Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Ha új autót vennétek benzinest...

Ha új autót vennétek benzinest vagy dízelt? +még 1 kérdés

Figyelt kérdés

Sziasztok elméleti szinten kérdezem hogy új autóból turbó benzinest vagy turbó dizelt vennétek ti? Vegyük azt hogy valaki mondjuk mindig az első 150ezer kilóméteren tartja meg az autóját, tehát turbó,kettőstömegű lendkerék stb ilyenek nem kerülnek neki pénzbe csere szinten, meg ezek már benne vannak a mai turbó benzines autókba is tudtommal, tehát itt sincs hátrányba a dízel. Tehát új autónál manapság jobban megéri dízelt venni? Hiszen ezen a 150 ezer kilóméteren még 1,5Les különbséggel számolva is van 1M forint a 2 között és ugye a dízel felára meg olyan 500-600 körül van általába.

a + kérdésem pedig szintén ilyen újabb autóra vonatkozna:

ugye ha az az eset áll fenn amit írtam, hogy az első 150 ezer kilóéteren tartjuk meg az autót és nem kell a több százezres alkatrészeket nekünk cserélni, akkor a benzin és a dízel szervize ugyanannyiba kerül?


2014. jún. 18. 20:09
1 2 3
 1/22 anonim ***** válasza:
39%
dízel. mer keveset eszik. na jó válasz?
2014. jún. 18. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/22 A kérdező kommentje:
Itt nincsenek jó és rossz válaszok, csak egyéni vélemények. Engem az érdekelne hogy ti turbó benzinest vagy turbó dizelt vennétek-e új autóból, valamint hogy a dízel szerizköltségei egy új autónál mennyivel nagyobbak (ha nagyobbak) mint a benzines társánál. Egyébiránt mindenki zöldet kap tőlem és nem levéltetűt hanem kezecskét.
2014. jún. 18. 20:23
 3/22 anonim ***** válasza:
100%
új autónak diesel, mivel elég sokára fog elromlani akármi is benne (persze be kell járatni)
2014. jún. 18. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/22 anonim ***** válasza:
70%

Turbó benzinest semmiképp, inkább egy szívó.


Amúgy ez hülyeség hogy 150-nél turbó és kettős tömegű (utóbbi szintén elég sok benzinesben van) cserés, csak rendesen kell használni. Nekünk 250 ezer után sincs semmi gond a kettős tömegű lendkerekes turbódízellel.


Amúgy ez nem ilyen egyszerű, ha valaki városban használja sok rövid távra akkor a turbódízel akár 100 ezernél is mehet szervizbe mivel folyton hidegen jár a motor amit nem tolerál túlságosan. A benzines sem, de a szívó benzin legalább tovább bírja az ilyen használatot.

2014. jún. 18. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/22 anonim ***** válasza:
56%

Ezek a turbó benzinesek amiket öszerakok a gyárban elég masszívak és nagyon jól bírják.


Csak is szívóbenzin, de ha mindenképp ezek közül kell választani akkor 2.0 TFSI mivel nagyon leellenőrzik a működést.

2014. jún. 18. 20:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/22 A kérdező kommentje:
Nem azt mondtam hogy 150nél cserések, hanem hogy annyit biztosan birnak ezek 99%ba tehát azok csere költségével nem kell számolni se a turbo benzinnél se a turbódizelnél. Szivóbenzint lehetőleg hadjuk, maradjunk mindkettőnél a turbónál. Mentek a zöldek.
2014. jún. 18. 20:41
 7/22 anonim ***** válasza:
100%

Első körben jó lenne valami komolyabb kikötés az autó méretét, motorját és a felhasználását illetően.


Nagyobb autónál, már nem csak 1,5 liter különbség lesz a fogyasztásban. Ugyanez igaz lehet más motorok esetén is. Meg az sem mindegy, hogy egy 1.2TSI-rők beszélünk, vagy egy 200 ló körüli 2.0 TFSI-ről.


Az sem mellékes, hogy hol és mire lenne használva, mekkora futással. Ahogy írták városban sok rövidtávval nem lesz kibékülve a dízelmotor, bár lehet ennek a böjtje már nem nálad lesz, hanem a következő tulajnál. Viszont ha mégis erre használod, akkor el lehet felejteni a szép új autó akár 30-40 000-res olajcsere periódusát, mert ez 100 000km-en kifekteti majd a motort. Ebben az esetben már lehetnek több százezres javítások - cikk is volt róla a TCn.


Eddig ez így nagyon sok változós dolog. Szerintem először konkretizáld a típusokat amik számításba jöhetnek, utána írd le mire és mennyit használnád és annak függvényében okosabbakat is fogunk tudni írni, nem csak a "ha" fog gyűlni és a feltételezések. Még az is lehet, hogy most elzárkózol a dologtól és mégis csak egy szívó benyás lenne a befutó.

2014. jún. 18. 20:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/22 anonim ***** válasza:
100%

A kérdés alatti kifejtős rész azt sugalmazza, hogy a dízel a jobb választás.

Ezért arra nem válaszolnék, hogy saját célra szánt autóból milyet vennék.

Csak haszongépjárművet fogok venni a nem túl távoli jövőben, annál meg egyértelmű a dízelre eső választás.

2014. jún. 18. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/22 A kérdező kommentje:

konkrétan: octavia 1,2 tsi 105ló vagy 1.6 cr tdi szintén 105 ló

heti 2x150km (ez a 150km egyhuzamba megállás nélkül) plusz napi 2x5 kilóméter ez évente olyan 18000km körül van, igazából engem csak a napi 2x5km aggaszt hogy télen annyi idő alatt be se melegszik, az nem végzi-e ki hamar a kocsit.

2014. jún. 18. 21:04
 10/22 A kérdező kommentje:
Azért sugalmazza azt, mert a mai modern turbós benzin motorokba ugyan annyi romlandó alkatrész van már közel, mint a dízelekbe, ezért örlődöm annyira.
2014. jún. 18. 21:06
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!