Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » A kerdesem az hogy mi az...

Medve29 kérdése:

A kerdesem az hogy mi az egeszsegesebb a motor szamara, ha 2es fokozatban porgetem 3500-4000 korul a varosban, illetve orszaguton is ezen hatarok kozott autozom, vagy valtsak 3st, stb, s 2000-2500 korul jarjon a motor?

Figyelt kérdés
Skoda octavia tour (I. modell) 2008as,1.4 16 szelepes benzines 75 lovas motorral. Az vilagos szamomra hogy alulmotorizalt.
2014. aug. 2. 14:16
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
vagy 1esbe hatezresen.
2014. aug. 2. 14:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 anonim ***** válasza:

1500-2000 körül tartsd a fordulatot ha haladsz, ha meg gyorsítani akarsz vagy hegyet mászol válts vissza egyet, de 2500 fölé nem nagyon kell forgatni egy motort a tempó tartásához/lassú gyorsításhoz, nyilván 5-ösben 130-nál nem 2500-at fog forogni egy ilyen kicsi motor, de annál a tempónál már kell is a fordulat...


ha 2-esben 4 ezren forgatod, és nem csak gyorsításánál hanem folyamatosan, akkor garantáltan be fog nyakalni legalább 12-13 litert...

2014. aug. 2. 14:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:

Benzines 1.4-est akkora bódéval nehogy 1500-2000 között járass. 2000-res fordulat alatt nem lesz a terheléshez szükséges mértékű kenése a motornak, és akkor idő előtt kifekteted.

3-4000 között semmi baja nem lesz a motornak, és a fogyasztás sem lesz több 3. 3500rpm-nél, mint 5.ben 1600-nál.

2014. aug. 2. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 szántóvető ***** válasza:

a max. nyomatékot 3300-nál adja le ez a motor.

én aszondom h tartósan ne autózz ennél magasabb fordulatszámon.

városban kis sebességnél értelme sincs pörgetni mert kicsi a légellenállás,elbírja a kasznit alacsonyabb fordulaton is.gondolom szempont a fogyasztás is ilyen benzinárak mellett.

2014. aug. 2. 15:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:

Jézusom! Utóbbi variáció mindenképp!

2000-2500-as fordulat teljesen jó, közepes fordulatszám a motornak.

2014. aug. 2. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 anonim ***** válasza:

szántóvető véleményét osztom (a "Nem lesz elég kenése a motornak" valami újkeletű, ám nettó baromság...).


Ha gyorsulni akarsz huzasd ki nyugodtan (bár akkor sincs igazán értelme 4000 fölé pörögni), amikor meg haladsz akkor 2000-2500 között.

2014. aug. 2. 18:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/18 anonim ***** válasza:
2-2500 között ha tartod a sebességet, gyorsításnál lehet 3 ezerig is, és nem kell padlógázzal gyorsítani, persze ha előzni kell vagy dinamikusan akarsz gyorsítani lehet 4-4500-ig is forgatni, tovább csak nagyon kirívó esetekben...
2014. aug. 3. 00:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/18 anonim ***** válasza:

Helyesen írták a legnagyobb nyomatékát 3300 körül adja le a motor ( azon a nyomatékgörbén amit én találtam 3600-nál, de a lényeg ugyanaz).

Azt viszont hozzá kell tennünk, hogy a mérés szerint 3600rpm-en leadja a 114,6Nm-ét, addig 4000-res fordulaton is lead 114Nm-t és 4500-on is 113,7-et.


Ez az az 1.4-es motor 1500-as fordulaton kő kemény 21 lóerőt produkál ( ha jól emlékszem a trabi csúcsteljesítménye volt 26 lóerő, csak épp fele ekkora kasztnihoz). 2000-res fordulaton már lead majdnem 31 paripát - padlóig nyomott gázpedállal. Az autó 1190kg, beszáll apu némi cuccal, máris 1300kg-ról beszélünk. Ha 2000-res fordulaton hajtjuk, akkor a 31 lóerő talán megbirkózik a feladattal, de ha nem padlógázzal megyünk? 18-20-22 lóerővel akarunk mozgatni egy 1300 kilós autót?


