Egy autón bármilyen hibát meg lehet javíttatni?
Használt autó vásárlása előtt állok, nem nagyon értek az autókhoz, ezért majd előtte biztosan elviszem egy állapotfelmérésre. De ettől függetlenül előfordulhatnak rajta hibák.
A kérdésem az lenne, hogy bármilyen alkatrészt le lehet cserélni egy autóban? Egyébként egy Suzuki Swiftet néztem ki első autónak, mert azt mondják hogy olcsó a fenntarthatósága, keveset fogyaszt, könnyű alkatrészt szerezni hozzá stb...
Igen, bármilyen hibát lehet javítani. Az egyetlen kérdés, hogy gazdaságos-e, mert a javításnak komoly költségei vannak.
Ha mondjuk egy 1935-ös Mercedes Benz 500K-ról van szó, akkor még romos állapotban is megérheti megvenni, mert jó állapotban akkora az értéke hogy még nyerhetsz is rajta.
Egy Suzuki Swiftnél ugye nem ez a helyzet: ha szét van rohadva az alja, tönkre vannak téve a futómű alkatrészei, akkor nagyon valószínű hogy megéri otthagyni az eladónál: sok van belőle, lehet válogatni.
Ha nem sürgős autót venni, akkor ráérsz nézegetni, meg kell keresni azt, amelyik az árához képest a lehető legjobb állapotban van.
Ha nem értesz az autókhoz, akkor jó ötlet az állapotfelmérés. Vihetsz magaddal valakit aki ért az autókhoz (nem csak azt mondja magáról, hogy ő 18 évesen már mindent látott, hanem tényleg ért hozzá, mert ezzel foglalkozik, pl. konkrétan Swifteket javít nap mint nap), de műhely vagy legalább alánézés nélkül ő sem fog tudni sokat mondani róla.
A Swift egyébként, annak ellenére hogy sokan leszólják nem rossz választás azokból a szempontokból amiket felsoroltál.
Egyik barátom már a harmadik Swiftjét koptatja: a legutóbbit azért cserélte el, mert elkezdett nagyon rohadni és az áráért meg tudott venni a szomszéd faluból egy rohadásmentes példányt.
4-es ez azért nem teljesen így van.
Elmesélem hogy jártam a magam kocsijával, egyetem után elkezdtem dolgozni fogtam a diplomaosztóra kapott pénzt meg pár hónap munkabért amit teljes egészében félreraktam és megvettem életem első kocsiját. Apám és az ikeröcsém kísért áétnézték ők is, meg is volt a kocsi jó állapotú korának megfelelő futott km-mel. Jól is ment egy darabig de 4 hónap után mitha a hangja egy kicsit másképp szólt volna előzőleg átnéztük a szerelő se talált benne sok hibát apróbb dolgokat cseréltünk (szilent, gumiharang). Aztán 2 hónapra az utolsó ellenőrzéstől 100-as tempónál elszállt a hajtás, konkrétan a motor teljesen szétment, a hajtókar kiperült átszakítva a blokk oldalát (az a szerencse hogy a tengelyt nem kapta be és tovább gurult a kocsi). Mint kiderült kirohadt a termosztát a hűtővíz szépen elfolyt a motorra ott elpárolgott szóval még csak nem is volt víz a kocsi alatt hogy feltűnjön. Ami érdekes volt, hogy a vízhőmérő nem nagyon fickándozott, sőt. Szóval megfőztem szerencsétlen gép motorját mert hűtés nélkül használtam de ez nem tűnt fel mivel rutintalan vagyok (mondjuk a többieknek sem tényleg a hang volt csak egy picit más). A szerelő is a fejét vakarta mert mikor legutóbb ránézett a termosztátra az még rendben volt igaz nem vizsgálta meg tüzetesen. Később mikor rendeltem hozzá új hűtőt a típus kereskedésbe mondta az eladó hogy ennél a kocsinál ez típushiba... szóval a kocsim motorcserével kezdte ami kb az 1/3-ada volt az eredeti vételárnak (még így is olcsón megúsztam).
A swit-et azért ajánlom mert viszonylag jól összerakott gép ha kell is alkatrész könyen és olcsón be tudsz szerezni és tényleg sok van belőle, de mindenképp vigyél magaddal valakit aki ért a kocsikhoz. Keveset fogyaszt, könnyű így jobban is megy, kicsi könnyű parkolni vele stb.
Ami enne szól szerintem, hogy ha azzal ütközöl messze nem véd úgy mint egy nagyobb mondjuk német autó. A swift kicsi könnyű kevés anyaggal a kaszni könnyen törik nem életbiztosítás egy balestnél abba ülni. (ugyanez vonatkozik a Citroen AX-re).
Azért írtam le a saját esetem hogy mások lehetőleg szerint tanuljanak belőle, nem hogy a saját hülyeségem igazoljam, már pár évvel később nekem is több eszem van. Szerintem érdemes netes forumon utánnanézni az adott típusnak mit mondanak róla a használói. A típushibáknak utánnanézni és azokat különös gonndal kezelni.
Attól függ, új motort akarsz vagy felújjítottat? Abban sem vagyok biztos, hogy egyáltalán gyártják-e az adott szériához, lehet nem. Meg nem mindegy milyet 1-es 1.3-as, 1.6-os van egy pár.
Nem vagyok szakértője a márkának még az életbe nem volt Suzuki a családomnak, nem tudok neked árat mondani. Keress rá a neten biztos van ilyen hirdetés.
#5
Tehát teljes mértékben a te hibád volt, hogy motort kellett cserélni, mert ha ellenőrizted volna néha a szintet, feltűnt volna, hogy fogy a víz, ekkor megkeresi a szerelő, hogy mi a gond, és egy pár ezres termosztát cserével megúszod, de minek is ellenőrizni...
Egyébként amikre még oda kell figyelni, hogy gyújtás ráadáskor a visszajelzők felgyulladnak-e, mert találkoztam már olyannal, ahol kikötötték pl a motordiagnosztika visszajelzőt. Ugyan az autó nem produkált észrevehető hibát, de a lámpa égett, csak nem találták a hibát, és inkább kikötötték a lámpát, de attól még a hibakód jelen van, ami később nagyobb gondot okozhat.
9-es nem tagadom a saját felelősségem, bár megnézém, hogy szerlés után hány ember méricskéli a hűtővíz szintet a kocsiban.
Én nem hajtom fel mindennap a matorháztetőt, bár az eset óta heti egyszer azért megteszem. Egyébként jogi végzettséggel nő létemre nem igazán értek az ilyesmihez, nem születhet mindenki autószerelőnek. Utánnnaolvasok én a dolgoknak szorgalomban nincs hiány de alapvető műszaki ismeretek hiányoznak.
Nem azért írtam le hogy lehessen köpködni, hanem mert sokan vesznek úgy kocsit, hogy nem nagyon értenek az autókhoz. Attól most légyszíves kíméljen meg mindenki, hogy aki ennyit se tud minek ül kocsiba, nekem az munkaeszköz és még sose okoztam balesetet.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!