Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi játszódik le a hengerben?

Mi játszódik le a hengerben?

Figyelt kérdés
Légyszi nagyon egyszerűen, konyhanyelven magyarázza el nekem valaki.

2014. aug. 14. 09:31
 1/8 anonim válasza:

Nah, akkor nagyon egyszerűen elmondom.

Benzinmotor:

Van ugyebár a henger. Egy hengerben találsz egy dugó, az mögött található a hajtókar. A karbulátorból a hengerbe benzin folyik, amit a dugó a gyertyához sűrít (a gyertya a hengerfejben található). A gyertya szikrája felrobbantlya a benzint, ami a dugót hátralöki, majd az "visszapattan" újra benzint sűrítve a gyertyához. Például, ha egy egyhengeres motorban a fordulat 2500, az azt jelenti, hogy ez a folyamat, 2500 történik meg percenként.


De legelősször mi készteti a hajtókart a dugóval, hogy sűrítsen? Lehet ez elektronika, de akár emberi meghajtás is.


Vagyük a legegyszerűbb, betekerős motrokat, például egy 210-es Babettát. Elkezded tekerni (a jobbat elég csak "megrúgni egyszer) ez meghajtja a hajtókart ami a dugót odatolja a gyertyához, a benzin felrobban, hátravágja a dugót, és neked már csak a gázt kell húznod.


Logikus, hogy minél több benzin megy a hengerbe, annál nagyobb robbanás jön létre, ettő nagyobb lesz a fordulat, és az autó, vagy motorkerékpár gyorsulni kezd. A váltások pedig már csak egyszerűen fogaskerekekkel való eljátszás, szóval, a motorfordulata csökken, majd növekszik.


Képzeld el ezt úgy, mint a váltós biciklidet. Van hátul 6 fogaskerék, elöl 3. Te vagy az, aki a hajtókarral megmozgatod a fogaskereket. Ha elöl a legkisebben, hátul a legnagyobbon van a váltó, tekerhetsz mint az állat, alig érsz el valamekkora sebességet. De ha elöl 3 hátul 6 a kombinációd, alig tekersz, és elérsz egy jóval nagyobb sebességet.

2014. aug. 14. 09:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim válasza:

Dízelmotornál pedig a folyamat ugyamez, csak nincs gyertya, hanem annyira sűrít a dugó, hogy az magától robban.


Bocs a helyesírási hibákért.

2014. aug. 14. 09:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
nem ugyanez, mert míg benzinnél már eleve ott van a benzines levegő, dieselnél csak a csúcsnyomásnál fecskendezi be a porlasztó.
2014. aug. 14. 10:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
Én csak azt nem értem benzinesnêl hogy ha egyszer beindul akkor miért nem tud tovább menni ha a gyertya megadja magát? Tehát a gyertya begyujtja a benzint. Ha az begyulladt akkor a többi folyamatosan odaérkező benzint begyújtaná már az előzö nem? Vagy az rögtön elég?
2014. aug. 14. 10:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:

Egy kép többet mond, főleg ha gif:


[link]


1 szívás, 2 sűrítés, 2-3 között jön a szikra, 3 a terjeszkedés, 4 a kipufogás.


#4 - ha begyulladna szikra nélkül (forró alkatrésztől vagy egyébtől), azt öngyulladásos égésnek hívják vagy detonációnak. Hátrányos és káros folyamat, növeli a motort érő terhelést, nem tartható kézben, erősen ajánlott elkerülni.

2014. aug. 14. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim válasza:

#4:


Nem csak egyszer, a gyertya folyamatosan szikrát ad, minden egyes robbanásnál.

2014. aug. 14. 11:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:

https://www.youtube.com/watch?v=sEf8va1S7Sw

pont ez.. Lassítva van..


ez meg animáció de a lényeg ottvan..

Kék a benzin állt pirosa kipu gáz..

Fölpréseli a dugattyú a benzin és levegőt és ott a szikra azt begyújtja pont amikor kell. a robbanás. detonácio levágja a hengert ami fordít egyet a főtengelyen. De ettől olyan lendületbe jön a tengely hogy visszatolja megint a dugattyút ,de az a szenyő gyertya megint begyújtja a benzint. és így tovább..

a 4 ütemű motorokba szelepek zárják le a légteret hogy ne bírjon se ki se bemenni semmi a zárt térbe. és utána kezdődik a robbanás.

Végülis a robbanás ereje olyan nagy hogy a motornak marad még ereje a saját vezérléséhez. sőt annyira nagy ez a robbanás hogy még akár több száz lóerő is mkeletkezik amit a kerekekre terelnek a váltó mechanikán keresztül.

Ha egyszer elindul ez az ördögi kör többet le nem áll csak ha megszüntetik valamelyik tényezőt. pl nincs szikra.. leáll a motor. vagy nincs üzemanyag.. stb..

A fordulatszám mérő pedig azt méri hogy az a tengely amin a dugattyú ,,vagy dugattyúk vannak ,hányszor fordul körbe percenként..

https://www.youtube.com/watch?v=jquGj8UHFig

2014. aug. 14. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

"Én csak azt nem értem benzinesnêl hogy ha egyszer beindul akkor miért nem tud tovább menni ha a gyertya megadja magát? Tehát a gyertya begyujtja a benzint. Ha az begyulladt akkor a többi folyamatosan odaérkező benzint begyújtaná már az előzö nem? Vagy az rögtön elég?"


Nem jut állandóan benzin a hengerbe, csak egy ütemnél, a maradék három ütemnél nincs égés a hengerben. Ezért mire megint benzin kerül oda, az be kell gyújtani, mert nincs már mitől meggyúljon.

2014. aug. 15. 13:33
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!