Lehet velem van a gond, de ez szerintem vicc így ebben a formában. A saját autómat figyelgettem párszor laptopra kötve, a dinamikus városi közlekedéshez nekem 80-105 ló közötti teljesítményre volt szükség. Persze ez nehezebb autó,sokkal nagyobb motor, automata és a lábam sem a legkisebb. Szerintem nem mondok irreálisat, ha azt merem állítani, hogy a kérdésben szereplő autó dinamikus közlekedéséhez elengedhetetlen mondjuk 35-45 lóerő a gyorsításos szakaszban(forgalmi helyzettől függően). Ezt a motor 2300-3200 rpm között adja le padlógáznál! ugyanezt a teljesítményt megkapod 3800-as fordulaton félgázzal. Többet fog enni az autó magasabb fordulaton? Nem. Dinamikusabban lehet vele közlekedni? Igen.


Nem azt írtam, hogy rallyzzon az Üllői úton, de a magasabb fordulatszám tartomány kihasználása nem lesz eredendő bűn, mert nem csak a gázpedált a motortérbe áttaposva lehet eljutni 3000-res fordulatszám fölé( magasabb.. benzinesnél ami 6500-nál tilt a 3500-3800 magas? ).


Ez azért feltételez egyfajta haladósabb közlekedést is, azért városban, araszolva, ahol nem szükséges egy kicsi dinamizmus sem és még a légellenállás is elhanyagolható, ott valszeg valamivel kevesebb teljesítmény is elég,de azért ott is érdemes úgy váltogatni, hogy ne nagyon essen 1800-2000 alá a motorfordulat ( erről majd később).

Országúton és autópályán már nyilván nem kellene to"kölni egy egy gyorsításkor, de ez a fentebb leírt 45 lóerő még nem egy ülésbeszorító teljesítmény, viszont a helyközi busz nem fog rád előzni a szajoli lámpánál..


"ha 2-esben 4 ezren forgatod, és nem csak gyorsításánál hanem folyamatosan, akkor garantáltan be fog nyakalni legalább 12-13 litert..."


Szerintem a fogyasztás sokkal inkább függ a motorból kihajtott pillanatnyi teljesítménytől, mint a fordulatszámtól


""Nem lesz elég kenése a motornak" valami újkeletű, ám nettó baromság..."


Lehet új, de vajon miért is? Ma egy mezei mondjuk átlag TDI simán lead 250-300Nm-t. Ami vicces, hogy ezek a motorok már 1500-as fordulaton is majd kétszer akkora nyomatékkal bírnak, mint anno a Civic VTI. Igen, 20-30 éve mekkora volt -nálunk- az autók átlagteljesítménye? Vidéken a 90-es évek elején egy 100 lovas autóra már azt mondták, hogy baromi erős, ma meg csak nevetünk ezen. Attól, hogy az 1200-es zsigulinak nem volt kettős tömegű lendkerék problémája, attól még a mai autóknak lehet, nem ?

De írtak már erről nálam okosabb emberek is:

[link]



Lehet az előző válaszom félreérthető volt és sokakban megütközést keltett, remélem így már érthetőbb mire gondoltam.

2014. aug. 3. 02:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 anonim ***** válasza:

Ez a cikk alapvetően igaz, csak értelmezni kéne tudni...


Arról ír, hogy amikor papper 45-el 5.-ben csapatja alapjáratn (mer' akkor fogyaszt jól!) akkor nincs megfelelő olajnyomás.


2000-es fordulaton megnyugodhatsz, olyan 5 bar olajnyomás van, mint a sicc.

2014. aug. 3. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/18 anonim ***** válasza:

Ezt a cikket ismerem, én is szoktam itt linkelgetni. De most nem egészen értem, hogy hogy jön ide.

Szerintem senki nem tanácsolt olyat a kérdezőnek, hogy használja alapjárathoz közeli, 1500 alatti fordulaton az autóját.

Az enyém pl 5. sebességben 2000-es fordulaton kerek 100km/h-val megy. Ezek szerint szerinted 100-nál még nem kapcsolhatnám az 5.-et?

2014. aug. 3. 09:18
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!