Hogyan lenne már előrébb az aprilia meg ducatti mint egy japán motor?
# 9
Bocsi, de retardáltság a folytás nélküli 50-esre 18 lóerőt mondani. 10. Az korrekt:) Annyi még lehet is a széria teljesítménye, mert tényleg messzemenően jól röpít az RS50, de a Honda NSR 50-emnél nem olyan sokkal jobb, pedig ő is 8 lovas. Végtempóra jobb, meg jobban gyorsul olyan 50 felett, úgy jön ki az áttétel meg a kraft, szóse az aprilia veri, de árban is, meg fele annyi idős:D
125-ben szerintem nem jó az apriliával dobálózni - nincs ellenfele, kiegyenlítetlen a küzdelem:)) Ott vannak jo japó gépek, Yamaha TZR, Honda NSR, Suzuki RG
De a Rotax motorral nem nagyon lehet versenyezni, szériában csak csak, de egy reszeltebb rotax aláz. (De többet is zabál, és nem megy el annyit... Valamit valamiért.)
Én fentebbi kategóriákban mondanám, hogy nem vennék apriliát túrázni, hondát nőzni, meg ilyenek... Ismeritek a mondást:
-Van egy szép motorom...
-Honda?
-Mondom szép!
Szóval szerintem jók az olasz gépek, szépek, van bennük valami szenvedély, de nem éppen a megbízhatósággal kezdeném egyik olasz jellemzését se, még ha az is.
Én amondó vagyok imádom a supermotyókat, berg ktm, a bmw-ből van ami tetszik, van amitől hányok, a suzukit nem szeretem, de a japókat igen, kawa az álmom, hondával járok, és a yamaha is patika cucc szerintem. Nem kell leszólni így ország alapján a gépeket... Kivéve a Keewayt, az egy szar:D
Nem olyan rosszak az apriliák valójában.
De azért ne röhögtesd ki magad azzal, hogy odaírod, hogy 18-21 lóerő egy 50-es aprilia....
mentem már 50-es apriliával, az aztán nincs 10 lóerő felett...
fojtottan 3.6 lóerő, fojtás nélkül talán 10 lóerő.
de viszont fojtással kivisz a világból párszor, fojtás nélkül meg nem messzire mész.
ezen a linken megnézheted az RS70 adatait, a 20ccm különbség miatt vegyél le 10 Le-t, az még akkor is 18,2 Le!!
szerintem mérnökként valamennyire értek hozzá, főleg hogy a saját RS-eimet az 50-es kivételével (mert akkor még gimis voltam és nem végeztem még el az egyetemet), mindegyiket szinte max teljesítményre hoztam/hoztuk, viszont a maxot nem tudtuk elérni rajta mert a kis súly miatt.
(a 125-ös 201 km/h felett már elég instabil volt (természetesen nem közúton volt tesztelve hanem egy zárt pályán), jó ez részben a Rotax122 kegyetlen erejének volt köszönhető, de ha az RS váza és futóműve olyan szinten van gyártva mint a japán 125-söké, ez a teszt soha nem valósulhatott volna meg, mert nem lett volna meg hozzá az alap! (mellesleg Noale-ban a váz kifejlesztésekor 450 ccm-es blokkal, növelt súllyal tesztelték a vázakat) az RS250 váza viszont tökéletesen megfelelt arra hogy a Rotax 257-et teljesen kihegyezve lehessen használni benne, padon 297 km/h-t ért el, pályán pedig a srác aki ment vele (bevallom öszintén hogy fostam kihúzni végig, így kerestünk egy olyan személyt aki úgymond profi motoros) a teszt során 276 km/h-ig huzta ki amihez 106 Le társult, ami szerintem egy 250-es motor esetében rendkívül jó eredmény. A 125-ös max fordulata 16400 volt a 250-esé pedig 18260)
Ami a zárójelben van, azt csupán érdekességként írtam le, és mert nem szeretem ha beakarják nekem magyarázni a "hülyeséget", nem pedig azért hogy hencegjek vele hogy nekem milyen motorjaim voltak, ezek a motorok a tesztek után teljesen vissza lettek alakítva széria állapotra mivel a kihegyezett formában üzemórásak voltak.
Az már nem semmi teljesítmény :D
Esetleg videó nem készült róla?
Doktor úr , kihasznál 18ezret forgó , 106lóerős 250-est utcán mesélj már ? szerintem széria motorok közelebb állnak a valósághoz és a kérdéshez is. :) 18ezres fordulatot meg***aszhatja ha 500km-ként generálozni kell.. és gondolom nem 5 forintos c3-as csapágy szett való bele.. ja hogy c3-as a hőtágulás és a fordulat miatt alapból kiesik , nahááát
amugy láttam a téjvében hogy van olyán motor ami megy 600-at szerinted munkába járáshoz érdemes ilyet venni? napok óta ezen töröm a fejem.. de nem tudom hogy ez legyen vagy a TZSV-re csapjak fel pár autó felnit és azzal járjak?
