Miért van a BMW-nek olyan rossz híre Magyarországon?
Mindig azt olvasom, hogy nem éri meg BMW-t venni, mert pénztemető, meg drága az alkatrész, meg egyéb indokok. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy BMW-nek mindig van baja, míg egy másik autónak nincs.
Kocsit szeretnék venni az ősszel és azoknak a feltételeknek, amik alapján választanék, a BMW és az Audi egyes modelljei felelnek meg.
Évi 5000 km-re tényleg pénztemető lenne egy BMW?
Audi A4 B5 és BMW 3-as és 5-ös kocsikat néztem, olyan 230-190 lóerő között néztem dízelt és benzinest is és találtam 1-2 jónak tűnő BMW-t is. Most akkor tényleg ne merjek BMW-t venni?
A legtöbb 2.5 ös BMW-be opel omega motor van ..
Azt sem olcsóbb fenntartani..
Az ausztrál autóról meg annyit hogy azok jobb kormányosok nem tudom hogy tudod e..
És azért van annyi márkás autó eladó olcsón mert az emberek nem merik megvenni őket..
Húú ezt nem engedhetem meg magamnak. Jajj mennyit fogyaszt ez.. "semmivel se többet.. Meg mi lesz ha stb stb.. És egyre olcsóban adják mert asok birka nem meri megvenni. Utána meg az a baj hogy olcsó-- Mért ilyen olcsó?? -biztos rossz!! stb stb XD
Most van szó arról pont hogy az E30 már oldtimer meg sok más nagy márka. Suzukiból 20 év múlva fogják ugyanezt írni??
" Csak az a baj, hogy ha felteszem a kérdést GSI F Astrával, akkor azt is sz*rozzák, ha felteszem Golf III VR6-tal, akkor azt is sz*rozzák, most feltettem ezt és ezeket is sz*rozzátok. Akkor milyen kocsit vegyek, aminek van is ereje? "
Félreérted. A régi BMWk is jók, ha nem a korábban leírt életciklust élték meg és vigyáztak rájuk. Emlegettük a régebbi E30akat, azokból egy normális, szép esztétikai és jó műszaki állapotú autó 800-900 000 nél indul.
E36-okkal Dunát lehetne rekeszteni 500 000 alatt, viszont egy patent Coupe-ért elkérnek 7-800 000-et. Nem az autókkal van a baj, hanem azzal, hogy te egy adott típus árpalettájának az aljáról szeretnél válogatni. Ha bemész a boltba akkor fogsz tudni venni párizsit 699-ért is és 1699-ért is,szerinted melyik a jobb?
Ha van egy kis ismeretséged, saját műhelyed szerszámokkal és némi hozzáértésed akkor bevállalhatsz egy olcsóbb példányt is, nagyjából azért lehet látni, hogy mit lehet kis pénzből rendbe rakni és mire kell sokat költeni, de te nem akarsz szerelgetni.
A VR6, GSI, Civic-ek, Calibrák meg az összes többi olyan autó, ami viszonylag sportos volt a maga korában, de elég hamar lecsúszott arra a szintre, hogy a boyracerek megvegyék, azokra ugyanez mind igaz.
A piac elég rendesen beárazza az autókat és a normális,jó állapotú példányok mindig sokkal drágábbak lesznek, mint a széthajtott társaik.
Csak hirtelen csináltam egy gyors keresést a használtautón:
Ez egy átlagos E36:
Ez például ránézésre kívül-belül nagyon szép ( eltekintve a kertipadról a csomagtartón), egy ilyenre már megéri ránézni ha E36-os akar az ember:
Árban 80%-kal drágább a második, szerinted miért?
Ugyanezt megcsinálhattam volna a többi felsorolt típussal is, ugyanez lett volna az eredmény.
" Jajj mennyit fogyaszt ez.. "semmivel se többet.. Meg mi lesz ha stb stb.. És egyre olcsóban adják mert asok birka nem meri megvenni. Utána meg az a baj hogy olcsó-- Mért ilyen olcsó?? -biztos rossz!! stb "
Azért nem kell átesni a ló túloldalára sem. Ha nem is vészesen, de azért drágább a fenntartása egy alap1.6-1.8-as 3-as BMWnek vagy A4-nek. Itt még tényleg nincs eget verően nagy különbség. De azért egy 25i vagy egy V6-os A4 már egészen más világ. Az átlagos magyar kispolgár a Swift/Ignis/Astra szintű költségeihez képest azért ezek már más kategóriák. Nem kell ámítani a népet, egy 200 lóerőhöz közeli motorral szerelt 1300 kilós autó jelentősen többet eszik, mint egy 80-90 lovas 1 tonnás városi szörny. Ez ilyen, a lovak zabbal mennek... :D
Ugyanez igaz a szervizköltségekre is. Egy jó autó csak akkor marad jó autó, ha megadod neki amit meg kell. Normális olaj, normális alkatrészek, minden szükséges szerviz időben. Ha sikerült kifogni egy szép állapotú de motorikusan kicsit gyengélkedő TDS-t, akkor egy normális adagoló felújítás, hengerfej rendbe szedés, porlasztók stb nem fog megállni 200 000 alatt. Ennyiből meg már ugye Swiftet lehet venni.
De ha csak egy sima olajcserét számolunk egy 25i-nél, már az olaj önmagában kétszer annyiba fog kerülni, mint amit egy feleakkora motorú Swiftbe vagy Opelba beleborítasz. Nagyobb kasztni, nagyobb teljesítmény nagyobb féktárcsa és fékbetét,pár ezressel ez is drágább. Bonyolultabb, keményebbre hangolt futómű, a magyar utak hamarabb kifektetik az is költségesebb.
Ezekben már van ABS, akár menetstabilizátor, a motor sem egy központi injektoros kis kütyü, hanem egy picit bonyolultabb. Ha hengerenkénti gyújtótrafós ( nem tudom ezzel hogy állnak a korabeli BMW-k ) és egy letérdel ( mert 20 év használat után előfordul, nincs ebben semmi ) annak darabja újonnan nem fog megállni 20k alatt...
Még megannyi dolgot sorolhatnánk, amiért ezekre többet kell költeni, mint egy Swiftra vagy Astrara, ha nem is többszörösét, mint ahogy sokszor mesélik, de többet. Ez ilyen, ezzel nem lehet mit tenni.
Az áresést meg már többször kiveséztük. Egy igazán patent,!valósan keveset futott! E36-ért simán elkérnek nyugatabbra 1 millát, pedig ez még nem is youngtimer, mint az E30. Igazából ezek lennének azok az autók, amiket tartós felhasználásra megérné megvenni, de ha van feleannyiért, akkor nekünk jó az is... :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!