Ha 4000-nél váltottam 2-esbe, az káros a motornak? Illetve nyáron lehet téli szélvédőmosót használni?
1. Mindig ilyen 2500-3000 körül szoktam váltani, csak tegnap éppen siettem valahová és a piros lámpa zöldre váltása után 4000-ig pörgettem a motort. Valaki azt mondja, hogy alacsonyabb fordulaton érdemes váltani, valaki azt, hogy magasabbon. Nyilván a 4000 már túl magas /nem is szoktam soha eddig pörgetni/, csak azt nem tudom, hogy árthat-e a motornak. Bár úgysem csinálom rendszeresen az ennyire késői váltást, most is először fordult elő.
2. Ablakmosónál logikusabb, ha mindig téli van beletöltve? Csak onnan gondolom, hogy a nyári ugye nyilván nem jó télre, mert megfagyhat, viszont a téli meg jó lehet nyárra, mert ez nem olyan, mint péládul a gumik esetében, hogy a téli gumi tönkremegy nyári használat során.
Köszi a válaszokat!
1. Egyszeri, néhány alkalomtól semmi baja nem lesz.
Emiatt kár is parázni.
2-est sajna nem tudom :(
1. nem baj
2. az sem, inkább a télinél is nyárinál is figyelni kell hogy ne legyen benne olyan adalék, ami kikezdi az ablaktörlő gumit, vagy a gumi keretet (sajnos már nem emlékszem mit kell figyelni)
Igen, benzines Toyota Corolla Wagon. De ha benzines is, én már ezt a 4000-et is feleslegesnek éreztem, már szinte magából kikelve ordított, hogy váltsak már. :D Amúgy érdekes, mert 8000-ig van skálázva a fordulatszámmérő és 6000-től kezdődik a piros tartomány, tehát elvileg addig lehetne húzatni... Nem próbáltam meg soha és nem is fogom szerintem, hogy 6000-ig húzassam. Nem hiszem, hogy letiltana /mert a piros rész utána kezdődik/, de ki tudja.
Mindenesetre már értem, hogy a piros->zöld jelzés után miért szoktak legyorsulni engem. :D Az van mindig, hogy elindulok egyesből, az még oké, de miközben váltok 2-esbe, a mellettem lévő húz el /nemcsak Audik, Mercik, BWM-k, hanem pl. a mezei Suzuki Ignisek is/. Viszont mikor tegnap 4000-ig húzattam 1-esben, úgy otthagytam a mögöttem lévőket, mint a szart... Szóval ezek szerint az emberek nagy része nagyon sokáig húzatja egyesben, míg én már 2500-3000-nél elkezdek váltani.
Semmi baja nem lesz, még ha tiltásig pörgeted akkor sem. Én is általában 3000 körül szoktam váltani, de néha kihúzatom tiltásig.
Téli szélvédő mosó is mehet bele, de a szétkenődött bogarakat nem fogja letesztítani rendesen.
dízelnek sem lesz semmi baja ha néha kipörgeted 4000-ig, azért van a leszabályzás, hogy a HIRTELEN károsodástól megvédje a motort, tehát ha pár alkalommal elforgatod addig, attól még nem lesz semmi baja, de hosszútávon a gyakori szétforgatás csökkenti a motor élettartamát...
egy kisebb benzines meg utazósebességnél is pörög ennyit autópályán, 4000 még nem számít annyira magas fordulatnak egy benzinesnél...
ez persze minden esetben az üzemmeleg állapotra vonatkozik, hidegen ne forgasd 3000 fölé, maradjon 2-3 között...
1. Semmi baja nem lett/lesz, ha nem tök hideg motornál csinálod. 4000 az mér nem olyan magas fordulat. Sőt tiltásig, 6000-ig is forgathatod. Azért van a tiltás, hogy leszabályozzon arra a fordulatra, aminél még nem károsodik a motor.
Egyébként ha te nem is szoktad eddig pörgeti, műszaki vizsgán a környezetvédelmi méréskor simán lepadlózzák. Nekem a dízelemnél is szemrebbenés nélkül megcsinálták. Zárt műhelyben volt egy hangja! :)
2. Én kb 1 hét alatt elnyomok 5 liternyi mosófolyadékot. Muszáj folyamatosan törölnöm ha ki akarok látni. Rengeteg bogarat szedek össze pályán. Az első lökhárítóról és a visszapillantó tükör borításai is mindig tele van döglött bogarakkal. Szóval én már áprilistól beletöltöm a nyárit. Arról nem is beszélve, hogy ilyenkor pl nem nagyon tudok sehol télit venni.
Aztán majd valamikor októbertől rakok bele télit. Még az sem baj, ha maradt a tartályban nyári, mert októberben szerintem nem gond, ha nem -30 fokon fagy meg, hanem mondjuk csak -12-n a hígulás miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!