Egyébként elismerem a munkátokat , és gratulálok hozzá , nem kevés munka óraba és energiába kerülhetett.
Senki nem kérdezte hogy hogyan lehet tuningolni az apriliát, nem érdekel. Nem az volt a kérdés.
Ami motor egyszer megvan igy tuningolva az már soha nem lesz rendes széria motor. Gorbül mindene, nem annak a terhelésnek van kitalálva amire ti megcsináltátok. A blokk is össze vissza kopik, gyengulna szerkezete minden tonkremegy.
Felesleges ugy megtuningolni.
Japán motorokat is meglehet tuningolni rendesen. Csak a japánok nem az ilyen kis biciklikre specializálódtak, hanem a 600 ccm-től.
Ó, dehogynem lesz olyan szinten ;) Túrázásban, offroadban, szupermotoban, naked-ben, streetfighterben, cruiserben, sportban találsz olyan japán motort, ami veri az olaszokat... kis köbcentis 2T-ket nem sokat gyártanak a japánok, de ha akarnának, hidd el, tudnának ;) Nagy köbcentiben szintén: RG 500, NSR 500. Ja, hogy Apriliáék erös 2T-je 250-es? ok. TZR 250-es, NSR 250-es, RG 250-es van olyan szinten... 4T nagyköbcentis sport kell? A Ducatinak 1199ccm kell ahhoz, hogy 190-200 lovas pályamotort csináljanak, míga pl. a Kawa 1000ccm-böl hozta ezt a teljesítményt fejledtebb elektronikával. Aprilia RSV4? szép is, jó is, de ha 1000-es sportot vennék, valamiért mégse olyat vennék. Hisz a Kawa pályán hozza a színvonalát, ha nem többet. Ha olyan sportmotort keresel, ami felhasználóbarát, és pályán is elemében van, akkor a Honda CBR-je megfelel az igényeidnek. Az olaszok ilyen motort nem gyártanak! Ducati Streetfighter? Japánok is alkottak ebben a müfajban, mondjuk a B-Kinget, Z1000-et, CB 1000R-t. Klasszikus motorokat is többet és jókat csinálnak a japánok. A 600-as sport-szegmensben van az olaszoknak motorjuk? Csak mert hirtelen egy sem jut eszembe. 250-esük van? Vagy ök az RS-t szánják ebbe a kategóriába? Igaz is, kit érdekel a fogyasztás, minden 30 lovas motorra vágyó vegyen Apriliát! Enduro? Hol van már a Pegaso a Ténérehez képest... 4T 125-ösük is van Apriliáéknak, 5000€-ért-_- Hondának ott a CBF-je fele ennyiért, és nem egy összetákolt szutyok, igenis jó motor. Naked? Monster VS CBF 600/XJ6/GSR/NC700/SV650... És a felsorolt japán motorok általában olcsóbbak is, mint az olasz konkurenseik, amiktöl minden kategóriában van jobb japán motor, amit páran azért nem ismernek el, mert azokat a jobb japán motorokat nem Apriliának/Ducatinak/MV Agustának hívják és nem pirosak.
A tuningolással sem értek egyet. Ha a motorban más alkatrészeket használsz, akkor az már nem ugyanaz a motor! Vagy ha játszanak a tuningolt motorok is, akkor is elbújhatnak az olaszok: MotoGP-ben nem tudnak mit kezdeni a Hondával és a Yamahával. Még egy apróság: Tudtad, hogy a Rotax osztrák?
Igen, tudtam hogy a Rotax osztrák, sőt a gyárban is jártam nem egy alkalommal. A felsorolásodból kifelejtettél olyan motorokat mint Aprilia Caponord, Dorsoduro, Mana, RXV, Shiver, Tuono! 250-ben jelenleg nincs sport fejlesztéseik, de a 20 éves fejlesztésű RS250 a mai napig megeszi az új fejlesztésű japán csodákat. Amint írtam, egyetlen dologban jobbak a japán motorok, az elektronikájukban. Azt hogy a Kawasaki 1000 ccm-ben 200 Le-t hoz, ugyanezt az RSV4Factory is megteszi 204 Le-vel és hol van még az az érték amit a blokk valójában tud. [link]
De ezen tényleg kár vitázni mert úgyse jutunk dűlőre a témában. Te a japánopkat istenited én az olaszokat, gondolom te japán motoron nevelkedtél, nekem világéletemben Apriliám volt és lesz is. Gondolom te nem szereted ha a motorod sokat eszik, én nem foglalkoztam vele mikor a 125-ös 8-10 litert evet, meg a 250-es behörbölte a 15-16 liter Agip SuperPlus98-at 100-on.
Eggyezzünk ki abban hogy mind a két ország gyárt jó gépeket és mind a kettőnek vannak elég gyengére sikeredett konstrukciói is, mert ez az igazság.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!