Ha új autót vennétek benzinest vagy dízelt? +még 1 kérdés
Sziasztok elméleti szinten kérdezem hogy új autóból turbó benzinest vagy turbó dizelt vennétek ti? Vegyük azt hogy valaki mondjuk mindig az első 150ezer kilóméteren tartja meg az autóját, tehát turbó,kettőstömegű lendkerék stb ilyenek nem kerülnek neki pénzbe csere szinten, meg ezek már benne vannak a mai turbó benzines autókba is tudtommal, tehát itt sincs hátrányba a dízel. Tehát új autónál manapság jobban megéri dízelt venni? Hiszen ezen a 150 ezer kilóméteren még 1,5Les különbséggel számolva is van 1M forint a 2 között és ugye a dízel felára meg olyan 500-600 körül van általába.
a + kérdésem pedig szintén ilyen újabb autóra vonatkozna:
ugye ha az az eset áll fenn amit írtam, hogy az első 150 ezer kilóéteren tartjuk meg az autót és nem kell a több százezres alkatrészeket nekünk cserélni, akkor a benzin és a dízel szervize ugyanannyiba kerül?
Turbó benzinest semmiképp, inkább egy szívó.
Amúgy ez hülyeség hogy 150-nél turbó és kettős tömegű (utóbbi szintén elég sok benzinesben van) cserés, csak rendesen kell használni. Nekünk 250 ezer után sincs semmi gond a kettős tömegű lendkerekes turbódízellel.
Amúgy ez nem ilyen egyszerű, ha valaki városban használja sok rövid távra akkor a turbódízel akár 100 ezernél is mehet szervizbe mivel folyton hidegen jár a motor amit nem tolerál túlságosan. A benzines sem, de a szívó benzin legalább tovább bírja az ilyen használatot.
Ezek a turbó benzinesek amiket öszerakok a gyárban elég masszívak és nagyon jól bírják.
Csak is szívóbenzin, de ha mindenképp ezek közül kell választani akkor 2.0 TFSI mivel nagyon leellenőrzik a működést.
Első körben jó lenne valami komolyabb kikötés az autó méretét, motorját és a felhasználását illetően.
Nagyobb autónál, már nem csak 1,5 liter különbség lesz a fogyasztásban. Ugyanez igaz lehet más motorok esetén is. Meg az sem mindegy, hogy egy 1.2TSI-rők beszélünk, vagy egy 200 ló körüli 2.0 TFSI-ről.
Az sem mellékes, hogy hol és mire lenne használva, mekkora futással. Ahogy írták városban sok rövidtávval nem lesz kibékülve a dízelmotor, bár lehet ennek a böjtje már nem nálad lesz, hanem a következő tulajnál. Viszont ha mégis erre használod, akkor el lehet felejteni a szép új autó akár 30-40 000-res olajcsere periódusát, mert ez 100 000km-en kifekteti majd a motort. Ebben az esetben már lehetnek több százezres javítások - cikk is volt róla a TCn.
Eddig ez így nagyon sok változós dolog. Szerintem először konkretizáld a típusokat amik számításba jöhetnek, utána írd le mire és mennyit használnád és annak függvényében okosabbakat is fogunk tudni írni, nem csak a "ha" fog gyűlni és a feltételezések. Még az is lehet, hogy most elzárkózol a dologtól és mégis csak egy szívó benyás lenne a befutó.
A kérdés alatti kifejtős rész azt sugalmazza, hogy a dízel a jobb választás.
Ezért arra nem válaszolnék, hogy saját célra szánt autóból milyet vennék.
Csak haszongépjárművet fogok venni a nem túl távoli jövőben, annál meg egyértelmű a dízelre eső választás.
konkrétan: octavia 1,2 tsi 105ló vagy 1.6 cr tdi szintén 105 ló
heti 2x150km (ez a 150km egyhuzamba megállás nélkül) plusz napi 2x5 kilóméter ez évente olyan 18000km körül van, igazából engem csak a napi 2x5km aggaszt hogy télen annyi idő alatt be se melegszik, az nem végzi-e ki hamar a kocsit.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!