Lesz valami baj ha chiptuningot rakok az audi a6-ba?
7-es vagyok.
Én sem az esztelenül felemelt turbónyomásokról beszélek, hanem a gondosan megirt szoftverekre (nem tuningboxokra), ami 20-30 százalékot növelnek a teljesitményen úgy, hogy nem káros a motornak, akármilyen hihetetlenül is hangzik. Ha egy dugattyú szétolvad a chip miatt, hát akkor az nem egy rendesen megirt szoftver volt...
"20-30 százalékos teljesitménynövekedéstől semmi, de semmi baja nem lesz, ugyanolyan tartós marad. Ti valószinüleg egy sem próbáltátok ki, honnan is tudnátok.."
Nem tudjuk. Te gondolom tisztában vagy vele. Akkor minden bizonnyal neked is elmondták, hogy mindenféle teljesítménynövelést csak és kizárólak kiváló állapotú motoron lehet végezni.
Abból kiindulva, hogy általában milyen árkategóriáról írnak ki kérdést az A6/PAssat kategóriában, azoknál én nem erőltetném.
Az sem igaz, hogy minden motornál van 20-30% tartalék. Az, hogy a legtöbb esetben túléli a chiptuningot, az annak köszönhető, hogy a megnövelt teljesítmény nincs kihasználva - mint, ahogy általában a gyári max teljesítmény sincs.
Ha csutkán lenne hajtva egy tuningol motor, akkor biztosan nem bírna annyit, mint egy gyári.
A dugattyútető át tud égni dízel esetén egy rossz injektor miatt is, még tuning sem kell hozzá.
Nagyon sok automataváltós autónál a váltó tervezett legnagyobb bemenő nyomatékát megközelíti a motoré, a régebbi Volvoknál túl is szárnyalja. Eredmény: automata váltó idő előtt game over :D
Mi biztosan sok dologgal nem vagyunk tisztában, de azzal igen, hogy ebben a dologban nem szabad általánosítani. Főleg, hogy azt sem tudjuk milyen motorról, váltóról és felhasználásról van szó...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!