Mennyibe kerül a kettőstömegű lendkerék Golf 4-hez?
Nálam semmilyen rázkódás nem volt. Sőt műszakilag is minden rendben volt a lendkerékkel, kuplunggal, teljesen jól működött.
Csak félig kinyomott kuplungnál letekert ablaknál hallottam valami halk darálós hangot. Ha jobban benyomtam, vagy felengedtem a kuplungot, elhallgatott.
Nem nagyon foglalkoztam a dologgal, mert más hibajelenséget nem produkált. Aztán szervizben mondták hogy már a széthullás határán volt a lendkerék.
Azért a szervizben szeretik lehúzni az embert ilyen dolgokkal, megmutatták egyáltalán azt amit kiszedtek belőle?
Ha szét is hullik, maximum trélert kell hívni, vagy elvontatni az autót. A váltóharang ettől nem fog széttörni, a lendkerék maga nem fog elszabadulni mert oda van csavarozva rendesen a főtengelyhez. Ha a többi dolog le is esik róla olyan hű de nagy kárt nem fog okozni, legalább akkor rendesen ki lett használva az élettartama. Maximum az önindítót tudja esetleg kicsit megkondítani, de még azt sem feltétlen.
Igen, rezgéseket csillapít a főtengelyen. De ha lecseréled fixre, nem csak téged fog jobban rázni az autó, hanem a motor főtengelyén is nagyobb vibráció ébred, ami hosszú távon nem biztos hogy jót tesz neki.
Tudom, hogy lehet felújítani, az enyémmel is ez történt. Eddig 15.000km-t mentem vele a felújítás óta. Eddig teljesen jó.
"Azért a szervizben szeretik lehúzni az embert ilyen dolgokkal, megmutatták egyáltalán azt amit kiszedtek belőle?"
Elég megbízhatónak tartom a szerelőmet, évek óta hozzá járok. Sokszor nekem kell rászólnom, hogy de, szeretnék gyári alkatrészt, ne akarjon már nekem annyira spórolni! Az a pár ezer forint nekem már nem oszt-nem szoroz...
Egyébként, igen, megmutatta. Az a a darálós, kerregős hang az volt, hogy már a rögzítőcsavarok fejét darálta le. De szerencsére még épp be tudták fogni a leszedéshez.
Fix lendkerékkel pont hogy nem fog nagyobb vibráció ébredni a főtengelyen. Pont ellenkezőleg, ugyanis a keletkező vibrációt az egész hajtáslánc fogja elnyelni, amit eddig a kettőstömegű elnyelt. A főtengely pedig nem fog tudni akkora amplitúdójú vibrációval forogni mint eddig, mert a hajtáslánc picit kisimítja azt.
És pont emiatt a motor jobban fog mocorogni a helyén, az autó kicsit jobban fogja rázni a bódét, mert úgy lett minden megtervezve rajt hogy a kettőstömegűvel működjön összhangban.
De ettől függetlenül működnie kell fix lendkerékkel is rendesen az autónak, annyi hogy a kisgázos alacsonyabb fordulatú haladásnál lehet hogy néha rángatni fog a kocsi...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!