A hengerenkénti leömlő mit jelent? Mik a pozitívumai és a negatívumai? Árt az autónak? Ugyanezt akarom tudni a sport kipufogórendszerről? Valaki nem az egész rendszert cseréli ki, miért?
Hengerenkénti leömlő ezt jelenti:
Növeli a teljesítményt a központival szemben, tanultuk fizikából ugye, hogy amikor két cső találkozik egymással, és az egyikben áramlik a cucc, a másikból is magával szív. Tehát a mi esetünkben ha azonos a csövek hossza a találkozási pontnál, a motor kipufogási sorrendje miatt, ha ürít az 1-es henger, és áramlik ki belőle a cucc, az vákuumot kelt a másik csövekben, ezért a következő hengerből könnyebben tolja ki a dugattyú az elégetett gázokat, magyarul kevesebb energiába kerül a kipufogás, nő a motor teljesítménye.
Ennek ellentéte a központi, amiben nem törődtek ezzel a hatással, így az nem segít a kipufogáson, rosszabb a motor hatásfoka:
Negatívuma az ára. Ami haszna van a normális rendszernek és a 4-2-1-es leömlőnek, hogy valamennyivel gyorsabban fog távozni a kipufogógáz, így nyersz teljesítményben egy mezei Civicnél 1,2LE-t.
Egy komplett saválló rendszer dobokkal és katalizátorral ( át kell menni műszakin is ugye.. ) simán 100 000 fölött van. Nyilván ezért nem cseréli mindenki egyben.
attól függ hol van, ha a lambda szonda előtt (általában igen...) akkor jól megzavarja a motorvezérlést a hiánya, és azt is cserélni kell ha ki akarod szedetni, aztán műszakira visszarakni a régi vezérlést, katalizátort, nagy macera az egész és nem dob annyit a teljesítményen...
egyébként legtöbben csak azért cserélik a dobot, hogy szépen szóljon, nem teljesítmény miatt...
de amúgy itt szemezgethetsz:
Modern motoroknál sajnos ez szinte már kizárt, a két lambda szonda helyes értéke nélkül a motorvezérlõ computer hibát jelez és vészprogramra vált, abszolút negatív tuning. Tehát ez tipikus, félinformációra épülõ hiedelem, amivel javítás helyett akár árthatunk is az autónak, minden szempontból. Ha mégis megcsináljuk (régebbi rendszer, szabályozatlan katalizátor), ezek az autók azonnal megbuknak a "zöldkártyás" méréseken. Szerencsére van profi megoldás: Ma már léteznek sport katalizátorok, csökkentett fojtással. Ezeket a kipufogó szakmûhelyekben kell keresni.
Tehát nem érdemes kidobni, még akkor se ha leszarod a káros anyag kibocsájtást...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!