Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Miért van a BMW-nek olyan...

Miért van a BMW-nek olyan rossz híre Magyarországon?

Figyelt kérdés

Mindig azt olvasom, hogy nem éri meg BMW-t venni, mert pénztemető, meg drága az alkatrész, meg egyéb indokok. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy egy BMW-nek mindig van baja, míg egy másik autónak nincs.

Kocsit szeretnék venni az ősszel és azoknak a feltételeknek, amik alapján választanék, a BMW és az Audi egyes modelljei felelnek meg.

Évi 5000 km-re tényleg pénztemető lenne egy BMW?

Audi A4 B5 és BMW 3-as és 5-ös kocsikat néztem, olyan 230-190 lóerő között néztem dízelt és benzinest is és találtam 1-2 jónak tűnő BMW-t is. Most akkor tényleg ne merjek BMW-t venni?


2014. aug. 15. 13:44
1 2
 11/17 anonim ***** válasza:
Mert rászolgált, szar autókat csinál. A dízel motorjaik megbízhatatlan szarok.
2014. aug. 15. 19:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 Napkiraly ***** válasza:
Magyarországon adják-veszik a lepusztított hulladékot,amire egyébként nem kell költeni. Ugyanaz a lepusztított bmw 10 év alatt 8 tulajt kiszolgál, majd mind idejön panaszkodni. Van olyan e34 az ismeretségemben, ami párszázezer forint volt, és megbízhatóan szolgál (az árát ugyan már rá kellett költeni, de ez két-három nagyobb szervíz eredménye). Viszont ilyet nehéz kifogni. Az alkatrészek árától függetlenül kijelenthető, egy 3 hengeres autónál 6 szelepet kell kicserélned, egy 6 hengeresnél 12-t vagy 24-et. A prémiumautó ráadásul tele van olyan extrákkal,ami mind hibaforrás. Amikor sportautóm volt,én is beleütköztem a nem működő extrák, korábbi elmaradt szervizek problémájába, ráadásul nem 3 hanem 6 liter motorolajat kellett cserélni, a fagyállóból 2 kanna kellett, stb.
2014. aug. 15. 21:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:

Kérdező!


"2. válaszoló: Linkelj nekem olyan Fordot, vagy Opelt, amiben kézi váltó van és 150lóerő körüli teljesítményt tud olyan 500ezer körül"


nem a 2. vagyok, de tessék:


benzines opel omega:

[link]


dízel omega:

[link]


benzines ford scorpio:


[link]

2014. aug. 16. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 anonim ***** válasza:
előző vagyok. A BMw szerintem nem a te autód. 5 ezerért igazlehet használható e36-ost venni, de egy omega-ból vagy mondeóból szerintem nagyobb esélyel találsz normálisat ennyiért. Ha tényleg szükség van ennyi lóerőre az annyiból jó hogy ezek általlában relatív nagy fogyasztású benzinesek, hiszen 150 körül lóerő az 2 liter feletti mind, ezért a legtöbb ember kerüli őket, így az áruk nyomottabb a hasonló állapotú kisebb motorosakhoz képest. A mondeo és az omega is jó kocsi, az omega nagyobb, bár az kicsit BMW szindromás, volt amelyikben BMw dízelmotor volt plusz hátsókerékhajtású, mikor ment le az áruk a lecsúszottabb gengszerutánzatok között az omega is népszerű volt. ami lyen régebbi dízel, tehát 5 kiló körül van, azokba nincs max 140 lóerő, de bőven elég. Bár nem olvastam a kommenteket de nemértem miért kellene 170 lóerő mondjuk neked, egy omegát is tisztességesen visz egy 2 literes benzines, pláne a BMW TDS alapú 2.5 TD, bár ezt a motort kerülném,a 2 literes benzinesek viszont jók, akárcsak a 2.5 V6, de az minek? Előbbivel is lehet dinamikusan előzni, nagy és kényelmes az utazásokhoz bőven jó. A mondeo szintúgy. Ha csak autó kell 500-ért ne akarj BMw-t, maximum audit, ott vannak a C4-es 100-asok a nagyon jó 2.5 TDI-vel annak nem vészes a fenntartása és egy nagyon jó konstrukció, de a benzinesek is jók. Nomrális BMW-t találni ennyiért sokkal nagyobb szopás. A normális autók alatt jelen esetben azt értem, hogy aránylag szerkezetileg egyben lévő, nem teljesen szétrohadt foos, tehát hétköznapi használatra fogható, nem költségmentes makulátlan autó. Ott van még a B vectra is most nem térek ki arra is külön.
2014. aug. 16. 00:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:

A legtöbb 2.5 ös BMW-be opel omega motor van ..

Azt sem olcsóbb fenntartani..

Az ausztrál autóról meg annyit hogy azok jobb kormányosok nem tudom hogy tudod e..

És azért van annyi márkás autó eladó olcsón mert az emberek nem merik megvenni őket..

Húú ezt nem engedhetem meg magamnak. Jajj mennyit fogyaszt ez.. "semmivel se többet.. Meg mi lesz ha stb stb.. És egyre olcsóban adják mert asok birka nem meri megvenni. Utána meg az a baj hogy olcsó-- Mért ilyen olcsó?? -biztos rossz!! stb stb XD

Most van szó arról pont hogy az E30 már oldtimer meg sok más nagy márka. Suzukiból 20 év múlva fogják ugyanezt írni??

