Szerintetek is inkább diesel?
Megmondom őszintén annyira nem értek az autókhoz, úgy tudom, diesel autó azoknak való, akik sokat mennek és hosszú autóutakra. Én kb 2 hetente járok haza koliból, oda vissza 500 km, ha otthon vagyok rengeteget autózom, barátokhoz megyek, rokonlátogatás stb. (jelenleg az anyukám kocsiját használom erre, szóval első kocsi is volna)
Mikor egyetemen vagyok, időm sem lenne kocsikáhzni, meg nincs is hova menni, de ha van akkor jobban preferálom a biciklit, szóval a városban egyáltalán nem használnám. Azért döntöttünk autóvásárlás mellet, mert már a vonatozásból, 3szori átszállásból stb, kivagyok, mostanra sikerült összeszednem egy kocsira való összeget. Ti a helyemben diesel autót, vagy benzinest vennétek? Ugye ez így havi kb 1000-1200km-et jelentene és abból jó 1000 km autóúton, városon kívül. Egyébként nem tudom ez fontos e, de a kocsi vételére maximum 800 ezret szánok, elég valami kisebb kocsi azt gondolom, ennyiért már lehet venni használhatót, kérlek ebben is erősítsetek meg :)
Hát, ha arra kell, amit leírtál, akkor valószínűleg Diesel.
Az írásodból nem tűnsz egy vagánykodó hülyegyereknek, aki üveghangon pörgetné a Hondát, míg ki nem lép a hajtókar a blokk oldalán.
Diesel kisebb fordulatszámon üzemel, így tartósabb, és kevesebbet fogyaszt.
Hátulütője, hogy az adagoló szokta megadni magát az öregebb autókban, de ezen kívül jó.
Igaz füstöl gázadásnál, de ha ez nem számít, akkor szerintem diesel.
Nekem benzines van, de csak az érzés miatt választottam ezt, én ugyanis nem járok hosszabb távokra, csak családdal ide-oda.
800-ért elég jó használt autókat lehet kapni.
Dízel meg inkébb azoknak való akik évi 20-30 ezer km-et mennek minimum. Éni 10-15 ezerre érdemesebb egy benzinest, igaz hogy valamivel többet fogyaszt de a dízelnél valami elromlik akkor ilyen éves futásnál nem fog megtérülni. Szóval inkább benzinest, autópályán azok sem esznek keveset.
Személy szerint egy békalámpás Corollát mondanék ennyiért.
Azt nem tudom menyire akarsz száguldozni.De ha nem vagy száguldozós fajta akkor akár egy egyszerű kis szívódízel autó is megtenné neked,amibe se turbó se kettős tömegű lenkerék sincs benne.Vagyis mondhatni hogy ugyan olyan egyszerű konstrukció mint egy benzines autó.
Pl a citroen saxo 1.5 D (szívódízel) keveset fogyaszt olcsón fenntartható kis autó minden értelemben,vagyis olcsó alkatrész árak,alacsony biztosítási díj és teljesítmény adó.
Nem forma 1-es autó de normális közlekedésre teljesen alkalmas.
fogyasztási adatai
Ilyen autókról beszélek
És még egy kis pénzed is marad esetleges szervizelésre,névre íratásra stb egyéb költségre na meg pár tank gázolajra.
Annak ellenére hogy csak egy 1.5 szívódízel motor van benne egészen jól mozgassa a kis kasztnit.
Nincsen autó fóbiám, de a francia autókat néhány kivétellel nem szeretem. Igazából motorikusan nem tudom eldönteni, mi a jó s mi a nem, de kinézetileg egy citroen, peugeot, renault az őrületbe kerget :)
Egyébként nem vagyok száguldozós, nem nagyon szoktam átlépni a sebességhatárt, bár egy matizzal, nem nehéz betartani :D De nem vágyom a száguldozásra, nem mondom, hogy egyszer egyszer ha látom, hogy adhatom neki nincs vész biztos kipróbálnám mit tud az autó, de elvagyok én sebességkorláton belül.
Ennyiért már találni 1.7 szívódezső C Corsat. A-ból B-be olcsón elvisz.. pl:
Mondjuk az 1.5 saxo tényleg megbízható a francia autók közül.amúgy ilyen autón tanúltam vezetni de le a kalappal as saxo előtt hogy így bírja a nyüstölést amit a tanuló vezetőktől kap.Egyébként unoka öcsém 2 éve ilyen autót vet eddig még nem volt meghibásodása mióta nála van.Bár szó miszó szinte alig van benne valami ami elromolhatna.
De ha nem kell hát nem nem is az autó típus alényeg igazán,hanem az ha nem versenylázban szenvedó akkor bőven elég neked egy akármilyen szívódízel autó is.
Pl ott vanak anémet sdi motors járgányok is ezek sem fogyasztanak sokat.
A corsa c már ajánlották neked.
Nekem még ezek jutottak eszembe.
Volkswagen polo 1.9 SDI
Seat Cordoba
vagy a 2.0 D szívódízeles mazda 323-asok is szóba jöhetnek még
Ezek is mind egyszerű konstrukciójú olcsón fenntartható autók és mivel a teljesítményük sem nagy így a fizetnivaló sem fog földhöz vágni utánuk,vagyis ha el is romlik nem kerül több százezer ft-ba a javítása.
" Igazából motorikusan nem tudom eldönteni, mi a jó"
Ép ezért mondtuk hogy vihetsz dízelt is de ilyen összegből ha lehet csak sima szívódízelt. Mert nincs agyon bonyolítva. vagyis ne TD,TDI,PDTDI,CRD meg mit tudom én milyen jelölésű autókat ne nézzél mert ezek a bonyolultabbak és ezeknél kerül sokba ha elromlik valami drágább alkatrész pl a turbó,és a kettős tömegű lenkerék,na ilyenek a szívódízelekben nincsenek.
igaz nem ugranak meg úgy mint egy turbódízeles autók,de cserébe nem is fogyasztanak és kevesebb eséllyel hibásodnak meg mert egyszerűbbek.
Ép ezért linkelgettünk neked autókat hogy lásd melyikek milyen jelöléssel szívódízelek.
Mellesleg mivel te egy matizzal is tudtál közlekedni így egy szívódízel autó is elég lesz neked ahhoz hogy normálisan kulturáltan közlekedjél.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!