LPG-s autóról lenne több kérdésem leginkább hogy mennyibe kerül mostanság a fenntartásuk?
Beszerelésról találam infót illetve,hogy kicsivel többet fog fogyasztani és hogy X km-enként valamit ki kell benne cserélni de árat pl már nem.
elsősorban évi 10.000km körüli teljesítményre évente vagy havonta mennyibe kerülne csak a fenntartás a kötelező cserékkel illetve még,hogy mennyit lehet menni egy tankal adó biztosítás megnő-e a benzineshez képest
Válaszokat előre is köszönöm
a benzin 410 körül van, az lpg meg kb 270, és átlagosan 10% többletfogyasztással érdemes számolni, az autód fogyasztása alapján ki tudod számolni mikor térül meg a befektetett összeg... cserélni általában csak reduktort meg szűrőt kell, azt hiszem 60-70 ezer km-enként, és ez nagyjából 30-40 ezer közötti összeget jelent, egyáltalán nem vészes...
a hatótávolság meg csak a fogyasztástól és a beépített tartály méretétől függ, megtankolni viszont csak 85%-ig lehet a tartályt biztonsági okokból, tehát pl egy 50 literes tartály nem használható ki teljes egészében...
a műszaki vizsgán kívül nem lesz drágább semmi, de az is csak 3-5 ezerrel ha jól tudom
Megtérülési kalkulátort találtam a várható fogasztást is kiírta de pl azt hogy mennyivel fog kevesebb bezint enni azt nem de azzal se találkoztam még hogy mekkora tartályok vannak hozzá pedig nézegettem gúgelbe
köszönöm a választ és várok még másoktól is aki esetleg tud pontosabbat vagy akár van neki
LPG-ből kétféle van. Van az "ócsó" szett (ezt kapod meh 80-100e-ért), ahol a reduktort a motor hűtővize fűti. Ez azt jelenti, hogy csak akkor tudod átkapcsolni gázra, ha a motor már elérte az üzemi hőmérsékletet. Városban, rövid utakon tehát kb. semmit sem takarítasz meg vele.
Aztán van a drágább, ahol a reduktort elektromosan is lehet fűteni, ezt már városban is lehet használni. De ez már jóval drágább.
A fenntartási költségekhez tartozik, hogy a tartályt 6 (vagy 8?) évente ki kell szerelni és nyomáspróbára kell vinni. Ez huszonpárezer forint körül alakul.
Pincegazázsba meg nem állhatsz be vele, mert az LPG nehezebb a levegőnél, így hát ha netán szivárgás van, akkor felgyűlik, és robban.
autogazklub-on 180.000 körülre írták akkor az már a drágább/"menőbb" lenne? egyébként mennyi alatt melegszik be(nagyjából) ezt még sose figyeltem meg.
még egyszer sem volt mégcsak szó sem róla hogy mélygarázsba kéne megállnom(ez nem nagy dolog 2 hónapja van jogsim) de a családomból se nagyon állnak meg ott
de úgytudom hogy alapból szabad beállni csak ha konkrétan ki van írva hogy nem akkor nem, nálunk a tescoba pl le lehet menni
Nem tudom. Szabad áras. A legszarabbért is lehet kérni százezer-csilliót, ha van olyan bolond, aki megadja érte. Meg kell kérdezni az eladótól, hogy elektromosan fűthető-e?
A motor bemelegedése sok dolog függvénye. Nem mindegy, hogy egy szívódiesel, öntöttvas hengerfejes öntöttvas blokkról beszélünk egy -10 fokos januári reggelen, avagy egy nicasilozott aluminium benzinmotorról a 40 fokos melegben. Szélsőséges esetben 4-5km is lehet, mire átválthatsz gázra.
4-5km az nem gáz mindenképpen több szerelőt meg fogok kérdezni ha ott tartok és akkor erre is rákérdezek majd
amelyik elektromosan fűt az mennyi benzint eszik kb?
(ha segít akkor most egy 1,5-ös 97-es civicet használok,de majd a következőt szeretném átalakítani ami még nincs meg hogy milyen lesz)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!