Szerintetek az a srác aki 19-20 évesen több mint 300 lóerős komoly kocsit vezet, az fejben is komoly, hogy tudjon uralni egy ilyen gépet?
Gondolom ha megadatik valakinek, hogy benne üljön, akkor elég komoly is hozzá.
Ti mire gondolnátok, ha meglátnátok egy alig 20 éves srácot, egy több száz lóerős BMW-be mondjuk?
Nem tudom mennyi idős vagy, de ha elég öreg vagy akkor emlékszel rá, akkor a 90-es évek elején a turbós Calibrákkal játszották azt gyorsulásnál, hogy ha el tudod venni a pénzt a műszerfalról, akkor a tied lehet - nem sok embernek sikerült. A turbós Calibra futotta 6,2 körül a százat.
De ha szerinted az ilyen 6 másodperces 100-as sprint az semmi, akkor meséld már el, mi volt a legerősebb autó amit vezettél, csak úgy kíváncsiságból. :)
A 760i gyorsulásánál meg az F02-t néztem, az E65 az tényleg "csak" 5.5-5.6sec ( bár még egy is csak fele egy normál személyautónak :D ).
az igaz, hogy 2,2 tonna, de olyan erős mint egy izmosabb kamion... az e65 760i 445 lóerős, az új F01-es meg 544, és akkora teljesítménynek semmi az a tömeg...
én nem vagyok már 20 éves, de szerencsére még sokkal idősebb sem, elég nagypapásan vezetek, a mostani 60 lóerővel is bőven elvagyok, mert a közlekedéshez ez is bőven elég, mégis egy 400 lóerős autót akarok, egy E39 M5-öt, mert az tetszik... a 8 henger hangja, az autó kinézete, a tekintélye, a gázfröccsre billegő kaszni, és nem érdekel, ha többe kerül, meg nem használom ki, meg többet eszik...
mikor egy szürke hétköznap hajnalban elindulsz munkába, ráindítasz, és nem egy 3 henger kávédaráló kezd el kerregni, hanem felmordul a 8 henger, attól önkénytelenül is mosolyogni kezdesz, vagy mikor városon kívül teljesen átlagosan betartod a 90-es korlátozást, a boyracer hülye gyerek meg elhúz melletted az 1.6 vti-vel, vagy épp az 1.9 koromgyárral, előtted meg ott morog a V8-as, bőven elég a mosolyhoz a tudat, hogy bármikor levilloghatnád, mert 90-ről 150-re kb 5 másodperc alatt katapultál az autó, de mégsem teszed, mert az utca nem versenypálya...
vezettem már E500-as mercit, 2 napig nálam volt, míg az én 60 lovas szekerem szervizben állt, így egy tehetősebb közeli rokontól kölcsön kérték őseim az autót, hogy legalább melóba eljussak, az automata váltó nem tetszett benne, de így is felejthetetlen élmény volt...
egyébként uralni nem nehéz, ugyanolyan gázpedál van az erős autóban is mint a gyengében, a kipörgésgátló meg menetstabilizáló elektronikák miatt nem vesszőfutás közlekedni vele, ugyanúgy jön/megy megáll/elindul mint egy gyenge autó...
persze nyilván sokkal vadabbul lehet vele közlekedni, és sajnos a fiatalok nagy része így is tesz, de igazából ahhoz nem kell 300 lóerő, hogy hülye legyen a sofőr, mert 90 lóerővel is lehet 150-el menni...
gondolom napi szinten csapatod a veyront meg a 760it onnan a sok tapasztalat....
Inkább fuss neki a kötelező olvasmámyoknak és buszozz ki a strandra, rövid ám a nyári szünet!
"még a 760i sem présel az ülésbe.
Talán a legújabb, ami 4,6 alatt gyorsul, nem ezekbe a nagy batárokba nem érezni a gyorsulást."
Az hogy mennyire érzed a gyorsulást, és mennyire présel az ülésbe két küólön dolog. Úgy értem egy 760i-ben kevésbé félelmetes a gyorsulás, mint egy feltuningolt honda civic-ben pl., mert nagyobb a test, halk az autó, jó a futómű, de ha két autó 5.6 alatt van 100-on, az ülésbe ugyanúgy tapaszt a könnyebb is mint a nagy. Egyébként ha tényleg kíváncsi vagy de! egy 760i az tapaszt az ülésbe, ha hiszed ha nem! A kérdésre válaszolva, lehet komoly is, és lehet komolytala. Általában az utóbbi. De én nekem van személyes tapasztalatom ellenpéldára, konkrétan 18 éves gyerek, 300+ lóerős autóval, de a neveltetéséből adódóan komoly volt, nyilván az ember aki ilyen autóval időnként kihasználja a képességeit, de ez nem feltétlen egyenlő a felelőtlen jaszkarizással a belvárosban a gyalogosok közütt pl. az hogy van egy bolondbiztos stabil nagy autó, amivel csak rágondolsz és megelőzöd az előtted lévőt, meg néha jó minőségű nem forgalmas úton mész vele jó gyorsan, ahol alig jönnek szembe, nincsenek bekötőutak, kevésbé veszélyes kmint 1-2 belvárosi kormolós TDI golfos hülyegyerek, akik állat módjára mennek...
Nekem e38 750i-m van, és pont e65 760iL-re lesz majd cserélve, vagy f01 760i-re.
De ez is 320 lóerő, és a nagy tömeg, meg a hosszú áttételezés (kettesben megfutja a 120-at) nem érzel belőle sokat, csak azt hogy nagyom hamar eléri azt a sebességet.
De vezettem már többek között Porschet, Ferrari f430-at, meg BMW M5-öt, a v10-es és leginkább ez utóbbi préselt az ülésbe, amikor aktív volt az 510 lóerő, de ez is csak amikor utas voltam, és hirtelen nyomott padlógázt a sofőr, na akkor belepréselődtem az ülésbe :)
Ha vezettem annyira nem éreztem, csak mosolyogtam végig, persze kapaszkodtam ak ormányba lehet azért.
A civicnél azért érződik úgy, mert amikor a kuplungot ráengedik hirtelen nagyobb erő lép fel egy pillanatra, meg ezeknél a turbos kocsiknál, lehet 1G is egy pillanatra ha hirtelen leugrassz a kuplungról, de aztán stabil 0.5-0.6g-vel húz.
Egy sportkocsi lehet 0,90G a max éerték, de az végig annyi amíg gyorsul.
Hát jó, az A4-esem 101 lóereje után soknak éreztem a 760i-t..
Azért írtam hogy présel az ülésbe :D
Naja a régi szép Calibras évek... Kár, hogy eljárt az idő felettük.
Bocsánat az offért csak az érzelmek...na.. :D
A 750i messze nem hosszú áttételezés. Nekem 2-ben kimegy majd 170-ig, 3-ban 230-ig, na ez a hosszú áttételezés.
AZ enyém épp egy picivel futja hamarabb a 100-at és a kétszázat, mint az E38 ( pedig ugye ez a gyengébb, csak hát a turbófeltöltők.. :D ), de érezni benne az ülésbe süppedést. Ha nálad ez nincs meg, akkor bizony azzal az autóval valami nem kerek.
Ez előtt én is E38-at akartam venni :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!