Astra h gtc, Swift sport vagy Civic sport (ep2)?
Sziasztok,
autót szeretnék vásárolni a közeljövőben, a keret 1,5 millió körül+ átírás stb...
Kiszemeltjeim a következőek:
Opel Astra h Gtc 1.6
Suzuki Swift Sport
Honda Civic Sport 1.6
Formában talán az opel emelkedik ki, felszereltségben a suzuki a honda pedig mégiscsak egy precíz japán gép a suzuki mellett. A német minőség is kiemelkedő lehet viszont a munkatársaim óva intenek az opelektől és a japánokra esküsznek.
Mi a véleményetek, tapasztalatotok?
Egy kis vizuális segítség, de kérlek benneteket ne erről a 3 kocsiról írjatok véleményt
Egyértelműen HONDA!
Az Astra is jó autó, és nyilván a turbó miatt jobban is megy mint a Civic, de pont emiatt több benne a rizikó is, pláne használtan. A Civic ahhoz képest, hogy sima 1.6 szívó, nagyon jól megy, ennek ellenére relatíve keveset eszik és minden téren megbízható.
A Suzuki nem is tudom hogy jön ide...
Az Opel dízel motorjai nem épp a megbízhatóság és tartósság szimbólumai. Ha már dízel, akkor VW 1.9 TDI, Mazda 2.0 CD esetleg Peugeot HDi. A KIA Ceed 1.6 CRDi sem rossz, sőt, dízelben a Fiat Multijet sem az (igaz, a Fiat minden másban borzalmas).
Ford és Opel dízelekre elég sokat kell majd költeni, és itt nem a kettős tömegű lendkerékre gondolok (az minden dízelnél cserélendő, jellemzően az óratekergetés miatt előbb, mint gondolnád), hanem a befecskendezőre, turbóra, szivattyúra stb.
Ha használt dízelben gondolkozol, ajánlanám figyelmedbe ezt a cikket, szerintem tanulságos:
Én a magam részéről nem vennék olyan dízelt, amit nem tudom előtte ki és hogyan használt, nem nyírta-e ki a turbót megállás utáni azonnali leállítással, nem a hipermarketban tankolt-e a leglaja gázolajat...stb.
Amit belinkeltél: 2006-os, tehát most múlt 8 éves. A magasabb vételár, a drágább üzemanyag és a drágább fenntartás miatt nem sokan vesznek dízelt évi 25-30 ezer kilométeres futás alatt, egyszerűen azért, mert nem éri meg, nem térül meg a plusz költségek sora. Valószínűtlennek tartom, hogy ezzel az Astrával tényleg évi 11 ezer km-t mentek volna, ennek az óraállásnak legalább a duplájával számolhatsz. Szó sincs róla, hogy egy mai dízel széthullana 180 vagy 200 ezer km után, de felmerül egy sor költség, amivel jobb ha most kalkulálsz. Igaz, a használt autók 90%-át megtekerik, a benzinest is, csak egy turbódízellel több a szívás ha kezdődnek a bajok, és általában csodák csodájára megvétel után kezdődnek is.
Kicsit terjengősre sikeredett, elnézést. Röviden: nem vagyok egy Suzuki-fan, de a kettő közül a Swift a veszélytelenebb választás. Még akkor is, ha a sport Swift fenntartása jóval magasabb a sima 1.3-as alapmodellnél.
A Swift lett a befutó!
Tökéletes.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!