Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Golf 4et szeretnék vásárolni,...

Golf 4et szeretnék vásárolni, de nálam is felmerült a dízel-benzin kérdése. Melyiket ajánlanátok, és miért?

Figyelt kérdés

1.8T 150LE és az 1.9 TDI 90LE között vacilálok legfőképp, de ha mást ajánlotok, azt is szívesen meghallgatom indoklással.

Évente kb. 30.000km-ert mennék az autóval, és szerintem elég sportosan vezetek. 20 éves vagyok. Ezzel járnék munkába is, ami napi 80-100km. Ezen kívül városban és közúton is használnám nagyjából egyenlő arányban. Autópálya csak évente max 5-10x jön szóba...



2014. júl. 15. 02:21
1 2 3
 11/23 A kérdező kommentje:
Nem tudom mi az a változógeometriás turbo. Amúgy biztosan világvége :D De rohadtul nem tudom mi legyen már :D :D Más csak ránéz egy autóra... "Jéé, ez lila... Akkor megveszem..." én meg már több hónap óta itt olvasgatok utána meg kérdezősködök, stb stb...
2014. júl. 16. 14:13
 12/23 A kérdező kommentje:
De amúgy meg ha beleválasztok a sima 1.9 TDI is elromlik.... :S Meg akár melyik... :/ Új autóra meg sajnos nincs pénzem.
2014. júl. 16. 14:15
 13/23 anonim ***** válasza:
Ez benne van, annyi pénzből kell autót venni, hogy maradjon még Xszázere ft ha béármi becsúszik, már ha biztosra akarsz menni...
2014. júl. 17. 00:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/23 A kérdező kommentje:
Ezért ennyi a keret... :) Nem akarok 0-ra kimenni semmiképp sem. :)
2014. júl. 17. 01:55
 15/23 anonim ***** válasza:
mennyi az annyi?
2014. júl. 17. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/23 A kérdező kommentje:
~1,5 milla
2014. júl. 17. 17:24
 17/23 anonim ***** válasza:
az már jó kis összeg ennyiből találsz jót!
2014. júl. 17. 18:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/23 A kérdező kommentje:
Egyenlőre nem sikerült. Félek a PD-től. Sokan nem ajánlják. TDI meg gyenuszabb meg sok a km :(
2014. júl. 17. 19:46
 19/23 anonim ***** válasza:

Az oké, hogy a 150 lovas PD úgy gyorsul mint a 150 lovas benzines ( azonos teljesítménnyel érdekes is lenne az eltérő gyorsulás ), de ha tiporni fogod az nem fogja megköszönni.

Ha félsz a km-től, akkor megsúgom, a PD-kben sem lesz lényegesen kevesebb, mint a jó öreg TDIben.


A PDk is teljesen jók amúgy, a kettős tömegű lendkeréktől sem kell rettegni, kibír úgy 350 000km-t utána csere. A lényeg, hogy ne olyat vegyél, ami 370 000-ről van visszatekerve 190 000-re, mert akkor hamar csöcsön leszel.


Az elején már matekoztam egy kicsit, bár az ott felmerült anyagi dolgokra nem reagáltál. Egy dízellel kb havi 40 000-ret fogsz spórolni átlagban, ha le is térdel a lendkerék akkor az 1.9PDnél egy lendkerék komplett kuplungcserével megáll 300 000-ből. Ennek a költsége visszajön 8 hónap alatt megtakarításként. Ha hosszú távra tervezel vele, mondjuk 5 évre, akkor egy hasonló benzineshez képest a zsebedben marad havi mondjuk 35 000 - ha nem nyomod neki, hanem normálisan közlekedsz - ami 5 év alatt 2 100 000Ft különbséget jelent csak az üzemanyagköltségen. Ha 5 év alatt le is térdel a lendkerék meg a 4 PD elem, akkor is 5-600 000-ből megúszod és 5 évre vetítve még mindig 1,5 milla "pluszban" vagy.


Azért ha már kidobsz az ablakon 1.5 millát, akkor nem ártana ha a számokon, költségeken komplexen elgondolkoznál, nem csak a lóerőket lesnéd meg a színt. A saját érdekedben.

2014. júl. 17. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/23 anonim ***** válasza:

"TDI meg gyenuszabb meg sok a km :("


bátyja ennyi év távlatából szinte mindegy, mert mindben sok a kilóméter, és azt amúgy is felesleges nézni, mert vagy igaz, vagy nem (általában nem). 4-es golf 97 óta létezik, Pd TDI meg 2000 óta. 2003-ban már jött az 5-ös golf. Most 2014-et írunk, annak is már a második felében vagyunk. Ergo például hogy egy 98-as TDI-t veszel, vagy egy 2002-es PD TDI-t, ma már szinte mindegy a kilóméter szempontjából... és a 150 lóerős Pd TDI az a véglet, abból nincs is sok, a legtöbb 131 lovas változat, annál meg nem sokkal szarabb a 110 lovas hagyományos TDI menetteljesítmény szempontjából (és esetleg meg is lehet chippelni akkor ugyanott van). Én személy szerint biztos hogy egy 110 lovas TDI-t vennék, a 90 lovast mégjobban istenítik, a családban is van, de nekem az kevés, a 110 lovas viszont passatban is elég jó, pláne egy golf-ban. Ha nemvagy állandó versenyző típus szerintem hagyd az 1.8 turbót, mert hamar alábbhagyna a lelkesedés mikor munkábajárás miatt mindig muszáj lesz megtankolni...

2014. júl. 18. 13:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!