Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » LPG-s autóról lenne több...

LPG-s autóról lenne több kérdésem leginkább hogy mennyibe kerül mostanság a fenntartásuk?

Figyelt kérdés

Beszerelésról találam infót illetve,hogy kicsivel többet fog fogyasztani és hogy X km-enként valamit ki kell benne cserélni de árat pl már nem.

elsősorban évi 10.000km körüli teljesítményre évente vagy havonta mennyibe kerülne csak a fenntartás a kötelező cserékkel illetve még,hogy mennyit lehet menni egy tankal adó biztosítás megnő-e a benzineshez képest

Válaszokat előre is köszönöm



2014. máj. 7. 16:14
 1/9 anonim ***** válasza:

a benzin 410 körül van, az lpg meg kb 270, és átlagosan 10% többletfogyasztással érdemes számolni, az autód fogyasztása alapján ki tudod számolni mikor térül meg a befektetett összeg... cserélni általában csak reduktort meg szűrőt kell, azt hiszem 60-70 ezer km-enként, és ez nagyjából 30-40 ezer közötti összeget jelent, egyáltalán nem vészes...

a hatótávolság meg csak a fogyasztástól és a beépített tartály méretétől függ, megtankolni viszont csak 85%-ig lehet a tartályt biztonsági okokból, tehát pl egy 50 literes tartály nem használható ki teljes egészében...

a műszaki vizsgán kívül nem lesz drágább semmi, de az is csak 3-5 ezerrel ha jól tudom

2014. máj. 7. 16:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:

Megtérülési kalkulátort találtam a várható fogasztást is kiírta de pl azt hogy mennyivel fog kevesebb bezint enni azt nem de azzal se találkoztam még hogy mekkora tartályok vannak hozzá pedig nézegettem gúgelbe

köszönöm a választ és várok még másoktól is aki esetleg tud pontosabbat vagy akár van neki

2014. máj. 7. 19:48
 3/9 anonim ***** válasza:

LPG-ből kétféle van. Van az "ócsó" szett (ezt kapod meh 80-100e-ért), ahol a reduktort a motor hűtővize fűti. Ez azt jelenti, hogy csak akkor tudod átkapcsolni gázra, ha a motor már elérte az üzemi hőmérsékletet. Városban, rövid utakon tehát kb. semmit sem takarítasz meg vele.

Aztán van a drágább, ahol a reduktort elektromosan is lehet fűteni, ezt már városban is lehet használni. De ez már jóval drágább.

A fenntartási költségekhez tartozik, hogy a tartályt 6 (vagy 8?) évente ki kell szerelni és nyomáspróbára kell vinni. Ez huszonpárezer forint körül alakul.

Pincegazázsba meg nem állhatsz be vele, mert az LPG nehezebb a levegőnél, így hát ha netán szivárgás van, akkor felgyűlik, és robban.

2014. máj. 7. 20:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 A kérdező kommentje:

autogazklub-on 180.000 körülre írták akkor az már a drágább/"menőbb" lenne? egyébként mennyi alatt melegszik be(nagyjából) ezt még sose figyeltem meg.

még egyszer sem volt mégcsak szó sem róla hogy mélygarázsba kéne megállnom(ez nem nagy dolog 2 hónapja van jogsim) de a családomból se nagyon állnak meg ott

de úgytudom hogy alapból szabad beállni csak ha konkrétan ki van írva hogy nem akkor nem, nálunk a tescoba pl le lehet menni

2014. máj. 7. 21:49
 5/9 anonim ***** válasza:

Nem tudom. Szabad áras. A legszarabbért is lehet kérni százezer-csilliót, ha van olyan bolond, aki megadja érte. Meg kell kérdezni az eladótól, hogy elektromosan fűthető-e?


A motor bemelegedése sok dolog függvénye. Nem mindegy, hogy egy szívódiesel, öntöttvas hengerfejes öntöttvas blokkról beszélünk egy -10 fokos januári reggelen, avagy egy nicasilozott aluminium benzinmotorról a 40 fokos melegben. Szélsőséges esetben 4-5km is lehet, mire átválthatsz gázra.

2014. máj. 7. 21:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 A kérdező kommentje:

4-5km az nem gáz mindenképpen több szerelőt meg fogok kérdezni ha ott tartok és akkor erre is rákérdezek majd

amelyik elektromosan fűt az mennyi benzint eszik kb?

(ha segít akkor most egy 1,5-ös 97-es civicet használok,de majd a következőt szeretném átalakítani ami még nincs meg hogy milyen lesz)

2014. máj. 7. 23:52
 7/9 anonim ***** válasza:
100%
Amelyik elektromosan fűthető, ahhoz egyáltalán nem kell benzin, gázzal is be lehet indítani, akár ki is száríthatod a tankot. Csak arra vigyázz, hogy úgy ne járj, mint M. Gábor, akinek egyszer a BAH csomóponti felüljáró közepén fogyott ki a gáz a fiat motoros trabantjából, ő meg legényesen átváltotta a hónapok óta nem használt benzin üzemre... csakhogy időközben a benzincsövet megrágta a nyest, és az egész trabant a felüljáró közepén porig égett. :)
2014. máj. 8. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
nem üzemi hőmérsékletre kell melegíteni, hanem 25-30 fokra, és nem is az egész hűtővizet, mert nem a nagy hűtőkörbe van kapcsolva a reduktor, hanem a termosztát előtti részekbe, vagyis együtt melegszik a motorblokkal és a fűtőradiátorral, ami kb 500 méter alatt eléri így a 30 fokot még fagyos téli hajnalokon is... annyi a lényeg, hogy a víz ne legyen jéghideg, mert a reduktor elfagyna ha nincs fűtött közegben, de az újabb drágább rendszerek automatikusan csinálnak mindent, egyáltalán nem kell vele foglalkozni, ha elérte a programozott hőmérsékletet, átáll gázra, ha kifogy a gáz, visszaáll benzinre, teljesen automatikus...
2014. máj. 8. 16:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek a választ,annyi lenne még,hogy az utolsók egyet értenek-e abban amit a fenntartási költségről írtak korábban csak annyi volna?
2014. máj. 8. 21:28

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!