Mitől pörög jobban hidegben?
Minarelli AM6 blokkos teljesen gyári 50-es gyorsasági motor.
15-16 fokos levegőben érezhetően, fordulatszámmérőn láthatóan jobban megy, illetve pörög mint a 25-30 fokos levegőben. Mitől lehet, min állítsak? (15fokban 8-9ezer közt megy valami brutálisan, és még valamivel tovább is pörög, 25 fok körül 8,3-nál nem pörög többet, addig is nem olyan rugalmasan)
Tanultál már olyanról, hogy Boyle-Mariott törvény?
15 fokon a levegő molekuláiból több fér el állandó nyomáson állandó térfogatban, mint 25 fokon.
A légnyomást itt a felszínen tekinthetjük állandónak, főleg olyan pici időintervallumban, mint amennyi ideig a szívó rés nyitva van. A rés nyitása is állandó ideig tart, tehát a térfogatot is vehetjük állandónak. Tehát több levegőt tud beszívni 15 fokon, amihez az injektor/karburátor több benzint ad hozzá, ez nagyobb robbanást ezáltal nagyobb teljesítményt eredményez.
Persze ezt tudom, csak meglepett hogy ennyire jelentős a különbség a két hőmérséklet között, és nem 40 fok a differencia a két hőmérséklet között, csupán 10 fok...
Karbi állítással nem lehet utána menni ezeknek a dolgoknak?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!