Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Az autószalonokba ha alkudunk...

Az autószalonokba ha alkudunk az feltétlenül veszteség a kereskedőnek? Vagy nem is veszteség? (több lenn)

Figyelt kérdés
Vegyünk egy autót amit a kuncsaft magának állít össze mondjuk kerek 10M-ba kerül és ezt le tudja alkudni mondjuk 8,5Mra vagy tök mind1 mennyire. A szalonnak miért éri meg, hogy egy 10M-os autót olcsóbban odadnak? nekik ilyenkor ez nem veszteség? Vagy nekik nem 10M-ba kerül az a 10Mos autó hanem mondjuk csak 7be? Remélem érthető a kérdésem.
2014. jún. 20. 19:56
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:

Hát azt gondolhatod, hogy az autóbolt nem fog milliókat bukni a te alkudon. ;-)

Meg azt is szokták csinálni, hogy amit lealkudsz, azt kompenzálják a részletfizetési feltételekben.

Nem kell őket félteni, megtalálják ők a számításukat így is. Egy autó listaárának kb a fele, kétharmada a gyártó és a kereskedő profitja, van hova engedni nekik belőle.

2014. jún. 20. 20:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim ***** válasza:

Jóval kevesebb az előállítási költség, és nagy tételben adják el az autókat a világ minden pontján.

Nézzük az Audit például.

Van egy 10 milliós A4 amit eladnak 8,5 millióért.

Egy fullos A4 előállítási költsége kb. 800.000-1.000.000 forint.De erre rájön a munkások bére, az üzem fenntartása és egyéb járulékos költségek.

Ha úgy nézzük a reális profit olyan 6 millió körül van.

10 autónál az 85 millió és 60 millió a profit, az előállítás meg 8-10 millió.

2014. jún. 20. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim ***** válasza:

Szerinted az autókereskedés miből élne meg, ha 10M-ért venné azt az autót, amit 10M-ért ad el?!


Nyilván a beszerzési áruk alacsonyabb, mint az eladási áruk. jóval. Aztán ha látják, hogy teljes áron nem tudják eladni az autót akkor kalkulálnak, hogy mennyi az árrésük.


Példa gyengébbek kedvéért:


Nettó 6M forint a beszer ára az autónak.

Az eladási ára nettó 7M forint.


Tehát 6,000,001 ft és 7,000,000 között bárhol "megéri" eladni az autót. Más kérdés, hogy azért a kereskedő jobban örül, ha a 7-hez minél közelebb tudja eladni.


Aztán vannak azok az esetek, amikor raktáron ragad egy 2012-es modell és bejön az új, 2014-es modell. Ilyenkor már akár beszerzési ár alatt is eladják az autót, mert teljesen áron ugye senki nem venné meg a régit, ha van újabb is.

2014. jún. 20. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

# 2


Ezeknek a számoknak közük nincs a valósághoz. Amúgy meg az autókereskedéseknek gyakorlatilag általában semmi közük a gyártóhoz.

2014. jún. 20. 20:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

De, egy Audi A4 előállítási értéke kb. 1 millió.

Hidd el tudom mit írok ha már ott dolgozom.

2014. jún. 20. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 anonim ***** válasza:

Elég nagy baj, ha ott dolgozol és azt hiszed, hogy egy autó előállítási költsége annyiból áll, mint az anyagköltség...


És a munkabérek? És a fejlesztés költsége? És a marketing? És magának a gyárnak a felépítése? És még a végtelenségig sorolhatnám.


Az anyagköltség egy 27. tényező abban, hogy mennyibe kerül előállítani azt a szerencsétlen autót.

2014. jún. 20. 20:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/11 anonim ***** válasza:

A kereskedőnek is vannak költségei. Fizetni kell vissza a kölcsönt a szalonra (ha kölcsönből épült), a rezsit, az embereit, az értékesítő ember jutalékát, kell a profit is, és még sok, a vállalkozással kapcsolatos költségre nem tértem ki.

A 10 milliós autó 8.5 millióra való lealkudása már nagy engedménynek tűnik. De ha ennyit engednek, akkor igen, talán 7.5 millióért kaphatták az autót. A kereskedők franchise rendszerben vannak a gyártóval, azaz jogosultak az adott márkanevet használni. Az autókat már ugyanúgy eladja nekik a gyártó, mint ahogy ők neked, a végfelhasználónak.

A gyárnak is egy-egy autó nem kevés pénzébe kerül. Ahogy írta már valaki, az anyagköltsége 1 millió, az egy autóra vetített munkadíj, reklámköltségek, munkadíjak, rezsidíjak, és még amit mind nem említettem összeadódnak. Így vagy 5 millióba kerül az az autó a gyárnak, aminek 10 millió a listaára, de már lealkudtad 8.5 millióra.

2014. jún. 20. 20:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

Ahh, azért nincs akkor nagy profit egy autón, ugyanis tudjuk, hogy ezek a szalonok az szervizből élnek meg.


"Egy fullos A4 előállítási költsége kb. 800.000-1.000.000 forint."


Ez is jó vicc.

2014. jún. 20. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

Ja jó vicc...lenne, de igaz.

Szerinted majd 6-7 millióért fognak egy kocsit előállítani?

A munkások bére 8 munkás (aki összerakja) elég egy autóhoz és átlag 150.000 forint fizetéssel számolva 1.200.000 forint.

Aztán az audinak még ott a sok állami támogatás is ami milliárdokban mérhető.Szóval egy 10 milliós autón van 6 millió profit.

De ez mégegyszer mondom nem egy országból, hanem a világból kell összeszámolni, és ott van pl a Volkswagen mexikói gyára.Sokkal kevesebbért dolgoznak az emberek és csak kicsivel olcsóbb a kocsi.

2014. jún. 20. 21:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

utolsó:


Az a baj, hogy - hogy tök hülye vagy és még okoskodsz is.


150,000 az emberek bére? 75,000 ft-ot keresnek az összeszerelők a soron? Nem hiszem én azt... Meg ugye a tervezők, a vezetők, sőt maga Martin Winterkorn is ennyit keres, igaz?


Na, menj vissza szépen a sorra szerelni ahelyett, hogy itt hülyeséget beszélsz.

2014. jún. 20. 21:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!