Valaki elmagyarázná a Heel-Toe váltás lényegét?
Sok videót néztem róla, és bár elég jól tudok angolul, nem igazán vettem ki a lényegét.
Annyit értettem, hogy leváltásnál jobban jön ki a motor fordulatszáma, vagy valami ilyesmi..
Illetve ha a clutch kick-el kapcsolatban segítenétek, azt is megköszönném:D
Aki tudja a választ azt is tudja mit irtam:) mert nem fogod jobban érteni a ''Lábujjhegy-Sarok leváltást'' :)
De itt egy video:)
a lényeg, hogy két lábad van és a kanyar előtt 3 pedált kellene kezelned:
-a féket, hogy lassuljon az autó
-a kuplungot, hogy vissza tudj váltani
-a gázt, hogy visszaváltásnál gázfröccsöt tudj adni, ezzel kímélve a nem szinkronizált váltót (ami versenytechnikában előfordul)
A "clutch kick" csak az angol kifejezés arra, amikor valaki rárúg a kuplungra. Annyi történik, hogy a gázt tartja, a kuplungot hirtelen benyomja, a fordulatszám elkezd emelkedni, visszaengedi hirtelen a kuplungot, ettől a hajtott kerekek hirtelen nagyobb fordulatszámmal akarnak pörögni. Hátsókerekes autók seggét lehet így megindítani hogy elkezdjenek csúszni az íven.
*vagy a szinkronizált váltóban a szinkrongyűrűket
Ezt kihagytam, gondolván magától értetődik - mielőtt szóbeli fenyítést kapok, hogy nem csak annál lehet ezt eljátszani...
Az elsőkerék-hajtásúnál kézifékkel lehet megcsúsztatni, a kuplung rugdosásával nem.
Hátsókerekesek közül nem feltétlenül kell gyengébbnek lennie (mert egy Lada 1200 is tudja a fizikát), ott használható mindkettő. Igazából a kéziféket is csak egy pillanatra kell berántani hogy megcsússzon, így nem is kell nagy teljesítmény hogy használni lehessen.
A heel-toe váltás a visszaváltásnál alkalmazott technika, amikoris fékezel, a jobb lábbal nyomod a fékpedált, közben pakolgatod visszafele a fokozatokat egyesével ahogy lassul a kocsi, de úgy, hogy miközben a jobb lábfejed folyamatosan a féken van, visszaváltásoknál mikor kinyomtad a kupplungot rendesen ballábbal, közben a jobb lábfejedet kifordítod, és sarokkal rápöccintesz a gázra, és mikor felugrott a fordulatszám arra a fordulatszámra kb. ahova egyébként is kerülne az alacsonyabb sebességfokozatban, akkor engeded fel a kupplungot, ennek az az érzelme leginkább, hogy nem simán visszaváltasz, felengeded a kupolungot és a motorfék pörgeti fdel a motort, hanem te egy gázfröccsel rásegítesz, ezzel elkerülhető hogy blokkoljanak a kerekek, és megcsússzon az autó ezzel letérve az ideális ívről, féktávról, valamint kíméled a hajtásláncot is vele.
a clutch kick-ről, vagyis a kupplungra rúgásról, annyit, hogy van sokféle technika a driftben, amivel meg lehet indítani az autó hátulját
- pl. lehet szimplán gázelvétel, ellenkező irányba kormányzás hirtelen, majd hirtelen visszakormányzás a kanyar irányába +gázadással, ezt úgyhívják belengetés,
- lehet az említett kupplungra rúgással, úgy hogy mész elnezdesz kanyarodni, majd gázt adsz, rágúgsz a kupplungra egy pillanatra ekkor felpörög a motor, majd ahogy ugye visszaengedted a kupplungot, elkapar a kerék, feltéve hogy van elég kraft
- Lehet kézifékkel ez ugye magától érthetődő
- és a kézifékeshez hasonlóan lehet szimplán "heel toe" nélküli visszaváltással is, hirtelen csak visszaváltasz leugrasz a kupplungról és a kézifékezéshez hasonlóen blokkolnak a hátsókerek ha szerencséd van a hirtelen nagy motorfék miatt, ez utóbbi a leggyilkosabb
Hogy ki hogy csinálja leginkább a helyzettől és az ambertől függ, de pl. a kézifékes az akkor előnyösebb ha szűk fordulót kell venni, jobban megindul és hirtelen nagyobbat csúszik ki a hátúlja, mintha elélenkormámyzásos, vagy kupplungrúgásos módszerrel indítanád meg, bár ez nem szentírűs, nagy tempójú nagy, íves kanyarokban is szokták kézifékkel megindítani a driftet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!