Golf 4et szeretnék vásárolni, de nálam is felmerült a dízel-benzin kérdése. Melyiket ajánlanátok, és miért?
1.8T 150LE és az 1.9 TDI 90LE között vacilálok legfőképp, de ha mást ajánlotok, azt is szívesen meghallgatom indoklással.
Évente kb. 30.000km-ert mennék az autóval, és szerintem elég sportosan vezetek. 20 éves vagyok. Ezzel járnék munkába is, ami napi 80-100km. Ezen kívül városban és közúton is használnám nagyjából egyenlő arányban. Autópálya csak évente max 5-10x jön szóba...
Az oké, hogy a 150 lovas PD úgy gyorsul mint a 150 lovas benzines ( azonos teljesítménnyel érdekes is lenne az eltérő gyorsulás ), de ha tiporni fogod az nem fogja megköszönni.
Ha félsz a km-től, akkor megsúgom, a PD-kben sem lesz lényegesen kevesebb, mint a jó öreg TDIben.
A PDk is teljesen jók amúgy, a kettős tömegű lendkeréktől sem kell rettegni, kibír úgy 350 000km-t utána csere. A lényeg, hogy ne olyat vegyél, ami 370 000-ről van visszatekerve 190 000-re, mert akkor hamar csöcsön leszel.
Az elején már matekoztam egy kicsit, bár az ott felmerült anyagi dolgokra nem reagáltál. Egy dízellel kb havi 40 000-ret fogsz spórolni átlagban, ha le is térdel a lendkerék akkor az 1.9PDnél egy lendkerék komplett kuplungcserével megáll 300 000-ből. Ennek a költsége visszajön 8 hónap alatt megtakarításként. Ha hosszú távra tervezel vele, mondjuk 5 évre, akkor egy hasonló benzineshez képest a zsebedben marad havi mondjuk 35 000 - ha nem nyomod neki, hanem normálisan közlekedsz - ami 5 év alatt 2 100 000Ft különbséget jelent csak az üzemanyagköltségen. Ha 5 év alatt le is térdel a lendkerék meg a 4 PD elem, akkor is 5-600 000-ből megúszod és 5 évre vetítve még mindig 1,5 milla "pluszban" vagy.
Azért ha már kidobsz az ablakon 1.5 millát, akkor nem ártana ha a számokon, költségeken komplexen elgondolkoznál, nem csak a lóerőket lesnéd meg a színt. A saját érdekedben.
"TDI meg gyenuszabb meg sok a km :("
bátyja ennyi év távlatából szinte mindegy, mert mindben sok a kilóméter, és azt amúgy is felesleges nézni, mert vagy igaz, vagy nem (általában nem). 4-es golf 97 óta létezik, Pd TDI meg 2000 óta. 2003-ban már jött az 5-ös golf. Most 2014-et írunk, annak is már a második felében vagyunk. Ergo például hogy egy 98-as TDI-t veszel, vagy egy 2002-es PD TDI-t, ma már szinte mindegy a kilóméter szempontjából... és a 150 lóerős Pd TDI az a véglet, abból nincs is sok, a legtöbb 131 lovas változat, annál meg nem sokkal szarabb a 110 lovas hagyományos TDI menetteljesítmény szempontjából (és esetleg meg is lehet chippelni akkor ugyanott van). Én személy szerint biztos hogy egy 110 lovas TDI-t vennék, a 90 lovast mégjobban istenítik, a családban is van, de nekem az kevés, a 110 lovas viszont passatban is elég jó, pláne egy golf-ban. Ha nemvagy állandó versenyző típus szerintem hagyd az 1.8 turbót, mert hamar alábbhagyna a lelkesedés mikor munkábajárás miatt mindig muszáj lesz megtankolni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!