Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Mi ez a baromság, hogy évi x...

Mi ez a baromság, hogy évi x km alatt nem éri meg dízelt venni?

Figyelt kérdés

Addig értem, hogy minél többet mész, annál optimálisabb a dízel, és fordítva, de:

Ha valaki a dízelt szereti, és kész, azzal mi van?


Ennyi erővel senki ne vegyen BMW-t, mert "nem éri meg", hisz olcsóbban eljár egy Opellel. De kit érdekel, ha neki a BMW tetszik?

Ha minden egyes autóvásárlás "megéri, nem éri meg"-en alapulna, akkor valószínűleg 20 éves Swiftekkel kéne járnunk.

Egyesek teljesen hülyének néznek, mert évi 10e Km-re vettem egy 5 éves dízel autót.

Hát mit tegyek, ha egyszer rühellem a benzinest???


2014. júl. 18. 23:01
 1/5 anonim ***** válasza:
100%

Nem az évi 10000 km a lényeg, hanem hogy azt hogy teszed meg. Ha csak sarki boltba szaladgálni, meg 10 kilométerre munkába járni használod, arra tényleg nem jó választás a modern dízel. Az egr szelep lekokszolódik, a turbó geometria állítója szintén (már persze, ha geós), a kettőstömegű lendkerék hamarabb elhasználódik, a motorolaj nem tud rendesen felmelefedni, ezáltal nincs rendes kenése a motornak, a részecskeszűrő regenerációja nem tud elindulni, stb...

Ha viszont ritkábban, de hosszú távokra (20-30 kilométertől) használod általában, akkor jó választás volt.

2014. júl. 18. 23:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
21%

Igen, ez már nálam is felmerült. Én úgy voltam amikor megvettem a dieselem akkor még mentem 30 ezret egy év alatt. Az anyagi részét muszály figyelembe venni mert a pénztárcának van határa, akinek nem számít a pénz mindegy hogy dieselt vesz vagy benzinest.

Ám azelőtt csak benzineseim voltak és semmi nem győz meg hogy újra benzinest kellett volna venni.

Jelenleg csak 10-15 ezer km-t kell közlekednem autóval egy év alatt mégsem bánom hogy dieselem van. 9 év alatt a gázolajszűrők árát simán behozta, és egy gázolajcső is 4500 ft volt, az is belefér, volt egy kuplung javítás, de még nemsokkal a megvétel után, fogjuk rá hogy az azért mert nagyobb nyomaték jobban igénybe veszi, már azt is behozta. Viszont még izzítógyertyát nem cseréltem, benzinesben már legalább 2-3 alkalommal cseréltem volna gyújtógyertyát. Ezen kívül megkapta az olajcserét, vezérműszíj a maga idejében, szűrők (levegő, pollen).

Viszont ha rámegyünk a használt piacra, és venni akarunk egy autót, valóban az van hogy a dieselek többet futottak, főleg a nagyobbak, nemcsak a céges autók, a magánszemélyeké is. Valóban úgy van, aki meg tud venni új korában egy dieselt ki is használja. Tehát ha idősebbeket nézed tényleg ott a kockázat, és fiatalabbak is akár 3 év 210 ezer km is lehet.

Ha veszel autót meg kell győződni a futásról, nem tudom milyen korú és árkategóriájú autót nézel. A benzines sem szent, ott is vannak nagy futások és még sokat is fogyaszt.

Ha meg már turbó és kettős tömegű lendkerék is van, onnantól kezdve akinek az belefér ott már a porlasztó csúcsok is férjenek bele:)

2014. júl. 18. 23:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

"Ha valaki a dízelt szereti, és kész, azzal mi van?"


az vegyen dízelt! Ez a tanács azoknak szól, akiknek az autó csupán egy érdektelen hasznlálati tárgy, és csak racionális döntések számítanak az autó vásárlásánál. Ha valaki ilyen keveste megy, akkor az általában rövid távos, ide-oda szaladgálós üzemmód. ez esetben az első válaszoló által leírtak érvényesek, persze lehet olyan is, hogy egy dzel autót csak időnként, pl. hétvégén haszbnálod egy hosszabb útra, és így jön ki a kevés kilóméter. ekkor előnyös a dízel. De ah neked csak egyszerűen ez tetszik, akkor is vehetsz!

2014. júl. 19. 10:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Összekevered a szenvedélyt az anyagi okokkal, de nagyon...


Első jól leírta a gazdasági okait, miért nem éri meg a dízel, illetve mikor igen. Ettől nyilván el lehet térni, de az emberek TÖBBSÉGE nem feltétlenül a szívére hallgat autóvásárláskor, hanem a pénztárcájára, mert nem élvezetből, hanem "muszájból" kell autóznia, arra pedig a legolcsóbb módot keresi, márpedig rövidtávokat kocsikázni dízellel VALÓSZÍNŰLEG nem lesz kifizetődő, a felsorolt okok miatt.


Ha gazdasági szempontból nézed, te rosszul döntöttél mikor dízelt vettél, de szerinted az mennyire dönt a pénztárcája alapján, aki mondjuk egy V8-as Hummer H2-essel jár? Semmilyen szempontból nem gazdaságos, mert 15-20 litert minimum megeszik akárhogy használja, de ha neki az tetszik, és hajlandó többletköltségekbe verni magát, hogy olyan autóval járjon, szíve joga...


De ettől függetlenül a "baromság" amit említettél, nagyon is igaz az olyan emberekre, akiknek arra kell az autó, hogy A-ból B-be eljussanak vele.

2014. júl. 19. 12:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Èn úgy voltam kell egy nagyobb jobb kocsi amivel hètvègente elmegyek messzebbre kirandulni vagy autózni vagy rokonokhoz vagy a varosba( 40-50km) szoval picit ilyen hobbi szerű auto, az A-B pontra ott egy Swift. Ugy voltam, hogy mivel nagytestű auto akkor legyen diesel konnyebben viszi, mèg adagolós, egyszerűbb technika jó lesz. Na azota járok vele ès kb 8-10 ezer km re jövök vele ki egy èvre. Kevès egy dieselhez mondják sokan, de azt tegyük hozzá hogyha előveszem akkor minimum (2x30km) távot megyek vele. Általában hètvègente. Illetve neha neha nyaralni vagy hasonlo cèlokra. Kettőstömegű ha cserès cserèlem ès utánna kb 10 èvig nem lesz gondom rá. Szerintem igy is megèri. Km ora állás pedig lehet tekert, de nem csörög a motor, nem kormol semennyire szinte ès az olaj se fogy szoval ha fèlmillio is lenne benne akkor is tapasztalható rajta, hogy jo a motorja nem egy kotlák. Szoval ez az èvi 10-20 ezer km alatt ne vegyünk dizelt szerintem is marhaság. Semmi köze ennek. Inkabb napi 10-15x elinditas leallitas+ 5-10 kilomèteres utakra ne vegyünk dizelt. De itt is egy ellenpèlda hogyha pl taxi valaki az városba megy 99% ban ès bőven megy èvi 50 ezer km-t is minimum de szinte csak város. Akkor oda se ajánlott a diesel hiaba lenne meg bőven az èvi km
2019. márc. 4. 23:30
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!