A kerdesem az hogy mi az egeszsegesebb a motor szamara, ha 2es fokozatban porgetem 3500-4000 korul a varosban, illetve orszaguton is ezen hatarok kozott autozom, vagy valtsak 3st, stb, s 2000-2500 korul jarjon a motor?
1500-2000 körül tartsd a fordulatot ha haladsz, ha meg gyorsítani akarsz vagy hegyet mászol válts vissza egyet, de 2500 fölé nem nagyon kell forgatni egy motort a tempó tartásához/lassú gyorsításhoz, nyilván 5-ösben 130-nál nem 2500-at fog forogni egy ilyen kicsi motor, de annál a tempónál már kell is a fordulat...
ha 2-esben 4 ezren forgatod, és nem csak gyorsításánál hanem folyamatosan, akkor garantáltan be fog nyakalni legalább 12-13 litert...
Benzines 1.4-est akkora bódéval nehogy 1500-2000 között járass. 2000-res fordulat alatt nem lesz a terheléshez szükséges mértékű kenése a motornak, és akkor idő előtt kifekteted.
3-4000 között semmi baja nem lesz a motornak, és a fogyasztás sem lesz több 3. 3500rpm-nél, mint 5.ben 1600-nál.
a max. nyomatékot 3300-nál adja le ez a motor.
én aszondom h tartósan ne autózz ennél magasabb fordulatszámon.
városban kis sebességnél értelme sincs pörgetni mert kicsi a légellenállás,elbírja a kasznit alacsonyabb fordulaton is.gondolom szempont a fogyasztás is ilyen benzinárak mellett.
Jézusom! Utóbbi variáció mindenképp!
2000-2500-as fordulat teljesen jó, közepes fordulatszám a motornak.
szántóvető véleményét osztom (a "Nem lesz elég kenése a motornak" valami újkeletű, ám nettó baromság...).
Ha gyorsulni akarsz huzasd ki nyugodtan (bár akkor sincs igazán értelme 4000 fölé pörögni), amikor meg haladsz akkor 2000-2500 között.
Helyesen írták a legnagyobb nyomatékát 3300 körül adja le a motor ( azon a nyomatékgörbén amit én találtam 3600-nál, de a lényeg ugyanaz).
Azt viszont hozzá kell tennünk, hogy a mérés szerint 3600rpm-en leadja a 114,6Nm-ét, addig 4000-res fordulaton is lead 114Nm-t és 4500-on is 113,7-et.
Ez az az 1.4-es motor 1500-as fordulaton kő kemény 21 lóerőt produkál ( ha jól emlékszem a trabi csúcsteljesítménye volt 26 lóerő, csak épp fele ekkora kasztnihoz). 2000-res fordulaton már lead majdnem 31 paripát - padlóig nyomott gázpedállal. Az autó 1190kg, beszáll apu némi cuccal, máris 1300kg-ról beszélünk. Ha 2000-res fordulaton hajtjuk, akkor a 31 lóerő talán megbirkózik a feladattal, de ha nem padlógázzal megyünk? 18-20-22 lóerővel akarunk mozgatni egy 1300 kilós autót?
Lehet velem van a gond, de ez szerintem vicc így ebben a formában. A saját autómat figyelgettem párszor laptopra kötve, a dinamikus városi közlekedéshez nekem 80-105 ló közötti teljesítményre volt szükség. Persze ez nehezebb autó,sokkal nagyobb motor, automata és a lábam sem a legkisebb. Szerintem nem mondok irreálisat, ha azt merem állítani, hogy a kérdésben szereplő autó dinamikus közlekedéséhez elengedhetetlen mondjuk 35-45 lóerő a gyorsításos szakaszban(forgalmi helyzettől függően). Ezt a motor 2300-3200 rpm között adja le padlógáznál! ugyanezt a teljesítményt megkapod 3800-as fordulaton félgázzal. Többet fog enni az autó magasabb fordulaton? Nem. Dinamikusabban lehet vele közlekedni? Igen.
Nem azt írtam, hogy rallyzzon az Üllői úton, de a magasabb fordulatszám tartomány kihasználása nem lesz eredendő bűn, mert nem csak a gázpedált a motortérbe áttaposva lehet eljutni 3000-res fordulatszám fölé( magasabb.. benzinesnél ami 6500-nál tilt a 3500-3800 magas? ).
Ez azért feltételez egyfajta haladósabb közlekedést is, azért városban, araszolva, ahol nem szükséges egy kicsi dinamizmus sem és még a légellenállás is elhanyagolható, ott valszeg valamivel kevesebb teljesítmény is elég,de azért ott is érdemes úgy váltogatni, hogy ne nagyon essen 1800-2000 alá a motorfordulat ( erről majd később).
Országúton és autópályán már nyilván nem kellene to"kölni egy egy gyorsításkor, de ez a fentebb leírt 45 lóerő még nem egy ülésbeszorító teljesítmény, viszont a helyközi busz nem fog rád előzni a szajoli lámpánál..
"ha 2-esben 4 ezren forgatod, és nem csak gyorsításánál hanem folyamatosan, akkor garantáltan be fog nyakalni legalább 12-13 litert..."
Szerintem a fogyasztás sokkal inkább függ a motorból kihajtott pillanatnyi teljesítménytől, mint a fordulatszámtól
""Nem lesz elég kenése a motornak" valami újkeletű, ám nettó baromság..."
Lehet új, de vajon miért is? Ma egy mezei mondjuk átlag TDI simán lead 250-300Nm-t. Ami vicces, hogy ezek a motorok már 1500-as fordulaton is majd kétszer akkora nyomatékkal bírnak, mint anno a Civic VTI. Igen, 20-30 éve mekkora volt -nálunk- az autók átlagteljesítménye? Vidéken a 90-es évek elején egy 100 lovas autóra már azt mondták, hogy baromi erős, ma meg csak nevetünk ezen. Attól, hogy az 1200-es zsigulinak nem volt kettős tömegű lendkerék problémája, attól még a mai autóknak lehet, nem ?
De írtak már erről nálam okosabb emberek is:
Lehet az előző válaszom félreérthető volt és sokakban megütközést keltett, remélem így már érthetőbb mire gondoltam.
Ez a cikk alapvetően igaz, csak értelmezni kéne tudni...
Arról ír, hogy amikor papper 45-el 5.-ben csapatja alapjáratn (mer' akkor fogyaszt jól!) akkor nincs megfelelő olajnyomás.
2000-es fordulaton megnyugodhatsz, olyan 5 bar olajnyomás van, mint a sicc.
Ezt a cikket ismerem, én is szoktam itt linkelgetni. De most nem egészen értem, hogy hogy jön ide.
Szerintem senki nem tanácsolt olyat a kérdezőnek, hogy használja alapjárathoz közeli, 1500 alatti fordulaton az autóját.
Az enyém pl 5. sebességben 2000-es fordulaton kerek 100km/h-val megy. Ezek szerint szerinted 100-nál még nem kapcsolhatnám az 5.-et?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!