Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Valaki elmagyarázná a Heel-Toe...

Valaki elmagyarázná a Heel-Toe váltás lényegét?

Figyelt kérdés

Sok videót néztem róla, és bár elég jól tudok angolul, nem igazán vettem ki a lényegét.

Annyit értettem, hogy leváltásnál jobban jön ki a motor fordulatszáma, vagy valami ilyesmi..


Illetve ha a clutch kick-el kapcsolatban segítenétek, azt is megköszönném:D


2014. aug. 3. 13:39
 1/10 anonim ***** válasza:
14%
Ha magyarul beszélnél, talán értenénk is, hogy mit akarsz.
2014. aug. 3. 13:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 A kérdező kommentje:

Aki tudja a választ azt is tudja mit irtam:) mert nem fogod jobban érteni a ''Lábujjhegy-Sarok leváltást'' :)

De itt egy video:)


https://www.youtube.com/watch?v=qFoKDKpTbwA

2014. aug. 3. 14:26
 3/10 anonim ***** válasza:
100%

a lényeg, hogy két lábad van és a kanyar előtt 3 pedált kellene kezelned:

-a féket, hogy lassuljon az autó

-a kuplungot, hogy vissza tudj váltani

-a gázt, hogy visszaváltásnál gázfröccsöt tudj adni, ezzel kímélve a nem szinkronizált váltót (ami versenytechnikában előfordul)


A "clutch kick" csak az angol kifejezés arra, amikor valaki rárúg a kuplungra. Annyi történik, hogy a gázt tartja, a kuplungot hirtelen benyomja, a fordulatszám elkezd emelkedni, visszaengedi hirtelen a kuplungot, ettől a hajtott kerekek hirtelen nagyobb fordulatszámmal akarnak pörögni. Hátsókerekes autók seggét lehet így megindítani hogy elkezdjenek csúszni az íven.

2014. aug. 3. 14:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:

*vagy a szinkronizált váltóban a szinkrongyűrűket


Ezt kihagytam, gondolván magától értetődik - mielőtt szóbeli fenyítést kapok, hogy nem csak annál lehet ezt eljátszani...

2014. aug. 3. 15:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 A kérdező kommentje:
Tehát a clutch kick gyengébb autóknál kézifék helyett jobban kapóra jön?
2014. aug. 3. 15:56
 6/10 anonim ***** válasza:

Az elsőkerék-hajtásúnál kézifékkel lehet megcsúsztatni, a kuplung rugdosásával nem.

Hátsókerekesek közül nem feltétlenül kell gyengébbnek lennie (mert egy Lada 1200 is tudja a fizikát), ott használható mindkettő. Igazából a kéziféket is csak egy pillanatra kell berántani hogy megcsússzon, így nem is kell nagy teljesítmény hogy használni lehessen.

2014. aug. 3. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:

A heel-toe váltás a visszaváltásnál alkalmazott technika, amikoris fékezel, a jobb lábbal nyomod a fékpedált, közben pakolgatod visszafele a fokozatokat egyesével ahogy lassul a kocsi, de úgy, hogy miközben a jobb lábfejed folyamatosan a féken van, visszaváltásoknál mikor kinyomtad a kupplungot rendesen ballábbal, közben a jobb lábfejedet kifordítod, és sarokkal rápöccintesz a gázra, és mikor felugrott a fordulatszám arra a fordulatszámra kb. ahova egyébként is kerülne az alacsonyabb sebességfokozatban, akkor engeded fel a kupplungot, ennek az az érzelme leginkább, hogy nem simán visszaváltasz, felengeded a kupolungot és a motorfék pörgeti fdel a motort, hanem te egy gázfröccsel rásegítesz, ezzel elkerülhető hogy blokkoljanak a kerekek, és megcsússzon az autó ezzel letérve az ideális ívről, féktávról, valamint kíméled a hajtásláncot is vele.


a clutch kick-ről, vagyis a kupplungra rúgásról, annyit, hogy van sokféle technika a driftben, amivel meg lehet indítani az autó hátulját


- pl. lehet szimplán gázelvétel, ellenkező irányba kormányzás hirtelen, majd hirtelen visszakormányzás a kanyar irányába +gázadással, ezt úgyhívják belengetés,


- lehet az említett kupplungra rúgással, úgy hogy mész elnezdesz kanyarodni, majd gázt adsz, rágúgsz a kupplungra egy pillanatra ekkor felpörög a motor, majd ahogy ugye visszaengedted a kupplungot, elkapar a kerék, feltéve hogy van elég kraft


- Lehet kézifékkel ez ugye magától érthetődő


- és a kézifékeshez hasonlóan lehet szimplán "heel toe" nélküli visszaváltással is, hirtelen csak visszaváltasz leugrasz a kupplungról és a kézifékezéshez hasonlóen blokkolnak a hátsókerek ha szerencséd van a hirtelen nagy motorfék miatt, ez utóbbi a leggyilkosabb


Hogy ki hogy csinálja leginkább a helyzettől és az ambertől függ, de pl. a kézifékes az akkor előnyösebb ha szűk fordulót kell venni, jobban megindul és hirtelen nagyobbat csúszik ki a hátúlja, mintha elélenkormámyzásos, vagy kupplungrúgásos módszerrel indítanád meg, bár ez nem szentírűs, nagy tempójú nagy, íves kanyarokban is szokták kézifékkel megindítani a driftet.

2014. aug. 4. 11:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
még annyit hozzátennék pl. hogy ha egy szűk kanyarba kell "bedriftelni" akkor jobb lehet a kézifékes megindítás mivel ekkor ugye ugy tör ki a kocsi hátulja hogy közben az autó lassul, ha valamelyik gázadásos technikával csinálod, akkor nem igazán lassul az autó, csak elkezd csúszni a hátulja
2014. aug. 4. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 A kérdező kommentje:
köszi:)
2014. aug. 4. 13:58
 10/10 Lexasb válasza:
100%
Heel Toe lényege : tizedmásodperceket faragnak le az idejükből , nem szinkronizált váltóknál ugye visszaváltásnál nagyon sokat használ és jót tesz ha megpörgeted a motrot így PL 2500rpm -et mész , de visszaváltásnál felugrana pl 3200rpm-re , de előtte gázfröccsel feldobod 3200rpm körülire ha tényleg ügyes valaki és hozzá szokik egy autóhoz akkor pontosan fel lehet dobni annyira amire kell és észre se venni a visszaváltást , így a motor és a kerekek közötti fordulatszám közelebb lesz gondolom eddig ezt tudtad (ha nem akkor mostmár igen) mikor lassítasz és vissza akarsz váltani de eközben szinkronizálni kell a motor és a kerekek közötti RPM-et így egyszerre csinál mindent ( nem úgy hogy lefékez és utána vált vissza) itt versenyen tizedmásodperceket nyerhet ami a verseny végére másodpercek lehetnek, utcán teljesen felesleges ilyeneket csinálni, ja és mellesleg szinkronváltós autóknál se rossz ha visszaváltásnál felpörgeted a motor fordulatszámát :) hiszen az addig oké hogy a váltó nem fog recsegni stb... de mikor vissza váltasz és kirúgod a kuplungot azért azt a féltengely, vezérműtengely , vezérlés megérzi bizonyos mértékben :) Tudom rég volt a kérdés, de remélem segíthettem bárkinek is aki esetleg most olvassa majd el :)
2019. jan. 12. 00:59
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!