van a műszakok vége, így az egy irányba lakó kollégák elvihetik egymást. De mondjuk nekem ez evidens is lenne.

De nálunk ugyanakkor rugalmas munkaidő van és majdnem mindenki más munkakörben dolgozik. így ritkán van olyan, hogy mindenki pont egyszerre lép ki a kapun. És ilyenkor általában el is visszük egymást. És reggel is ha jön a kollégám és látja hogy a buszmegállóban ácsorgok, mindig megáll és felvesz.

2014. aug. 17. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/37 anonim ***** válasza:

re #13 :


Több ezer embert nem tekintett célcsoportjának a BKV, nem egyedül laktam ott, Budapest egyik kerülete sem zsákfalu.


re #15 :


Írtam volna, hogy állandóan autópályán közlekedek? Igen, átlagfogyasztásnak 5,5 literrel számoltam, holott most a kijelzőmön 5,3 látható. És nem, nincs 5,5-ös autópálya fogyasztásom, tartva végig a 140-es tempót fogyaszt 5,8-at. A kijelző ennyit mutat. Elromlott volna? Műszaki leírásában városban 6,1-et, azon kívül 4,4-et és vegyesnek 5,0 liter fogyasztást ír.

Ezt a városi fogyasztást még nem sikerült elérnem, mert ha bemegyek városba, azok nem nagyok és nem találkozom forgalomirányító lámpákkal és nem keveredek dugókba, valamint direkt fokozatban hajtok 60 km/h óraállással.

2014. aug. 17. 20:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/37 anonim ***** válasza:

# 19


Ezért írtam, hogy nagyon jó a fogyasztásod. Ezek kb egy CR dízel adatai.

Hogy a computer mennyire pontos, azt neked kell tudnod. Nekem kb egy literrel alul mér. Tehát nekem is kiír ilyen 5 alatti átlagot, de ahhoz sajnos egy litert hozzá kell adni általában.

Amúgy milyen autó, milyen motorral? Valami kis autó turbó benzines motorral?

2014. aug. 17. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!