A kerdesem az hogy mi az egeszsegesebb a motor szamara, ha 2es fokozatban porgetem 3500-4000 korul a varosban, illetve orszaguton is ezen hatarok kozott autozom, vagy valtsak 3st, stb, s 2000-2500 korul jarjon a motor?
Egyébként most kíváncsiságból megnéztem a céges autónk nyomaték és teljesítménygörbéjét.
Hasonló paraméterű, mint a kérdezőé: 2008-as, üresen 1,3 tonnás kombi, 1.4-es 16 szelepes motorral.
Ez 2000-nél lead 23kW-ot és kb 115Nm-t.
2500-nál 30kW és 116Nm.
Budapesti városi közlekedéshez elég. Ezt az autót és az 1.4-es motort sem a piros lámpás gyorsulási versenyekre találták ki. Senki nem írt hogyan választ, hogy intenzív gyorsításkor 2000-nél már fel kellene váltani. Akkor nyilván érdemes jobban akár 3500-4000 környékéig is kihúzatni.
Egyébként egyik kollégám mániája, hogy városban kötelező 5.-et kapcsolni, 1500-1800 körül már felvált és alapjárat körüli 1000-1200-as fordulaton gurul egy 1.4-es autóval. Mikor mellette ülök rossz hallgatni ahogy búg szenved szerencsétlen motor. Nem akarok belepofázni, mert az ő autója, ő tudja... Ekkor lead a motor 15kW-ot és 90Nm-t, de a belvárosi sűrű forgalomba, 200m-enként megállva, dugóban araszolva ez is bőven elég.
Nem kell összekeverni az 1500-2000-es fordulaton való krúzolást az 1000-1200-as fordulaton való kínzással ám...
Nyilván nem alapjáraton kell padlózni a dombon felfelé, hogy felvánszorogjon, DE a legtöbb autó az alapjárat duplájától minden további nélkül használható, tehát egy 4 hengeres motor kb 1500-tól, egy 8 hengeres meg már 1100-tól... ha csak tartod a sebességet az egyenesben, és kb 15-20%-nál nagyobb gázt nem is nyomsz, akkor mi a jó francnak kéne 3000-en pörgetni? Az én autóm 1.2-es 60 lóerős, simán elbírja a kasznit 2500-as fordulat alatt is, 30-40% gáznál többet nem is kell nyomni soha, csak emelkedőn/előzésnél/sietős gyorsításnál pörgetem feljebb, meg persze ha nagyobb sebességgel megyek...
Eleve rossz szemmel nézed a nyomatékgörbét, mivel az a padlógázon leadott nyomatékot jelenti, padlózod valaha is az autót normál körülmények között? Nem hiszem, legfeljebb extrém esetben, pl ha meg akarsz előzni valakit, de rövid a "tiszta" és belátható útszakasz, DE akkor meg nyilván visszaváltasz!!!
Egyesek képtelenek logikusan gondolkodni...
"Arról ír, hogy amikor papper 45-el 5.-ben csapatja alapjáratn (mer' akkor fogyaszt jól!) akkor nincs megfelelő olajnyomás.
2000-es fordulaton megnyugodhatsz, olyan 5 bar olajnyomás van, mint a sicc."
"Az enyém pl 5. sebességben 2000-es fordulaton kerek 100km/h-val megy. Ezek szerint szerinted 100-nál még nem kapcsolhatnám az 5.-et?
"
Ez mondjuk esetleg dízel? Azért annál az autónál ami gyárilag 2000-res megy 100-at, annál már tervezéskor gondoltak erre a problémára. Sejtésem szerint az Octavia nem 2000 rpm-en fog menni 100-at.
Az utolsó kettővel egyetértek, ezt próbáltam én is leírni :D
az utolsó kettő velünk értett egyet...
Amúgy nekem 2.0-ás benzinmotorom 90-nél pörög 2000-et.
Akkor olvasd el megint, hogy én mit írtam, majd az utolsó kettőt ;-)
Az amúgy milyen benzines? Csak úgy kíváncsiságból. :)
"Ez mondjuk esetleg dízel?"
Igen, 1.7 CR dízel.
"Az utolsó kettővel egyetértek, ezt próbáltam én is leírni :D"
Akkor jó, mert én voltam az egyik. :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!