2014. aug. 16. 00:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 anonim ***** válasza:

" Csak az a baj, hogy ha felteszem a kérdést GSI F Astrával, akkor azt is sz*rozzák, ha felteszem Golf III VR6-tal, akkor azt is sz*rozzák, most feltettem ezt és ezeket is sz*rozzátok. Akkor milyen kocsit vegyek, aminek van is ereje? "


Félreérted. A régi BMWk is jók, ha nem a korábban leírt életciklust élték meg és vigyáztak rájuk. Emlegettük a régebbi E30akat, azokból egy normális, szép esztétikai és jó műszaki állapotú autó 800-900 000 nél indul.


E36-okkal Dunát lehetne rekeszteni 500 000 alatt, viszont egy patent Coupe-ért elkérnek 7-800 000-et. Nem az autókkal van a baj, hanem azzal, hogy te egy adott típus árpalettájának az aljáról szeretnél válogatni. Ha bemész a boltba akkor fogsz tudni venni párizsit 699-ért is és 1699-ért is,szerinted melyik a jobb?


Ha van egy kis ismeretséged, saját műhelyed szerszámokkal és némi hozzáértésed akkor bevállalhatsz egy olcsóbb példányt is, nagyjából azért lehet látni, hogy mit lehet kis pénzből rendbe rakni és mire kell sokat költeni, de te nem akarsz szerelgetni.


A VR6, GSI, Civic-ek, Calibrák meg az összes többi olyan autó, ami viszonylag sportos volt a maga korában, de elég hamar lecsúszott arra a szintre, hogy a boyracerek megvegyék, azokra ugyanez mind igaz.

A piac elég rendesen beárazza az autókat és a normális,jó állapotú példányok mindig sokkal drágábbak lesznek, mint a széthajtott társaik.


Csak hirtelen csináltam egy gyors keresést a használtautón:


Ez egy átlagos E36:

[link]


Ez például ránézésre kívül-belül nagyon szép ( eltekintve a kertipadról a csomagtartón), egy ilyenre már megéri ránézni ha E36-os akar az ember:

[link]


Árban 80%-kal drágább a második, szerinted miért?


Ugyanezt megcsinálhattam volna a többi felsorolt típussal is, ugyanez lett volna az eredmény.


" Jajj mennyit fogyaszt ez.. "semmivel se többet.. Meg mi lesz ha stb stb.. És egyre olcsóban adják mert asok birka nem meri megvenni. Utána meg az a baj hogy olcsó-- Mért ilyen olcsó?? -biztos rossz!! stb "

Azért nem kell átesni a ló túloldalára sem. Ha nem is vészesen, de azért drágább a fenntartása egy alap1.6-1.8-as 3-as BMWnek vagy A4-nek. Itt még tényleg nincs eget verően nagy különbség. De azért egy 25i vagy egy V6-os A4 már egészen más világ. Az átlagos magyar kispolgár a Swift/Ignis/Astra szintű költségeihez képest azért ezek már más kategóriák. Nem kell ámítani a népet, egy 200 lóerőhöz közeli motorral szerelt 1300 kilós autó jelentősen többet eszik, mint egy 80-90 lovas 1 tonnás városi szörny. Ez ilyen, a lovak zabbal mennek... :D


Ugyanez igaz a szervizköltségekre is. Egy jó autó csak akkor marad jó autó, ha megadod neki amit meg kell. Normális olaj, normális alkatrészek, minden szükséges szerviz időben. Ha sikerült kifogni egy szép állapotú de motorikusan kicsit gyengélkedő TDS-t, akkor egy normális adagoló felújítás, hengerfej rendbe szedés, porlasztók stb nem fog megállni 200 000 alatt. Ennyiből meg már ugye Swiftet lehet venni.

De ha csak egy sima olajcserét számolunk egy 25i-nél, már az olaj önmagában kétszer annyiba fog kerülni, mint amit egy feleakkora motorú Swiftbe vagy Opelba beleborítasz. Nagyobb kasztni, nagyobb teljesítmény nagyobb féktárcsa és fékbetét,pár ezressel ez is drágább. Bonyolultabb, keményebbre hangolt futómű, a magyar utak hamarabb kifektetik az is költségesebb.

Ezekben már van ABS, akár menetstabilizátor, a motor sem egy központi injektoros kis kütyü, hanem egy picit bonyolultabb. Ha hengerenkénti gyújtótrafós ( nem tudom ezzel hogy állnak a korabeli BMW-k ) és egy letérdel ( mert 20 év használat után előfordul, nincs ebben semmi ) annak darabja újonnan nem fog megállni 20k alatt...


Még megannyi dolgot sorolhatnánk, amiért ezekre többet kell költeni, mint egy Swiftra vagy Astrara, ha nem is többszörösét, mint ahogy sokszor mesélik, de többet. Ez ilyen, ezzel nem lehet mit tenni.


Az áresést meg már többször kiveséztük. Egy igazán patent,!valósan keveset futott! E36-ért simán elkérnek nyugatabbra 1 millát, pedig ez még nem is youngtimer, mint az E30. Igazából ezek lennének azok az autók, amiket tartós felhasználásra megérné megvenni, de ha van feleannyiért, akkor nekünk jó az is... :D

2014. aug. 16. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim válasza:
0%
Egy BMW , sajnos pénz temető. 20 éve még nem volt így, de mára különösen igaz. Egy BMW egyféleképpen jó. Ha újonnan meg tudod venni és 4-5 évesen 100-150 ezer kilométerrel el tudod adni. 😁De addig is lesz költsége, több mint bármelyik másik autónak lenne. Ezért jó a Lexus. Ugyan drága, a szerviz sem olcsó, de legalább ritkán kell vele menni. 😁
2023. okt. 22. 13:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!